NOS, lattergas, etc.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

NOS, lattergas, etc.

#1 Indlæg af HenrikGM »

Hej drønnerter!

Nogen der kan fortælle mig hvor man kan købe NOS flasker der er godkendte til den gasart i det tryk, i Danmark?(altså ikke nødvendigvist købt i DK)?

Gerne noget letvægtsisenkram, ala de fine blå flaskter fra NOS, etc.?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Bøje fra dækimporten har 7 stk til salg :-)
http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=543075
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

Re: NOS, lattergas, etc.

#3 Indlæg af ae86 »

HenrikGM skrev:Hej drønnerter!

Nogen der kan fortælle mig hvor man kan købe NOS flasker der er godkendte til den gasart i det tryk, i Danmark?(altså ikke nødvendigvist købt i DK)?

Gerne noget letvægtsisenkram, ala de fine blå flaskter fra NOS, etc.?

Hvad har du nu gang i ??

For hvis jeg efterhånden har fået lidt kendskab til din gøren og laden så har du med garenti ikke tænkt dig at hælde Nitrogen Dioxid på de flasker men skal sikkert bruge dem til et eller andet af dine vakse viggo eksperimenter .. så hvad er det nu du skal til at lege med :up:
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#4 Indlæg af K-FINN »

Han skal sikkert simulere ladetryk i hans flowbænk :tooth:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Finn T Pedersen skrev:Han skal sikkert simulere ladetryk i hans flowbænk :tooth:


Nope, den flowbænk kan sutte vacuum i sådan en nosflaske før indholdet kan fordampe! :gnaek:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

HenrikGM skrev:
Finn T Pedersen skrev:Han skal sikkert simulere ladetryk i hans flowbænk :tooth:


Nope, den flowbænk kan sutte vacuum i sådan en nosflaske før indholdet kan fordampe! :gnaek:


:gnaek: dvs. du har ikke brug for en sidekanals blæser mere ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: NOS, lattergas, etc.

#7 Indlæg af HenrikGM »

ae86 skrev:[.?

Hvad har du nu gang i ??

For hvis jeg efterhånden har fået lidt kendskab til din gøren og laden så har du med garenti ikke tænkt dig at hælde Nitrogen Dioxid på de flasker men skal sikkert bruge dem til et eller andet af dine vakse viggo eksperimenter .. så hvad er det nu du skal til at lege med :up:[/quote]


Hvad jeg leger med er en lang historie som kan komme senere. Herognu har jeg brug for at vide hvor man får flaskerne fra og hvilke godkendelser de skal have. Og også hvem der må fylde skidtet op igen.

De vil ihvertfald ikke flyve dem hjem fra USA som fyldte flasker.... :damn:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#8 Indlæg af K-FINN »

Ret sikker på bøje kan/må fylde dem op...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Finn T Pedersen skrev:
HenrikGM skrev:
Finn T Pedersen skrev:Han skal sikkert simulere ladetryk i hans flowbænk :tooth:


Nope, den flowbænk kan sutte vacuum i sådan en nosflaske før indholdet kan fordampe! :gnaek:


:gnaek: dvs. du har ikke brug for en sidekanals blæser mere ?


Jo, den jeg fik af dig er jo delvist havareret. Den smed sgu en vinge og stoppede med et brag og et gevaldigt hop så det var tæt på rene underbukser :shock:
Den kører dog igen efter jeg har fjernet modsatte vinge og "filet det lidt til" igen.

Men altid interesseret i sidekanals-, ringkammer- og kapselblæsere.

Nu er der lige en galning der har smidt et topstykke her med 56mm titanium indsugningsventiler i (sehr teuer), og der skal der altså suttes til for at nå de 28" vacuum, så så længe jeg ikke har nået max for hvad strøm jeg kan trække, så er jeg altid interesseret i blæsere.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#10 Indlæg af K-FINN »

Ja kan en turbo kører videre ved og nappe lidt i modsatte vinge hvor der er røget lidt af, ja så kan en sidekanals blæser også :-)

Squ godt du ikke "fik" den med garanti så :grin:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar