Feldthaus skrev:
[
87.2.2 Kardangaksel
Original firehjulsdrevne køretøjer er tilladt. Kardangring kræves på alle biler hurtigere end 14,00 (8,60) sek. For 4- og 6 cylindrede biler gælder 16,00 (10,00) sek. Biler med originalmønstrede dæk af originaldimension kan deltage i konkurrencer ned til 11,49 (7,35) sek. uden kardangring. For 4- og 6 cylindrede biler gælder 13,00 (8,35) sek. Se DRT 2.4.
Jeg kan ikke svare på hvorfor den er skærpet for 4 og 6 cyl. biler. Det ser mystisk ud. Om det er fordi man har en antagelse der siger, at her er kardanerne svagere eller hvad det aner jeg ikke.
Høne vs. æg: Tror desværre dine antagelser har noget sandhed i sig. Hvor lidt eller hvor meget vil fremtiden vise. Jeg tror at det "store grimme udyr" er vågnet fra sin slemt tiltrængte skønhedssøvn. Det er derfor jeg gør hvad jeg gør for at påvirke/ændre reglerne. Hvis dette mod forventning ikke skulle lykkedes, så har jeg ikke flere forslag og ægget må æde løs. Håber dog vi får noget godt ud af den næste vinter pause. Er ved at være træt af denne rivalisering, som jeg ikke kan finde noget godt i.
.
Altså, Nu er vi med andre ord enige om at en 4cylindret bil skal have ændringer som kardanring allerede fra 16sekunder, men der er ikke en sjæl der ved hvorfor?
Vi snakker sgu om at biler som min delvist handikappede gamle volvo 240 ikke kan køre til et DASU arrangement uden at jeg skal til at lave konstruktive ændringer på bunden af bilen for at køre 15.99??
Hele reglement8 er mystisk lavet. Det er amerikansk, mere eller mindre direkte oversat til dansk, og nej, vi er IKKE i USA. Jeg har sgu læst lortet og det skriger til himlen at det ikke kan overholdes. DASU påviser det fint hver eneste gang. Nu fortæller du mig så at der er nogen der er ved at vågne, og samtidigt fortæller du mig at nogen skal spise en stor kamel for at lave reglement8 om (jeg snakker ikke om småjusteringer, jeg snakker om forfra, ala tænk ud af boksen!)
Vil de vågne, eller vil de småjustere sig ihjel over 15år?
Hvorfra har vi i grunden den opfattelse fra, at DASU skulle være ved at vågne?
Hvis DASU skal reddes, så skal vi ikke puste til ilden. Der skal nok BENSIN på istedet.
Lad os kort tænke os om:
DASU har tidligere godkendt biler ala klassisk DHB style, DVS:
Toyota STARLET med ~600hk +/- det løse. Ingen krav. Godkendt til 10sek. std bortset fra ydelsen.
BMW cabriolet: intet bur, dog lidt blikrør, godkendt til 10sek.
BMW med op imod de 1000hk: 9,7sek. bur, ellers std.
Det er fedt at sparke dæk, men hvis der er vilje til at lave noget om, så er der absolut ingen som helst grund til at vente på dæksparkeriet(stormødet). DASU har rig mulighed til at demonstrere at de er vågen, for hvor mange eksempler er det de skal have for at tage fat?
DHB har i år godkendt samme biler til at køre 7,5sek, med samme rettigheder til at lave race som DASU, så DASU-kæmpen snosksover i timen. VÅGN OP.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!