Desværre er der ikke meget andet at gøre ved NAD end endnu en gang at tage ved lære - selvom det tilsyneladende heller ikke er lykkedes i år. Uden at kende detaljerne (jeg har altid opfattet dette løb som totalt tåbeligt og til kæmpe skade for den lovlige streetrace sport) tillader jeg mig at antage at NAD løbet afholdes med ansvarlig DASU klub og DASU godkendelse
Men jeg er da langt mere bekymret over det kommende NDCD løb på Thisted Flyveplads den 16-17. augsut, endnu en gang gradbøjer man DASU's reglementet. Men det værste er at man til et
lukket arrangement med dertil hørende reducerede sikkerhedskrav, tillader et ubegrænset antal
"tilskuere" forklædt som
"mekanikere. Det er bare så totalt tåbeligt at jeg ikke kan finde ord for min harme.
Sker der et uheld med tilskuerne (undskyld - de forklædte mekanikere) så vil det ramme urimeligt hårdt i forhold til de arrangører som laver lovligt streetrace under sikre og forsvarlige vilkår.
Men der er vel ikke andet at gøre end at skrive et brev til den ansvarlige Politimester og gøre opmærksom på forholdet - ikke for at skade den arrangerende klub, men udelukkende for at værne om den lovlige streetrace som ansvarlige arrangører.
Hartvig