Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 sep 2024, 21:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 apr 2002, 21:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Efter at have fået min Turbo hjem fra Rep og fået monteret den igen.
Under test af "Olie Retur" på turboen, opdager jeg at der kommer et "stort" lufttryk ud af "Olie Retur" røret på motor blokken som om at den ikke holder på kompressionen, det samme lufttryk kommer ud af åndehuldet i topdækslet.

Vi har dog prøvet at lave en kompressionen test på dne (med billigt udstyr), og efter den så er kompressionen lidt bedere på Cylinder 4 lidt bedere end de 3 andre.
De 3 andre ligger meget ens, men det ser ikke ud som om der er noget igalt.

Hvad kan der være igalt med den, jeg syntes at der mangler lidt HK i den..????

Mvh
Michael.

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2002, 05:56 
Det lyder som en motorrenv. Hvad med olieforbrug?:-O


Top
  
 
Indlæg: 23 apr 2002, 20:24 
hej michael din motor har under kommpresion når du har den samlet kommer der også tryk ud igennem olie påfyldningen .Det er fordi at den er opslidt (dine stempel ringe ) .


Top
  
 
Indlæg: 24 apr 2002, 08:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Att. Lasse K

Den bruger ikke noget Olie udover det normale, det eneste tidspunkt den får
olie er når det skal skriftes.

Mvh
Michael

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2002, 11:06 
Hej

Jeg må give Steffan ret, Ellers prøv at få den på rullefelt det afslører
meget om din motors tilstand!

Hilsen Lasse


Top
  
 
Indlæg: 26 apr 2002, 20:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Det er helt sikkert slid i motoren når man kan mærke et lufttryk i ventildækslet. Den behøves ikke nødvendigtvist at bruge olie af den grund, komp. testen ser også fin ud da den viser evnen til at opbygge et tryk. Størelsen af trykket vil dog være lavere på en slidt motor. Du skal have honet cylindrene og en overstørelse stempler i motorne. eller en anden, men det er kun lidt ydelse du går glip af :´-(
mvh LasseW

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2002, 21:18 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 30
Hejsa

Det må vente lidt, men jeg har planer om at lave en ny motor til den men jeg har også
en anden bil som også skal have lavet motor.
Så længe den ene køre, så laver jeg på den anden.. :)

Mvh
Michael.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team