Hej Mads
De stempler du sansynligvis har set er fra en direkt indsprøjtet motor, de har et virvel kammer i selve stemplet.
Stemplerne på en motor med forkammer er som reget temmelig flade, der kan være nogle fordybninger der er med til at fordele forbrændingen i selve cylenderen.
Din bemærkning får mig til at indse at det jeg leder efter er en blok med stempler til en forkammer motor og med top fra en direkt indsprøjtet motor. Dette kan opnås ved at skifte stempler i en direkt sprøjt motor.
Jeg er så småt ved at realisere at den letteste vej nok er at plane af top/block, af en benziner, for at opnå den høje kompression.
Har ikke regnet nærmere på det men vil antage at der skal fjernes ca. 4 mm. En komplet 16 ventil benziner er sikkert lettere og billigere at forsøge med.
Til Brian
Det jeg får ud af den side du henviser til er mere af generel karakter, det er også ok ( Jeg kan ikke Tysk ). Jeg har stortset lagt mig fast på en leverandør af tank, pumpe, til at pumpe gassen rundt og midlertidige dysser.
I skal have tak for interessen, men som i kan se arbejder jeg med iderene, efterhånden som der kommer indput. Så bliv endeligt ved med at skrive til sidst kommer der en konklution------ håber jeg.
Der

og studeres.
MH
Henrik
Sverige