Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 22:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 31 jul 2008, 17:04 
Offline

Tilmeldt: 31 jul 2008, 16:57
Indlæg: 5
heye allesammen herinde :rock:

Ville høre jer herinde da jeg er lidt usikker på hvad man skal kaste sig ud med hensyn til tryk på sån en fætter, Jeg har et mål som siger ligeomkring de 400hk.

Jeg er derfor faldet lidt for Hgp´s kit som www.jvk-tuning.dk sælger med 385hk, men når man så sidder og kigger lidt rundt kan man finde et kit på f.eks nordicturbos side der smider det samme af heste, men til den halve pris, er det kun navnet og TUV man betaler for med det Hgp eller er der er seriøs kvali forskel på de 2 ? evt andre der er værd at kigge efter ?

Og lige et par tillægsspørgmål :mrgreen: Da jeg alligevel skal have motoren ud og skille af, hvad skal man så få gjort ved den af lækkerier? og hvorhenne af, tænker på stempler osv. Og hvad med gearkassen, synes ikke jeg kan finde noget quaife f.eks. når det nu er til syncro, er der evt. andre muligheder. På forhånd tak :D

_________________
"Having a 10 sec Honda, is like jumping out off the closet, its a suprise in the beginning, but in the end you ara still gay"


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2008, 21:52 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Der er nogle forskelle. HGP: Der medfølger chip med HGP´s egen software, HGP´s indsugningsmanifold, 2 mm mellemlægsplade (som sænker kompressionen fra 10-7,8:1), og HGP´s R30 turbo som er skræddersyet til VR6´eren. HGP er kram, og uden at have set Nordicturbo´s, kunne jeg forestillet mig, at deres sæt kræver en hel del mere tilpasning. Når det er sagt, så er HGP meget dyrt. Jeg har selv det store store sæt, men hvis jeg havde haft den viden jeg har nu, da jeg stod og skulle købe, ville jeg ikke vælge et sæt fra HGP.
Der findes en hel del forskellige turbosæt, nogle er tro kopier af HGP (Rothe, SLS m.fl.), mens andre som EIP og Kinetic sælger billigere sæt, hvor jeg måske ville være lidt mere tvivlsom angående kvaliteten. Igen dog uden at jeg har haft fingrene i nogle af delene.
På Ebay sælges der også regelmæssigt turbokit´s til VR6´eren, men disse kræver typisk en hel del tilpasninger, før de passer.
Hvis jeg havde muligheden for at gøre tingene om, så ville jeg helt klart gå efter en GT3582 1.06 og ekstern wastegate. Resten af delene kan man købe rundt omkring til favorable priser. Det du kan spare på delene, kunne du evt. bruge på en programmerbar motorstyring og indkøring af denne.
Mht. til motoren, så er der ikke umiddelbart nogen grund til at udskifte stempler m.m., med mindre motoren selvfølgelig er slidt op. Standard-indmaden har med mellemlægsplade potentiale for 500+ hk, så 400 burde absolut ikke være et problem som udgangspunkt.
Til sidst vil jeg lige minde om, at der er en række ting som bør skiftes i forbindelse med sådan et sæt. Plejllejerne bør udskiftes til stærkere, og koblingen skal naturligvis også skiftes til en mere holdbar. Du behøves dog ikke nødvendigvis at skifte den til en sintermetal ell. andet gade-uvenligt - HGP sælger en forstærket trykfod, som skulle være tilstrækkelig til 600 nm. Den kan dog sikkert købes billigere andre steder, da det er en Sachs motorsport trykfod.
Jeg synes selv jeg har gjort en del gode handler, så hvis du har spørgsmål til, hvor de evt. kan købe stumper til fornuftige penge, kan du bare smide en mail :wink:
Og ellers så ved jeg også at brugeren MTECH har rigtig meget erfaring med VR6´eren og tryk... sidst var det vist noget med en GT42 og en del over 600 hk :shock:

Her er lige et par af de ting jeg har købt udover selve sættet:
86mm lmm fra Audi S8
72mm gasspjæld fra VR6 2,9
Bosch 470ml dyser fra Opel Astra Z20leh
Bosch justérbar benzintryksregulator
254 grader knastaksler fra VR6 2,9
Audi TT tændrør
HKS SSQV
Cooling mist vand/methanol indsprøjtning
Forstærket vandpumpe
Forstærket oliepumpe
Forstærkede plejllejer
Hartmann termostat-kit
Oil catch tank
Innovate LC-1
3” metalkatalysator
Hartmann Big Sound 70mm udstødning
5. gear fra TDi
HGP 600 nm trykfod
Peloquin ATB spærredifferentiale
Turbosmart E-boost 2


Senest rettet af VRT 03 aug 2008, 11:29, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 02 aug 2008, 15:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Hold da kæft nogle priser de holder sig :wow: , ville sku nok sammensatte et kit selv. Kvaliteten er udmærket ved nordic turbo

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2008, 12:07 
Offline

Tilmeldt: 31 jul 2008, 16:57
Indlæg: 5
Hej igen, tak for et godt svar Lindahl.

Ville meget gerne have lidt gode adresser at købe stumper fra osv. så smider dig lige en mail :wink:

Og 500hk på standard indmad :shock: det da meget pænt hehe, hvordan egenligt med de hk han oplyser, har hørt mange sige det er rimeligt optimistisk :?

Bandit: ja det nogle store priser han holder sig, men hvis kvalien er derefter er det jo udmærket :mrgreen:

_________________
"Having a 10 sec Honda, is like jumping out off the closet, its a suprise in the beginning, but in the end you ara still gay"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2008, 12:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
der er nu også LIIIIIGE det at HGP's sæt har en TÜV med, dette gør at bilen bør kunne synes med skidtet, dette ville jeg ikke selv være så ked af. bare til syn og når synsmandens hat er ved at poppe af når han ser din turbo hiver du bare papirer op af lommen og så må han pænt vende røven til og trykke på "godkendt"

alt det bras med at skifte motor, hive turbo af osv osv... det andet der spiller da bas for vildt!

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2008, 15:11 
Offline

Tilmeldt: 31 jul 2008, 16:57
Indlæg: 5
hehe ja det er bestemt også med til at opveje hans dyre priser, det er nu lidt fedt, men jeg bor i sverige og er desværre ikke helt inde i deres regler, om en TUV er lige meget værd derovre som herhjemme, men det er vel ikke nogen dårlig ting uanset hvad hehe

_________________
"Having a 10 sec Honda, is like jumping out off the closet, its a suprise in the beginning, but in the end you ara still gay"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2008, 19:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Yugo Turbo skrev:
der er nu også LIIIIIGE det at HGP's sæt har en TÜV med, dette gør at bilen bør kunne synes med skidtet, dette ville jeg ikke selv være så ked af. bare til syn og når synsmandens hat er ved at poppe af når han ser din turbo hiver du bare papirer op af lommen og så må han pænt vende røven til og trykke på "godkendt"

alt det bras med at skifte motor, hive turbo af osv osv... det andet der spiller da bas for vildt!


Han skal stadig ha en godkendelse på at den kan holde til den øgede effekt. Følger den os med fra HGP :?:

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2008, 20:39 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Man kan købe en attest fra DEKRA i Tyskland via HGP ell. JVK-tuning, det såkaldte Merkblatt 751, hvor bilen godkendes til trykladning et bestent antal hk, og ladetryk. På VR6´eren 280 mm standardbremser kan der godkendes op til 206 KW (280 hk), og 0,8 bar. Samtidig er der en liste over de godkendte ændringer, såsom turbo m.m. Denne attest skal dog købes oveni i sættet, hvilket jeg synes er lidt plat, når man tager prisen på sættet i betragtning. Jeg fik min egen af omveje, og kunne nøjes med at slippe med 2200,-, men mener normalt den koster omkring 4-5000,-
Det er en stelnr.-specifik attest, som desværre ikke kan bruges til andre biler end den i attesten godkendte :|


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2008, 22:19 
Offline

Tilmeldt: 31 jul 2008, 16:57
Indlæg: 5
Lindahl skrev:
Man kan købe en attest fra DEKRA i Tyskland via HGP ell. JVK-tuning, det såkaldte Merkblatt 751, hvor bilen godkendes til trykladning et bestent antal hk, og ladetryk. På VR6´eren 280 mm standardbremser kan der godkendes op til 206 KW (280 hk), og 0,8 bar. Samtidig er der en liste over de godkendte ændringer, såsom turbo m.m. Denne attest skal dog købes oveni i sættet, hvilket jeg synes er lidt plat, når man tager prisen på sættet i betragtning. Jeg fik min egen af omveje, og kunne nøjes med at slippe med 2200,-, men mener normalt den koster omkring 4-5000,-
Det er en stelnr.-specifik attest, som desværre ikke kan bruges til andre biler end den i attesten godkendte :|


Ja mener Jvk tager 4500,- for den :? ang. bremser så har jeg købt 312mm Porsche 4 stemplet :P

_________________
"Having a 10 sec Honda, is like jumping out off the closet, its a suprise in the beginning, but in the end you ara still gay"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2008, 09:17 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Jeg kører selv med 312x25 fra en TT på min VR6, men da de ikke er godkendt til en VR6, kunne jeg ikke få dem skrevet i attesten. Hvis du har papire fra VW ell. et andet firma på, at dine bremser er godkendt til din VR6´er kan du dog godt få dem skrevet i papirene fra DEKRA.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team