Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 jan 2025, 16:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 22  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Østsjælland
For ikke at side her og gentage alt det som Wildert har sidet og skrevet kan jeg kun sige at det er lige mine ord.

Det er som om at Fakta er flyttet over i kassen med formodninger.

Kald det bare fnidder men fakta er at er at Hartvig tidligere har slået sværdslag mod et Dasu arrangement (KØGE)uden at have sin egen bagrund i orden, at han tolker meget frit ud fra et meget lille udsnit af et referat og ikke kommer med resten af referatet når der spørges til det.

Kan kun sige at det virker stadig for mig som om at der ligger personligt motiv for Hartvigs had til Dasu.

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nyt Medlem

Uden at vil involvere mig alt for meget i diskussionen, så vil jeg lige sige at Morten Bach Andersen (Formand for DASU), i lederen i det netop udkomne Autosport, udelukkende skriver om Streetrace og de udfordringer han mener det giver DASU at få folk indlemmet under vingerne...

Citat: "Jeg ved at udvalget er oppe mod en meget stor skov af ulovlig streetrace. [..] Jeg tænker også på de såkaldte streetrace-klubber, der laver løb udenfor DASU regi, og her er sikkerheden langt fra i orden."
Hvorefter han beskriver ulykken med den sprængte kobling fra Sindal.

Citat: "Udvalget skal styre denne gren af motorsporten[..]"
Umiddelbart synes jeg han prøver at give udtryk for at DASU og kun DASU kan afvikle lovlige (og sikre) arrangementer herhjemme.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Wildert skrev:
Ravnen skrev:
Skal vi ikke lige stikke en finger i jorden, inden der kommer for meget fnidder i det her.

Uagtet at jeg ikke er helt enig med flere af dine punkter (se herunder), så synes jeg at det er meget fint lige at få ridset meget konkret op hvad det er vi diskuterer her. Hatten af for det!

Citat:
Kan vi blive enige om, at indtil for ganske kort tid siden brugte DASU slet ikke eller meget få kræfter på Streetrace.

Formentlig korrekt. Spørgsmålet er hvorfor. DASU er en union der samler foreninger. Unionen er som sådan ikke forpligtet til at stille sig til rådighed og tilbyde at arrangere alle afarter af motorsport som en given person kunne komme rendende og tænke sig at kunne udøve.
Det er foreningsbaseret, derfor er det også krævet at der er nogle der stiller op og gør noget ved det.
Så hvis DASU skal stå for streetrace og der ikke internt i den nuværende "bestand" i DASU er nogen der gider, ja så skal der være nogle der melder sig ind og går igang. Sådan er det med foreningsliv.

Rent moralsk kan/bør DASU nok stille med et-eller-andet som hjælp - f.eks. kontakter til myndigheder, etc.
Men det kræver også at der er nogle af dem der skal udføre arbejdet, som gider føre dialogen med DASU på et fornuftigt plan.

Citat:
Kan vi blive enige om at det var der andre der har gjort, eksklusivt, i adskillige år, lovligt vel at mærke.

Jow - og? Disse mennesker føler sig ikke trådt på uden grund, hvorfor betyder deres arbejde ikke noget for DASU...

Citat:
Kan vi blive enige om at DASU/Streetfire her til foråret melder ud; at nu kommer det første lovlige Streetrace i København… Udover det ikke er rigtigt så er ordene "første lovlige" efter min mening, også bevidst brugt for at promovere sig selv over for folk der ikke har historien i orden, på bekostning af andre arrangører.

Vi er enige i at "første lovlige" er forkert.
Vi er IKKE enige i at det er "bevidst brugt" - det er muligt du har ret - men du ANER det faktisk ikke. Du kan spekulere, mistænke og se konspirationer, og du kan muligvis også have ret. Men du ved det ikke... Som jeg også skriver: efter min mening...

Citat:
Kan vi blive enige om DASU har sendt et, et for ikke DASU arrangører, negativt brev rundt til div. Politikredse.

Nej - vi kan blive enige om at DASU har sendt et, for arrangører uden orden i sagerne, negativt brev rundt til div. politikredse.
Det er noget andet i min bog... Hvordan tror du en Politimand tolker et sådant brev fra "selveste" DASU? og kunne man forestille sig at der er spekuleret i dette...

Citat:
Kan vi blive enige om at der i dette brev står at man skal være opmærksom på at disse ikke DASU arrangører ikke har orden i sagerne.

Nej - vi kan blive enige om at DASU gør opmærksom på at NOGLE ikke-DASU-arrangører muligvis ikke har orden i papirerne. Igen hvad er nemmest for politimanden der ikke er inde i motorsport og egentlig er også pisse ligeglad...

Citat:
Kan vi blive enige om at DASU heller ikke har styr på sine egne sager.

Det kniber det jo godt og vel grundigt med beviserne på...
Hvis vi taler om papirarbejdet med godkendelser osv. - så tror jeg faktisk ikke der er kommet noget.
Hvis vi taler om at leve 100% op til reglementet, så har du formentlig ret - men fejl sker alle steder. De sker givet vis også til andre arrangementer. Det vil være underligt andet, og ikke være noget der i sig selv kan klandres folk.
At der så kan være virkeligt tåbelige grelle brud er en anden snak. set ud fra den vinkel at man besværligører livet for andre arrangører ved at misbruge sin magt og så samtidig selv bor i glashus, så syntes jeg sætningen her under svarer på det...

Citat:
Kan man forstå at der er nogle der syntes at regnestykket ikke helt går op.

Hehe - ja - men ikke nødvendigvis udfra ovenstående. Der er et par andre faktorer jeg kan komme i tanke om, som gør at nogen synes at regnestykket ikke går op. Det her drejer sig ikke kun om Hartvig og jeres negative holdning til ham (som egentlig minder lidt om det vi andre bliver skudt i skoene i forhold til DASU) og selvom han skulle tjene penge så leverer han stadig varen, gør DASU det?

Citat:
Det DASU gør

Hvad er det helt præcist du mener de gør? Det jeg skriver...
Citat:
....men motorsport er ikke normale omstændigheder i Danmark så her kræver det at ALLE arbejder sammen om at løfte og at køre nogle af de arrangører ud på et sidespor der laver mest ræs herhjemme er bare ikke måden den opgave løses bedst på.

Kører DASU dem ud på sidespor, eller kører de mon sig selv ud på et sidespor?
Jeg ved godt hvad du mener...
Det kan sådan set også godt være at du har ret i det store og hele. Men jeg mener HELT sikkert også at der er arrangører som gør deres bedste for at reagere på DASU, på en måde så de selv er medvirkende til at havne på et sidespor...Måske, men tænk på hvem der har leveret varen i mange år og hvem det er der møver sig ind som om de ejer det hele...

Billede

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Ravnen skrev:
Jow - og?
Disse mennesker føler sig ikke trådt på uden grund, hvorfor betyder deres arbejde ikke noget for DASU...

Eh - det er efter min mening en underlig sammenligning. Hvor får du fra at det ikke skulle betyde noget for DASU? Igen: vi aner det ikke...

Noget andet er: Hvorfor er det en universel sandhed at de folk har grund til at føle sig trådt på, mens det ikke er en universel sandhed at DASU ikke træder på dem bevidst?
Det er altså - i hvert fald med det info der generelt er tilgængeligt - ren spekulation.

Citat:
.... det er muligt du har ret - men du ANER det faktisk ikke. Du kan spekulere, mistænke og se konspirationer, og du kan muligvis også have ret. Men du ved det ikke... Som jeg også skriver: efter min mening...

Fair nok - my bad.
Men pointen består: det kommer an på hvor man står - så nej, det står for mig ikke som fakta.

Citat:
Nej - vi kan blive enige om at DASU har sendt et, for arrangører uden orden i sagerne, negativt brev rundt til div. politikredse.
Det er noget andet i min bog... Hvordan tror du en Politimand tolker et sådant brev fra "selveste" DASU? og kunne man forestille sig at der er spekuleret i dette...

Jeg tror naturligvis at en politimand vil tillægge det en eller anden betydning. Men betydningen afhænger af hvilken kontekst han læser brevet i.
Var det nu den politimand som Hartvig ofte refererer til, som ham der roste et af deres arrangementer over andre, så tror jeg at han læser det som "hva' fuck skal DASU blande sig i det for".
Hvis det er en som tidligere har haft gode oplevelser med DASU, og dårlige med andre - ja så læser han det nok med modsat fortegn.
Pointen er vi ved det ikke.

Og for at svare på den anden del om "spekulationen" - ja... man kan forestille sig meget. Det er bare ikke særligt konstruktivt. Forestiller man sig for meget, som er for negativt, og udstiller disse forestillinger i offentligheden som fakta, så er det stensikkert at man ikke er befordrende for dialog.

Jeg kan lige så vel forestille mig at der IKKE er spekuleret i det... selv hvis jeg strækker mig langt og evt. går med på at det kan være uheldigt formuleret (det synes jeg personligt ikke er tilfældet - men for diskussionens og illustrationens skyld...), så kan jeg forestille mig at det er skrevet på en uheldig måde med et andet sigte...

Igen: alle de her spekulationer og roden op i det osv., tjener ikke en skid andet formål end at grave grøfter, og hvis det har været fremgangsmåden ved de tidligere drøftelser der har været, så er der dælme ikke noget at sige til at lortet kuldsejler.

Igen: Jeg ved ikke hvad der er rigtigt - vi kan alle sammen tyde, tolke og se en masse tegn på det ene og det andet.
Det eneste jeg personligt mener man kan se med sikkerhed, er at der i hvert fald fra ikke-DASU-folk, ikke sker ret meget for at fylde grøfterne op.
DASU's motiver synes jeg er væsentligt mindre klare, hvilket er årsagen til at jeg synes man bør komme fra en noget mere behersket angrebsvinkel.

Citat:
Nej - vi kan blive enige om at DASU gør opmærksom på at NOGLE ikke-DASU-arrangører muligvis ikke har orden i papirerne. Igen hvad er nemmest for politimanden der ikke er inde i motorsport og egentlig er også pisse ligeglad...

Det er naturligvis nemmest for ham at spille det sikre kort.
Men det er sgu' da ikke det samme som at det er håndfast bevist at DASU har haft onde hensigter.
I princippet har DASU's hensigter ikke en skid at gøre med hvordan en politimand opfatter det. Det er jo det der er problemet. Det tolkes.... og det tolkes som fanden læser biblen. Der er bare ikke en kæft der ved om det er berettiget eller ej, for der er ingen der gider være den voksne og tage dialogen....

Citat:
set ud fra den vinkel at man besværligører livet for andre arrangører ved at misbruge sin magt og så samtidig selv bor i glashus, så syntes jeg sætningen her under svarer på det...

Ja - det er en fin vinkel. Den er bare stadig ikke en disse konstruktiv...

Citat:
Der er et par andre faktorer jeg kan komme i tanke om, som gør at nogen synes at regnestykket ikke går op. Det her drejer sig ikke kun om Hartvig og jeres negative holdning til ham (som egentlig minder lidt om det vi andre bliver skudt i skoene i forhold til DASU) og selvom han skulle tjene penge så leverer han stadig varen, gør DASU det?

Først og fremmest: Jeg har intet mod at Hartvig tjener penge på streetrace - om han så tjente milliarder.
Jeg ved at andre har haft draget hans økonomiske interesser ind til at tegne billedet af hans motiver - det har jeg faktisk ikke gjort, og er det kommet til at lyde sådan, så lad det her være sagt: det rager mig vitterligt en høstblomst.
Personligt tror jeg ikke at der mønter nok i de arrangementer som Hartvig laver, til at han kan være motiveret af økonomien i det (herhjemme er det vel primært DHB der kan regnes for at være økonomisk attraktiv), så jeg ser det ikke som et validt punkt.
Jeg tror derimod på at Hartvig er en ildsjæl, og at han ikke gør noget halvt, og derfor er dybt involveret i det her. Jeg kender ham fra internettet over en årrække, hvor vi har debatteret en masse underlige ting og sager, og vi har været både dybt enige og uenige om mange ting - derfor tillader jeg mig at stemple ham som "dedikeret" (hvilket i sig selv er positivt ment).
Men jeg tror også at han føler sig så krænket på sin dedikation, at han er endt et sted hvor han ikke er konstruktiv, og synes at det meste af hvad DASU gør omkring streetrace, gør de for at genere ham (hell, starten på tråden her er et pænt godt eksempel ik'? - det er i høj grad det diskussionen drejer sig om).

Om DASU leverer varen? Nej - det gør de helt sikkert ikke. For der er "ingen" medlemmer af DASU der interesserer sig for streetrace.
Dem der interesserer sig for at arrangere streetrace er sure på DASU, og derfor sker der ikke en daddel fra DASU's side - naturligvis....
Det mener jeg stadig ikke man kan klandre DASU for. Vil man have løb i DASU-regi, så må man komme op af stolen og lave det i DASU-regi selv. DASU er som sådan ikke forpligtet til at levere det.

Men det hele står og falder jo med at ikke-DASU'erne og DASU ikke kan finde ud af at tale sammen - og så er vi tilbage ved ankepunktet fra mig og flere andre: ikke-DASU'erne gør ikke sig selv nogle tjenester ved at der oprettes en tråd som denne...

Citat:
Det kan sådan set også godt være at du har ret i det store og hele. Men jeg mener HELT sikkert også at der er arrangører som gør deres bedste for at reagere på DASU, på en måde så de selv er medvirkende til at havne på et sidespor...Måske, men tænk på hvem der har leveret varen i mange år og hvem det er der møver sig ind som om de ejer det hele...

Måske - men kommer der noget hensigtsmæssigt ud af at møve tilbage?
Eller kommer der noget hensigtsmæssigt ud af at forsøge en dialog?
Igen: En tråd som denne opfatter jeg som at møve tilbage => ikke noget effektivt middel til mere race...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

steendp skrev:
Uden at vil involvere mig alt for meget i diskussionen, så vil jeg lige sige at Morten Bach Andersen (Formand for DASU), i lederen i det netop udkomne Autosport, udelukkende skriver om Streetrace og de udfordringer han mener det giver DASU at få folk indlemmet under vingerne...

Citat: "Jeg ved at udvalget er oppe mod en meget stor skov af ulovlig streetrace. [..] Jeg tænker også på de såkaldte streetrace-klubber, der laver løb udenfor DASU regi, og her er sikkerheden langt fra i orden."

Umiddelbart synes jeg han prøver at give udtryk for at DASU og kun DASU kan afvikle lovlige (og sikre) arrangementer herhjemme.
at den kobling stryger i SINDAL, til et ikke DASU løb er en tilfældighed. DASU har intet gjort for at kontrolere lignende biler, hverken før eller efter!
at DASU har været involveret i noget de kalder streetrace, under forhold der i mine øjne er livsfarlige, med de to øhh... baner ....i HIRTSHALS og KØGE er ikke værd at skrive om i DASUs eget blad! (her menes der de stopklodser der findes begge steder)
det er 3. ulykke på samme sted i HIRTSHALS! måske det fortæller lidt om at lige nøjagtigt der er det så smart at køre?
har set det afslag STREETFIRE fik af politiet, der stod at det var et KRAV fra politiet at DASU var med i dette arr. MVH søren

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Østsjælland
Nogle gange må man hjælpe politiet, hvis de har gjort krav på at Dasu skulle deltage, så har de gjort det uden at have lovhjemmel til det.

hvis ellers alle regler er overholdt fra streetfires side så er der vel klaget til justitsministeren eller skrevet til BT de ville elske en sådan historie.

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)

Senest rettet af RSV 22 jul 2008, 14:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
lqs skrev:
steendp skrev:

at den kobling stryger i SINDAL, til et ikke DASU løb er en tilfældighed. DASU har intet gjort for at kontrolere lignende biler, hverken før eller efter!
at DASU har været involveret i noget de kalder streetrace, under forhold der i mine øjne er livsfarlige, med de to øhh... baner ....i HIRTSHALS og KØGE er ikke værd at skrive om i DASUs eget blad! (her menes der de stopklodser der findes begge steder)
det er 3. ulykke på samme sted i HIRTSHALS! måske det fortæller lidt om at lige nøjagtigt der er det så smart at køre?
har set det afslag STREETFIRE fik af politiet, der stod at det var et KRAV fra politiet at DASU var med i dette arr. MVH søren

Det var bare ikke derfor Streetfire og jeg fik afslag 2 gange.
Vi fik 2 afslag på 2 forskellige datoer p.g.a. formaliteter.
Hvis du har set det du siger, så er det en sag jeg ikke er bekendt med.
Og de må så have haft 3 forsøg på at arrangere noget i foråret.

Med hensyn til Hirtshals, så er jeg sikker på at der er nogen der er bukket under for Per Rust, for dengang jeg var løbsleder deroppe og kun kørte 60 fod med de større biler, der blev han meget sur og fornærmet. Han må på en eller anden måde have fundet en der vil skrive under på at det er sikkert at køre 200 meter deroppe, men det bliver aldrig mig.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Wildert, når vi nu er inde på de bibelske sammenligninger, så kunne man jo forledes til at spørge hvor mange der i denne tråd agerer djævlens advokat og hvor mange der egentlig er direkte berørt af denne problemstilling, ikke at jeg mener at DASU er djævlen, men de er under anklage og det ville være rart at andre DASU repensentanter end Felthaus melder ud, der er masser at eksempler på at DASU i modsætning til hvad de i denne forbindelse giver udtryk for og til grund for deres handlinger, ikke har styr på deres eget penalhus, det behøver Streetrace folkene egentlig ikke at bevise, det er såmænd bare et spørgsmål at åbne øjnene. Personligt har jeg selv kørt ”lovligt” Streetrace de sidste 10 år, og har såmænd også kørt ulovligt før der siden firserne, så jeg skulle mene at jeg har en ”ægte” interesse for sagen ligesom de arrangører der er med i tråden.
Vi har ikke brug for selvbestaltede advokater men flere DASU folk som Felthaus og Lada som også oprigtigt interesserer sig for og beskæftiger sig med emnet og er interesseret i at finde en løsning på tværs af tilhørsforhold. Alt andet er bare en kamp på ord som ikke fører nogle steder…

Billede

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
Ravnen skrev:
@ Wildert, når vi nu er inde på de bibelske sammenligninger, så kunne man jo forledes til at spørge hvor mange der i denne tråd agerer djævlens advokat og hvor mange der egentlig er direkte berørt af denne problemstilling, ikke at jeg mener at DASU er djævlen, men de er under anklage og det ville være rart at andre DASU repensentanter end Felthaus melder ud, der er masser at eksempler på at DASU i modsætning til hvad de i denne forbindelse giver udtryk for og til grund for deres handlinger, ikke har styr på deres eget penalhus, det behøver Streetrace folkene egentlig ikke at bevise, det er såmænd bare et spørgsmål at åbne øjnene. Personligt har jeg selv kørt ”lovligt” Streetrace de sidste 10 år, og har såmænd også kørt ulovligt før der siden firserne, så jeg skulle mene at jeg har en ”ægte” interesse for sagen ligesom de arrangører der er med i tråden.
Vi har ikke brug for selvbestaltede advokater men flere DASU folk som Felthaus og Lada som også oprigtigt interesserer sig for og beskæftiger sig med emnet og er interesseret i at finde en løsning på tværs af tilhørsforhold. Alt andet er bare en kamp på ord som ikke fører nogle steder…

Lige en lille rettelse: JEG ER IKKE DASU REPRÆSENTANT !

Alt hvad jeg skriver her er egne holdninger og ingen andres.
Ikke DASU´s ikke GMK´s.
Så er den vidst slået fast.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Feldthaus skrev:
Ravnen skrev:

Lige en lille rettelse: JEG ER IKKE DASU REPRÆSENTANT !

Alt hvad jeg skriver her er egne holdninger og ingen andres.
Ikke DASU´s ikke GMK´s.
Så er den vidst slået fast.

Der blev du lige bange hva...

jeg omformulerer: DASUautomobilklubbestyrelsesmedlem med fingeren på pulsen...

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time