Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 09 jan 2025, 20:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2008, 09:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
lqs skrev:
kig på EFTERZ.COM ....ved billeder ligger der, når JONAS er færdig med aftenskaffen ved svigertingene kommer video sikkert også!
prøv evt at søge på DHS... igen et kæmpe løb uden om DASU/DMU.
meget flinke og seriøse deltage. MVH søren


:mrgreen:

Billeder ligger på www.efterz.com
Rapportage fra løbet samt tider fra kval og stiger ligger på www.blackrace.dk

:)

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2008, 18:11 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Feldthaus skrev:
[
87.2.2 Kardangaksel
Original firehjulsdrevne køretøjer er tilladt. Kardangring kræves på alle biler hurtigere end 14,00 (8,60) sek. For 4- og 6 cylindrede biler gælder 16,00 (10,00) sek. Biler med originalmønstrede dæk af originaldimension kan deltage i konkurrencer ned til 11,49 (7,35) sek. uden kardangring. For 4- og 6 cylindrede biler gælder 13,00 (8,35) sek. Se DRT 2.4.

Jeg kan ikke svare på hvorfor den er skærpet for 4 og 6 cyl. biler. Det ser mystisk ud. Om det er fordi man har en antagelse der siger, at her er kardanerne svagere eller hvad det aner jeg ikke.

Høne vs. æg: Tror desværre dine antagelser har noget sandhed i sig. Hvor lidt eller hvor meget vil fremtiden vise. Jeg tror at det "store grimme udyr" er vågnet fra sin slemt tiltrængte skønhedssøvn. Det er derfor jeg gør hvad jeg gør for at påvirke/ændre reglerne. Hvis dette mod forventning ikke skulle lykkedes, så har jeg ikke flere forslag og ægget må æde løs. Håber dog vi får noget godt ud af den næste vinter pause. Er ved at være træt af denne rivalisering, som jeg ikke kan finde noget godt i.

.


Altså, Nu er vi med andre ord enige om at en 4cylindret bil skal have ændringer som kardanring allerede fra 16sekunder, men der er ikke en sjæl der ved hvorfor?

Vi snakker sgu om at biler som min delvist handikappede gamle volvo 240 ikke kan køre til et DASU arrangement uden at jeg skal til at lave konstruktive ændringer på bunden af bilen for at køre 15.99??

Hele reglement8 er mystisk lavet. Det er amerikansk, mere eller mindre direkte oversat til dansk, og nej, vi er IKKE i USA. Jeg har sgu læst lortet og det skriger til himlen at det ikke kan overholdes. DASU påviser det fint hver eneste gang. Nu fortæller du mig så at der er nogen der er ved at vågne, og samtidigt fortæller du mig at nogen skal spise en stor kamel for at lave reglement8 om (jeg snakker ikke om småjusteringer, jeg snakker om forfra, ala tænk ud af boksen!)
Vil de vågne, eller vil de småjustere sig ihjel over 15år?

Hvorfra har vi i grunden den opfattelse fra, at DASU skulle være ved at vågne?

Hvis DASU skal reddes, så skal vi ikke puste til ilden. Der skal nok BENSIN på istedet.

Lad os kort tænke os om:
DASU har tidligere godkendt biler ala klassisk DHB style, DVS:
Toyota STARLET med ~600hk +/- det løse. Ingen krav. Godkendt til 10sek. std bortset fra ydelsen.
BMW cabriolet: intet bur, dog lidt blikrør, godkendt til 10sek.
BMW med op imod de 1000hk: 9,7sek. bur, ellers std.


Det er fedt at sparke dæk, men hvis der er vilje til at lave noget om, så er der absolut ingen som helst grund til at vente på dæksparkeriet(stormødet). DASU har rig mulighed til at demonstrere at de er vågen, for hvor mange eksempler er det de skal have for at tage fat?
DHB har i år godkendt samme biler til at køre 7,5sek, med samme rettigheder til at lave race som DASU, så DASU-kæmpen snosksover i timen. VÅGN OP.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2008, 05:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
Jeg ved ikke om DASU er ved at vågne eller ej. Ej heller noget om slugte kameler.
Det jeg ved er, at de har sat penge af som skal bruges på noget af det vi taler om i denne tråd...
Det jeg ved er, at nogle mennesker rækker hånden ud for at løse nogle problemer. Det være sig misforståelser, fejl i reglement8, over og undersættelser osv.
Reglement8 er jo ikke noget som er specielt dansk, tværtimod, så er det enslydende i vores ende af verden (USA/Sverige/Dk) Men er der fejl i den, iforhold til den Svenske, ja så skal det naturligvis rettes.
Kom gerne med flere eksembler på biler der er problemer med.
Jeg har set video med EVOen der kører på MECA, hvad siger de svenske synsfolk til den?

_________________
when the light goes green - the bullshit stops..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2008, 06:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
HenrikGM skrev:
Feldthaus skrev:
[
87.2.2 Kardangaksel
Original firehjulsdrevne køretøjer er tilladt. Kardangring kræves på alle biler hurtigere end 14,00 (8,60) sek. For 4- og 6 cylindrede biler gælder 16,00 (10,00) sek. Biler med originalmønstrede dæk af originaldimension kan deltage i konkurrencer ned til 11,49 (7,35) sek. uden kardangring. For 4- og 6 cylindrede biler gælder 13,00 (8,35) sek. Se DRT 2.4.

Jeg kan ikke svare på hvorfor den er skærpet for 4 og 6 cyl. biler. Det ser mystisk ud. Om det er fordi man har en antagelse der siger, at her er kardanerne svagere eller hvad det aner jeg ikke.

Høne vs. æg: Tror desværre dine antagelser har noget sandhed i sig. Hvor lidt eller hvor meget vil fremtiden vise. Jeg tror at det "store grimme udyr" er vågnet fra sin slemt tiltrængte skønhedssøvn. Det er derfor jeg gør hvad jeg gør for at påvirke/ændre reglerne. Hvis dette mod forventning ikke skulle lykkedes, så har jeg ikke flere forslag og ægget må æde løs. Håber dog vi får noget godt ud af den næste vinter pause. Er ved at være træt af denne rivalisering, som jeg ikke kan finde noget godt i.

.


Altså, Nu er vi med andre ord enige om at en 4cylindret bil skal have ændringer som kardanring allerede fra 16sekunder, men der er ikke en sjæl der ved hvorfor?

Vi snakker sgu om at biler som min delvist handikappede gamle volvo 240 ikke kan køre til et DASU arrangement uden at jeg skal til at lave konstruktive ændringer på bunden af bilen for at køre 15.99??

Hele reglement8 er mystisk lavet. Det er amerikansk, mere eller mindre direkte oversat til dansk, og nej, vi er IKKE i USA. Jeg har sgu læst lortet og det skriger til himlen at det ikke kan overholdes. DASU påviser det fint hver eneste gang. Nu fortæller du mig så at der er nogen der er ved at vågne, og samtidigt fortæller du mig at nogen skal spise en stor kamel for at lave reglement8 om (jeg snakker ikke om småjusteringer, jeg snakker om forfra, ala tænk ud af boksen!)
Vil de vågne, eller vil de småjustere sig ihjel over 15år?

Hvorfra har vi i grunden den opfattelse fra, at DASU skulle være ved at vågne?

Hvis DASU skal reddes, så skal vi ikke puste til ilden. Der skal nok BENSIN på istedet.

Lad os kort tænke os om:
DASU har tidligere godkendt biler ala klassisk DHB style, DVS:
Toyota STARLET med ~600hk +/- det løse. Ingen krav. Godkendt til 10sek. std bortset fra ydelsen.
BMW cabriolet: intet bur, dog lidt blikrør, godkendt til 10sek.
BMW med op imod de 1000hk: 9,7sek. bur, ellers std.


Det er fedt at sparke dæk, men hvis der er vilje til at lave noget om, så er der absolut ingen som helst grund til at vente på dæksparkeriet(stormødet). DASU har rig mulighed til at demonstrere at de er vågen, for hvor mange eksempler er det de skal have for at tage fat?
DHB har i år godkendt samme biler til at køre 7,5sek, med samme rettigheder til at lave race som DASU, så DASU-kæmpen snosksover i timen. VÅGN OP.


Hej Henrik

Kort:

Hvis du vil have et helt nyt reglement 8, så LAV DET SELV! Det kan ikke lade sig gøre medmindre du kan overbevise resten af verden om at du har ret og de er forkert på den. Vi kan godt lave nogle NATIONALE regler og undtagelser, men er det noget du er interesseret i? Jeg vil hellere lave biler der er tæt på at leve op til regl. 8, som man så også kan køre med i udlandet.
Og hvis dette skal fortsætte, så STOP angrebene, de fører intet godt med sig.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2008, 08:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
@Feldthaus
hvis man nu kigger hér:
www.sbf.se
under dragrace reglement - tekniske regler - drt 2008
og læser under drt2.2 låsning af axler - så kan jeg ikke lige umiddelbart se at man skal have "sfi godkendt axler" - eller hvad?
ligeledes:
drt2.4 kardanaxler - der står ikke noget om 16 sek 4 cyl biler - eller hvad.

Som jeg har forstået det, så kører vi efter de svenske regler, men er der noget jeg misforstår?

_________________
when the light goes green - the bullshit stops..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2008, 08:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
morten jønsson skrev:
Jeg ved ikke om DASU er ved at vågne eller ej. Ej heller noget om slugte kameler.
Det jeg ved er, at de har sat penge af som skal bruges på noget af det vi taler om i denne tråd...
Det jeg ved er, at nogle mennesker rækker hånden ud for at løse nogle problemer. Det være sig misforståelser, fejl i reglement8, over og undersættelser osv.
Reglement8 er jo ikke noget som er specielt dansk, tværtimod, så er det enslydende i vores ende af verden (USA/Sverige/Dk) Men er der fejl i den, iforhold til den Svenske, ja så skal det naturligvis rettes.
Kom gerne med flere eksembler på biler der er problemer med.
Jeg har set video med EVOen der kører på MECA, hvad siger de svenske synsfolk til den?


Problemet er som jeg ser det, er i DASU's verden så er Streetrace standard biler der kører over 11 sek. ALT andet, er dragrace amerikaner biler der kører under 11 sek...Billede

Prøv at vågn op... Der er 20 dragrace biler der møder op til et dragrace arrangement herhjemme og de biler sidder på et teknisk reglement der fylder 56 sider!

Med hensyn til at der er nogle der skulle sluge kameler, så tror jeg ikke særligt meget på DASU med deres meget gamle formænd er særligt meget opmærksomme på hvad der rør sig - i stedet for at tage fat i roden af de problemer der er i dansk dragracing, så retter man et frontal angreb på de ikke organiserede streetrace folk, dem som man egentlig har brug for at rette op på dragrace sporten i DK, Feldthaus er inde på at der blæser nye vinde (uden om DASU?), nye folk er kommet til... Det jeg har brug for at vide er om samarbejdet imellem streetrace folkene og dragrace folkene skal være af nød eller om det skal være af oprigtig interesse fra dragrace folkenes side, for i så fald så kræves der et "nyt" reglement der siger velkommen til ”streetracerne”. Der er i alt for mange år blevet set igennem fingere med div. regler der ikke kunne overholdes for at ”fylde op”, man har blindt klamret sig til et på mange punkter ubrugeligt reglement i al den tid, men nu er regnskabets time kommet, hvad vil DASU gøre…

Hjælpe Feldthaus med at lave et brugbart reglement det passer til de biler der kører i dag eller ligge sig på den anden side?

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2008, 09:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
Men hvad er det der gør danske kørere så specielle, at de ikke kan bruge det reglement der bruges i resten af verden?
Jeg hører tit: "dette er ikke usa - dette er dk" hvad er forskellen?
Den tilskuer der får et svinghjul i hovedet - er da ligeglad med om han står i Nebraska eller Sindal - det gør da lige ondt.
Forklar lige hvad forskellen er? :up:

_________________
when the light goes green - the bullshit stops..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2008, 09:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
morten jønsson skrev:
Men hvad er det der gør danske kørere så specielle, at de ikke kan bruge det reglement der bruges i resten af verden?
Jeg hører tit: "dette er ikke usa - dette er dk" hvad er forskellen?
Den tilskuer der får et svinghjul i hovedet - er da ligeglad med om han står i Nebraska eller Sindal - det gør da lige ondt.
Forklar lige hvad forskellen er? :up:


Forklar mig først hvordan man sætter et SFI svinghjul på en Corolla? når dette svinghjul ikke findes!

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2008, 09:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
[quote="Ravnen
Forklar mig først hvordan man sætter et SFI svinghjul på en Corolla? når dette svinghjul ikke findes![/quote]

Hvad nu hvis man for eksempel sagde:
Biler der kører ned til 8,5 på kvartmilen, kan køre med et hjemmelavet sprængskjold...
Som jeg ser det, er der et stort spring fra 10,00 til 7,50 - måske man kunne gradbøje det.
Måske så kunne biler med rallybur være med der også.
Bare en ide?

Talte med en fra dragrace-udvalget om dette igår.
Der kan gøres meget, og samarbejdsviljen er stor, hvis man taler sammen...
Men at tro, at vi bare lige laver et nyt reglement i stedet for reglement8, det tror jeg ikke på.
Lad os da istedet rette det til - det kan godt lade sig gøre.

_________________
when the light goes green - the bullshit stops..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2008, 09:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
morten jønsson skrev:
Ravnen skrev:
Forklar mig først hvordan man sætter et SFI svinghjul på en Corolla? når dette svinghjul ikke findes!


Hvad nu hvis man for eksempel sagde:
Biler der kører ned til 8,5 på kvartmilen, kan køre med et hjemmelavet sprængskjold...
Som jeg ser det, er der et stort spring fra 10,00 til 7,50 - måske man kunne gradbøje det.
Måske så kunne biler med rallybur være med der også.
Bare en ide?


Det er jo precis lige det denne øvelse går ud på, nemlig at gøre plads til andet end amerikanerbiler i dansk dragracing ved at rette regelement 8 til...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Senest rettet af Ravnen 19 aug 2008, 09:22, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team