VNT-turbo fra diesel til benzinmotor??...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#21 Indlæg af K-FINN »

Jamen så vil jeg da komme med et exempel..
1,8 toyota motor, der blev monteret en VNT turbo fra en RAV4 D4D motor.
Den lavede 167hk ved 0,6 bar, standatd 114hk, og efter knap 10000 km blev det pillet af, vinger i turbo er intakte endnu, og den virkede lige indtil den blev pillet af...
Det er ikke mig der har monteret det, men en kammerat...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#22 Indlæg af Runesm »

Det projekt vil vi vidst gerne høre meget mere om, og specielt styringen af den turbo.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#23 Indlæg af K-FINN »

Runesm skrev:Det projekt vil vi vidst gerne høre meget mere om, og specielt styringen af den turbo.


Det var faktisk lidt af et cowboy trick..
De prøvede og justere lidt frem og tilbage, den kunne lave tryk næsten i tomgang..
Noget med de låste den til den ene side, og monterede fjeder for den ikke skulle løve løbsk...
Men kan få nøjagtig beskrivelse hvis det skulle blive nødvendigt.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#24 Indlæg af Runesm »

Altså det er ikke nødvendigt, men jeg er vældig nysgerrig
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#25 Indlæg af lqs »

skodacombi skrev:ikke for at lyde gammelsur men der bliver snakket turbolader fra en diesel og hvis du får dem til at holde(hvis i havde sat jer ind i hvad de er lavet af indvendig vnt faner osv så varede denne diskution ikke så længe :D ) så kommer jeg med dem kasse øl det kommer aldrig til at holde det er et fact men kom med bare et exempel på at det er lykkes .uden at de er modificeret indvendig med andre matrialer.....michael
noget man lige skal tænke lidt over i denne sammenhæng.... alle STORE turboer er lavet til DIESEL.... ved GARRETT kan jeg kun komme i tanke om en 55, ellers har alle startet deres kariere på div, lastbils/industrimotorer. det er bare ikke noget div tuningsfirmaer reklamerer så meget med! der findes da specielle INCONEL turbiner, men de er sjældne. noget andet man nok lige skal tage med i overvejelserne. egt i topstykke er ikke det samme som egt i turbine. tror mange af de små vgt ladere dør pga enormt modtryk/bliver bedt om at lave flere gange mere end de er beregnet til. MVH søren
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#26 Indlæg af fraguzz »

Runesm skrev:Det projekt vil vi vidst gerne høre meget mere om, og specielt styringen af den turbo.


også her!! check evt " vnt merchedes 123" på youtube
Diesel!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#27 Indlæg af K-FINN »

fraguzz skrev:
Runesm skrev:Det projekt vil vi vidst gerne høre meget mere om, og specielt styringen af den turbo.


også her!! check evt " vnt merchedes 123" på youtube


Ok finder lige ud af det 100% hvordan han gjorde..
Men noget med den var låst til kun kunne komme til 1 bestemt max yderstilling, og så med nogle fjedere..

Skal aligevel være sammen med ham her i weekend, så får jeg lige hele forklaring...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar