Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 23:52

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Hej, jeg har et problem med min lille racer bil.
Når jeg holder stille i bilen. kobler ud og sætter den 1 gear holder bilen stadig stille, men når jeg kommer forbi 7500 omdrejninger begynder bilen selv og koble til.. Hvad kan der lige få galt der.
Det er en competition clutch kobling ( stage 5 )
http://www.competitionclutch.com/index. ... tion=sport
Bilen er med hydralisk kobling, og er udluftet de gange.
Nogen forslag !?
Mvh Daniel

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

noget der er lidt skævt som går i svingner så den måske kan komme til at ramme koblingen og trække den med op i fart.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvad tænker du på mere specifikt ?

Titel:
Mester Medlem

det er ikke noget jeg har oplevet men vis nu svinghjulet ikke er 100 % lige kunne det jo godt slå lidt og så komme i svingninger og på et tidspunkt kan det være den kan gribe fat i koblings belægningen. Eller vis tryk foden kan komme i svingninger 7500 omdre er altså meget når du har 3 kg flyvende rundt.

Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Der er noget med at en diaphragm trykplade (mange armet) generalt ikke er så vild med alt for mange omdrejninger. Noget med "fjederens" opbyningen og centrifugalkraften kan give en kobling der opføre sig underligt ved udkobling under høje omdrejninger. Spørsmålet er om det er sådan noget der driller her? Over 7500 omdr. udkoblet i gear, er det fordi du skal starte så højt?

Titel:
Moderator

Hvis trykfoden ligger tilstrækkelig tæt på overfladen og meterhastigheden er høj nok vil luftfriktionen begynde at trække i koblingsnavet.

Kræfterne kan blive relativt store, mget lig en converter. Hvis det er det du ser, så prøv at øge afstanden når den er udkoblet.

Det kan også være navet og/eller trykfoden der wobler, men så vil jeg nok gå lidt til siden når det skal testes... :coffee:

Begynder den decideret at trække bilen afsted, eller "læner den sig bare frem"?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det store problem i sig selv er at jeg slet ikke kan få den i næste gear når den bliver fyret af.. Det er bare som og prøve tvinge den i gear, som om at koblingen ikke er trådt ned, selv om den er.. Lige så snart den er under 7500 omdrejninger går den fint i gear! Hvis jeg holder på et lige sted, sætter den i første gear, og gir gas, kører den stille og roligt, vil næsten sige voldsomt.. Ville næsten sige at den kan trække baghjulne med sig, selvom at håndbremsen er trukket.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Det gjorte min turbo starlet også. Den var med forstærket trykfod, og skulle køre på slidt kobling, mere belægning nemlig...

Tror starlet gjorte det fordi vinden i koblings huset fik fat i navet...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
min nissan har også gjort det..... det var fordi frigangen i koblings pedalen var for stor.... der skal kun være få mm før man kan mærke at den activere master cylinderen.....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time