Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 21:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

godkendt... som i DK? eller som af DASU?? MVH søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
lqs skrev:
godkendt... som i DK? eller som af DASU?? MVH søren

Leveret af WestSpeed og godkendt ved div løb -
men det de der har checket. er kun om sprængsikringen er ført ud gennem vognbunden og at det er stålomspundet slange, der er benyttet samt fuld-gas-kontakt på spjældet for mulig aktivering.

Jeg prøver een gang til at finde den -
ikke brugt siden min 200 20V eksploderede i top og bund gr en fejltænding ?
Men DASU håndbogen har da en side vedr. mærker på flasker.

Titel:
Mester Medlem

er der nogen steder i DK, man kan få sådan en flaske fyldt op, med en faktura der beskriver hvad der er betalt for? MVH søren

Titel:
Mester Medlem

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messa ... _ID=417543 nogen der har prøvet at få faktura for LATTERGAS påfyldt us flasker her i DK? eller for den sags skyld RACAL påfyldt us flasker?MVH søren

Titel:
Senior Medlem

HenrikGM skrev:
Excess skrev:
Nu er jeg jo ved at blive køleteknikker, og der roder vi en del med trykflasker og ting og sager. hvis man nu sugede sådan en flaske i vacum vil jeg påstå man næsten kunne fylde den op. Hvis No2 er kompressions antændende? er det nok ikke så god en ide at anvende en kompressor til at fylde op. men hvis man sugede flasken og slanger osv. i vacum og kan man måske komme op på ~80% fyldning af flasken.

Kan du uddybe det lidt?

Sorry det langsomme svar.
Der vil helt sikkert værre nogle x factore som jeg ikke har styr på i mit svar, men fx ved at suge flasken i vacum med en vacum pumpe, fra fx. refco. jeg kan desværre ikke se hvor mange milibar deres pumper kan suge i vacum. men hvis den er suget i vacum og har været i fryseren kan man helt sikkert få den fyldt godt op. Det problem der til sidst vil opstå er at når hoved flasken er ved at være tom har den ikke meget at trykke ind med i den anden flaske og mindre og mindre kan den så fylde op da trykket vil udligne sig på begge sider. her er det så at kompressoren kunne komme ind i billedet. hvis man har en kompressor med seperat oliesump, vil man kunne trykke det ind i den "ulovlige" flaske. og altså tømme hovedflasken næsten helt.

Ting der skal bruges:
Vægt - til at måle hvor mange kilo fyldning der er i flasken. som regel står flaskens vægt på flasken. vægten over det er så hvor meget fyldning der er i flasken.

Vacum pumpe bruges normalt til at tømme lukkede tryksystemmer helt for væsker og luft/gasser. er en god ide da sådan en for vil være meget behjælpeligt til at få en større fyldning i flasken. men kan undværes med en kompressor(hvis den metode virker(ved ikke om NO2 er kompressions antændende ved et bestemt tryk?)).

Kompressor med seperat oliesump Jeg vil tro at denne måde er den mest effektive måde at fylde en flaske på. måske dykkerne har noget fra deres brance som kan bruges?. meget simpelt, kan trykke/komprimere gassen fra den ene ind i den anden. Jeg har flere muligheder ang. opstillinger og flere billige metoder. men vil ikke dele dem da jeg ikke tør at stå til ansvar. jeg ved at dykkere har noget til at fylde deres flasker op med ilt, ved ikke hvad det koster. Men husk nu at gøre det med omtanke. find ud af hvor meget/mange bar/kilo flasken kan klare!

OBS har ingen erfaring med NO2 så alt hvad der foretages udfra hvad jeg skriver er jeg ikke ansvarlig for.

Titel:
Mester Medlem

sagens kerne/grunden til at tråden kører.
LATTERGAS kan ikke sælges lovligt til menigmand.
de US flasker der angiveligt er lovlige til race (som de eneste ...) er ikke lovlige at fylde i DK. igen et eksempel på hvordan DASU skider på gældende dansk lovgivning. dem der ikke mener undertegnede har ret i disse påstande... må meget gerne skrive her!
MVH søren medlem af det famlende DASU

Titel:
Moderator

Hej Excess.

Din teori bliver lidt flosset i kanten mht "trykudligning" imellem de to flasker, fordi N20 jo er på væskeform.

Vædsken (gassen i flydende form) vil ligge i bunden af flasken, og altså "rende ned". Hvis stigrøret er smart placeret på modtagerflasken vil donorflasken kunne tømmes indtil alt er på gasform, blot ved at forbinde de to flasker og vente.(temperaturforskel kan være en fordel)

En vacuumpumpe vil kun kunne evakuere fremmede gasarter ud af modtagerflasken, og ikke meget andet.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
sagens kerne/grunden til at tråden kører.
LATTERGAS kan ikke sælges lovligt til menigmand.
de US flasker der angiveligt er lovlige til race (som de eneste ...) er ikke lovlige at fylde i DK. igen et eksempel på hvordan DASU skider på gældende dansk lovgivning. dem der ikke mener undertegnede har ret i disse påstande... må meget gerne skrive her!
MVH søren medlem af det famlende DASU
noget kunne tyde på at ingen DASU høvdinge har lyst til at forsvare.... øh svare... øh forklare... øh ni dage...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
lqs skrev:
er der nogen steder i DK, man kan få sådan en flaske fyldt op, med en faktura der beskriver hvad der er betalt for? MVH søren

Jeg bor i jylland - der bruger vi ikke faktura :tooth:

Titel:
Mester Medlem

lige som regler heller ikke er regler ved DASU? eller hvordan?
MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time