Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 04:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked

Geografisk sted: Skåne
Jeg skal bruge en motor med taendrör og en kompression på mindse 18:1, gerne med turbo. Jeg havde taenkt at det skal vaere noget der passer i en golf - passat osv. Det kan vaere der skal kombineres stumper fra både diesel og benzin motore, for at få den höje kompression og styrke til höjre effekt. Jeg vil gerne höre forslag fra jer.
Dette er meget specielt men målet er at lave en forsögs motor der skal bekraftige at der kan köres med höj kompression og indspröjtning af autogas.

Med håb om nogle kreative svar.

Mange hilsner
Henrik
Sverige

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

lyder som om du blot skal skifte gløderør ud med tændrør. evt blot montere tændrør på en dieselmotor, MVH søren
ps det var ellers en høj komp der sigtes efter!

Titel:

Du har ret.

Tanken om at montere taendrör i en diesel er der også. Såvit jeg ved er vw´s 1,6 diesel med forkammer. At få et taendrör til at sede oppe i en lomme (efter at forkamret er afmonteret) er sansynligvis ikke idelt.

Da denne motor er en taendrörs motor må det vaere laettere/bedre at bruge en benzin top evt på en diesel bund eller en benziner der er planet nok, både top og bund, til at opnå 18:1 i kompression. At bruge en benziner vil også give et bedre forbraendings kammer.

Ja det er en höj kompression men den del, med at köre autogas på 18:1, er frövet, det virker. Enda rigtig godt (höjere ydelse, bedre ökonomi, mindre fourening, roligere gang en andre motore med 18:1)

Jeg vil gerne have konkrete motor betegnelser da jeg ikke kender til vw. I förste omgang vil jeg have motoren i stativ og montere gasdysser, tank med retur og ms for at starte den, siden kan der altid findes en bil at montere motoren i.

Henrik
Sverige

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
De Diesel stempler jeg har set har et "stort" kammer i midten og ligner ikke noget som villle virke med andet end diesel

http://av.rds.yahoo.com/_ylt=A0geunuTs4 ... p;t=118974

om det er sådan med alle diesel motoren kan jeg ikke svare på

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Thisted
jeg ved ikke om det er noget du kan bruge, det er godt nok ikke en wv motor...
http://www.lust-sparen.de/auto-autogas1 ... togas.html

Hej Mads

De stempler du sansynligvis har set er fra en direkt indsprøjtet motor, de har et virvel kammer i selve stemplet.
Stemplerne på en motor med forkammer er som reget temmelig flade, der kan være nogle fordybninger der er med til at fordele forbrændingen i selve cylenderen.
Din bemærkning får mig til at indse at det jeg leder efter er en blok med stempler til en forkammer motor og med top fra en direkt indsprøjtet motor. Dette kan opnås ved at skifte stempler i en direkt sprøjt motor.
Jeg er så småt ved at realisere at den letteste vej nok er at plane af top/block, af en benziner, for at opnå den høje kompression.
Har ikke regnet nærmere på det men vil antage at der skal fjernes ca. 4 mm. En komplet 16 ventil benziner er sikkert lettere og billigere at forsøge med.

Til Brian

Det jeg får ud af den side du henviser til er mere af generel karakter, det er også ok ( Jeg kan ikke Tysk ). Jeg har stortset lagt mig fast på en leverandør af tank, pumpe, til at pumpe gassen rundt og midlertidige dysser.

I skal have tak for interessen, men som i kan se arbejder jeg med iderene, efterhånden som der kommer indput. Så bliv endeligt ved med at skrive til sidst kommer der en konklution------ håber jeg.

Der :reading: og studeres.

MH
Henrik
Sverige

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Brug en 1600 top fra feks en golf 1 gti den har ingen brændkamre og monter den på en diesel bund der har de nødvendige udtage til ventil frigang så skal du ikke rode med tændrørsgevind men kompressionen bliver 23,5:1. Ps det er vigtigt at blokken har samme smørekanal som topstykket. En blok der har kørt med topstykke med hydrauliske lyfter har en større smørekanal end en der havde mekaniske lyftere = olie rinder ved siden af. 1600 toppen kan også passe på en 1800 blok men ventilfrigangen bliver et problem.
1900 td motorer har 19,5:1

Titel:

Hej Jens

Du har fat i noget af det jeg taengte fra starten.
Det lyder som en overkomlig lösning. Er der ikke noget med at de tidlige vw körte med noget mekanisk indspröjtnings vaerk? Er det tilfaeldet haelder jeg lidt til at tage en komplet benzin motor med turbo og elektronisk indspröjtning.
Det skulle så vaere muligt at fjerne matriale fra top og evt bund for at opnå den ånskede compression.
Hvis jeg fölger den oprindelige ide skal jeg köbe to motore, for at saete dem sammen, hvis jeg planer en motor skal jeg kun köbe en.

Hilsen
Henrik
Sverige

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
De kørte med mekanisk indsprøjtning frem til omkring 88-89-stykker tror jeg det var (det er så Golf II - den omtalte 1600 GTI er en Golf 1).

Men det er easy as pie at konvertere et topstykke fra en mekanisk til elektronisk. Sagen er at hullerne til dyserne sidder i topstykket. Det er et ret stort hul med gevind, og i det hul skruer man sådan et "sæde". Her trykkes dysen ned i.
Hullerne er de samme for elektronisk og mekanisk - det er bare plastiksædet der er et andet - og koster ikke mange basseører.

Dysebro, regulator osv. passer fra stort set alt 8V "counter flow" (ind og ud på samme side - bagsiden) fra de begyndte på elektronisk til... I dunno - langt oppe i tid.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Junior Medlem

130hk pdtdi bund med en 20v 1,8L top passer sammen..
130hk pdtdi er den vw bund med de bredeste hovedlejer..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time