HenrikGM skrev:
Excess skrev:
Nu er jeg jo ved at blive køleteknikker, og der roder vi en del med trykflasker og ting og sager. hvis man nu sugede sådan en flaske i vacum vil jeg påstå man næsten kunne fylde den op. Hvis No2 er kompressions antændende? er det nok ikke så god en ide at anvende en kompressor til at fylde op. men hvis man sugede flasken og slanger osv. i vacum og kan man måske komme op på ~80% fyldning af flasken.
Kan du uddybe det lidt?
Sorry det langsomme svar.
Der vil helt sikkert værre nogle x factore som jeg ikke har styr på i mit svar, men fx ved at suge flasken i vacum med en vacum pumpe, fra fx. refco. jeg kan desværre ikke se hvor mange milibar deres pumper kan suge i vacum. men hvis den er suget i vacum og har været i fryseren kan man helt sikkert få den fyldt godt op. Det problem der til sidst vil opstå er at når hoved flasken er ved at være tom har den ikke meget at trykke ind med i den anden flaske og mindre og mindre kan den så fylde op da trykket vil udligne sig på begge sider. her er det så at kompressoren kunne komme ind i billedet. hvis man har en kompressor med seperat oliesump, vil man kunne trykke det ind i den "ulovlige" flaske. og altså tømme hovedflasken næsten helt.
Ting der skal bruges:
Vægt - til at måle hvor mange kilo fyldning der er i flasken. som regel står flaskens vægt på flasken. vægten over det er så hvor meget fyldning der er i flasken.
Vacum pumpe bruges normalt til at tømme lukkede tryksystemmer helt for væsker og luft/gasser. er en god ide da sådan en for vil være meget behjælpeligt til at få en større fyldning i flasken. men kan undværes med en kompressor(hvis den metode virker(ved ikke om NO2 er kompressions antændende ved et bestemt tryk?)).
Kompressor med seperat oliesump Jeg vil tro at denne måde er den mest effektive måde at fylde en flaske på. måske dykkerne har noget fra deres brance som kan bruges?. meget simpelt, kan trykke/komprimere gassen fra den ene ind i den anden. Jeg har flere muligheder ang. opstillinger og flere billige metoder. men vil ikke dele dem da jeg ikke tør at stå til ansvar. jeg ved at dykkere har noget til at fylde deres flasker op med ilt, ved ikke hvad det koster. Men husk nu at gøre det med omtanke. find ud af hvor meget/mange bar/kilo flasken kan klare!
OBS har ingen erfaring med NO2 så alt hvad der foretages udfra hvad jeg skriver er jeg ikke ansvarlig for.