Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 jan 2025, 17:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 22  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

Feldthaus skrev:
[
@HenrikGM

Jeg er godt klar over, at det ikke var helt godt til omtalte arrangement.
Jeg har også lært lektien. Jeg vil aldrig mere have dispensation fra kravet om chassis godkendte biler. Og så er jeg fuldstændig ligeglad med om i begynder at pive igen om at i så ikke kan køre nogen steder når DASU er indblandet.

!

Det er da fint du aldrig mere vil dispensere for chassisgodkendte biler ;-)

Hvad angår køre nogle steder når DASU er involveret, så går det da stadigt fint. De har lige kørt i Køge, og de har lige kørt i Hirtshals, begge DASU arrangementer, begge steder tilsvarende biler som du selv stod for for nogen tid siden. Så det går da fint med at køre i DASU regi, chassisgodkendelse eller ej. :?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
Ravnen skrev:
RSV skrev:
Ravnen skrev:
kristoffer skrev:
Hartvig skrev:
@ Kristoffer

Som ansvarlig for oprettelsen af denne tråd kan jeg kun sige - du fatter tilsyneladende ikke en brik og ønsker heller ikke at bidrage med et eneste konstruktivt indlæg - så kan du ikke gøre alle os andre den store tjeneste bare at holde dig væk ?

Hartvig

Det er sku da stadig dig der ikke fatter hvad det er du selv citeret i den opridelige tråd.

Fakta: DASU kontakter politiet hvis de har begrundet mistanke til et event ikke overholder reglerne.

Hartvig versionen: DASU hetzer alle events der ikke er godkendt af DASU, eller hvor DASU spiller en rolle, DASU ligger i busken, dasu hader streetracere.

Ud over dette har du så smidt en masse pladder ind om dig og dit firmas påståede kompetancer, som er emnet uendeligt ligegyldigt - med mindre denne tråd altså bare er ment som reklame for dig selv, som flere andre har nævt i denne tråd allerede.

Fakta: DASU klubberene overholder ikke selv reglerne, kontakter DASU politiet?

Fakta: 2 arrangementer er allerede stoppet INDEN de var kommet igang, med lige netop en henvisning til at det skulle være DASU klubber der afholdte dem, Fortæl hvor det står at det skal være sådan? og kunne det have noget at gøre med DASUs lille brev til politimesterne?

Hvis folk ser spøgelser så er det fordi der er spøgelser!

hmm hvad er det for DASU løb hvor reglerne ikke er overholdt og hvilke regler er brudt? bare lige for at få fakta på bordet?
Hvilke arrangementer er stoppet eller afvist fordi de ikke var DASU klubber, og kan der fremskaffes kopi af den afvisning?

Prøv at læse hele tråden, så vil jeg slippe for at gentage mig selv, også imellem linierene...
F.eks. som Lada skriver, spørg dig selv om hvorfor en ikke DASU arrangør som Streetfire lige pludselig skal bruge DASU licens folk til deres arrangement, vi ved allerede at det i første omgang blev rykket til en senere dato, godt nok med en anden "årsag" som begrundelse, men var det den rigtige og var det den eneste årsag?

Det har en eneste årsag: Politiet forlangte det.
Begge gange gik det også i vasken p.g.a. politiet.

@HenrikGM

Ja, man kan sagtens køre uden chassis godkendte biler, men så bliver hastigheden også lavere. Er det det i vil?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Feldthaus skrev:
Det har en eneste årsag: Politiet forlangte det.
Begge gange gik det også i vasken p.g.a. politiet.

Nemlig, og hvorfor skulle politiet lige pludselig have en interesse i DASU licens folk når der intet står nogle steder om at det ved lov skal være sådan, hvor har de mon fået den ide fra?

Billede

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Østsjælland
Hvorfor kan ikke bare fortælle hvilke løb det handler om og eventuel smide en kopi op af politiets afvisning.

Det sjovt nok at man selv skal lede efter beviserne som underbygger jeres sag istedet for at i som som sidder med dem hoster op.

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

RSV skrev:
Hvorfor kan ikke bare fortælle hvilke løb det handler om og eventuel smide en kopi op af politiets afvisning.

Det sjovt nok at man selv skal lede efter beviserne som underbygger jeres sag istedet for at i som som sidder med dem hoster op.

Dvs. at du ikke på nuværende tidspunkt, ved at det ene løb er Streetfire's løb på Holmen i foråret ? Billede

Sig mig læser du ikke indlægene?

Det andet kender jeg stadig ikke navnet på, men en skrev noget med Vandel.
Og nej jeg sidder ikke på papirene og jeg er heller ikke sikker på at dem der gør nødvendigvis har lyst til at rode mere op i det eftersom de nu har fået "nye" venner fra Brøndby...

Billede

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Østsjælland
Jo ravnen jeg læser indlægene men syntes ikke lige at jeg er stødt på det.
men da du jo har bedre styr på det, så kopier dette til mig og eventuelle andre som skulle have overset det.

men dine fakta som du tidligere nævner, er nogen som du ikke er i besidelse af, det ene af løbene kender du ikke, du skrev: Det andet kender jeg stadig ikke navnet på, men en skrev noget med Vandel.

Kunne det tænkes at de øvrige fakta også er noget du har hørt. såsom politiets afvisning?

At visse ting bliver skrevet her er ikke nødvendigvis et udtryk for at det er sandt. Hartvig plejer sit eget lille korstog mod Dasu ved at komme med fakta i form af referater fra dialogmøder, jeg mener at Hartvig læser som han gør fordi han er sur på Dasu. hvorfor kan jeg ikke finde ud af, men tydeligt er det at han ikke er objektiv i sine synspunkter.

Jeg og nogle af de andre her læser ikke referatet fra DASU som et angreb, men det er måske fordi vi ikke føler os forfulgt?

[/quote]

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)

Titel:
Medlem

Ravnen skrev:
RSV skrev:

Dvs. at du ikke på nuværende tidspunkt, ved at det ene løb er Streetfire's løb på Holmen i foråret ? Billede

Sig mig læser du ikke indlægene?

Det andet kender jeg stadig ikke navnet på, men en skrev noget med Vandel.
Og nej jeg sidder ikke på papirene og jeg er heller ikke sikker på at dem der gør nødvendigvis har lyst til at rode mere op i det eftersom de nu har fået "nye" venner fra Brøndby...

Jeg har med vilje ikke villet rykke op i gamle sår.
Fakta er, at streetfire´s løb på Holmen i foråret blev afvist af politiet, men IKKE fordi DASU ikke var med, for det var de. Jeg vil ikke komme ind på de nærmere omstændigheder, da vi efterfølgende fik os en konstruktiv dialog med politiet, som nu gør at det er muligt at få tilladelse til at køre der.

Helt umuligt at komme til at køre på Vandel uden DASU kan det ikke være: DHB gjorde det i 2008.

Jeg giver RSV ret i at Hartvig læser til egen fordel, men det tror jeg vi alle er tilbøjelige til i en eller anden grad.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Skal vi ikke lige stikke en finger i jorden, inden der kommer for meget fnidder i det her.

Kan vi blive enige om, at indtil for ganske kort tid siden brugte DASU slet ikke eller meget få kræfter på Streetrace.

Kan vi blive enige om at det var der andre der har gjort, eksklusivt, i adskillige år, lovligt vel at mærke.

Kan vi blive enige om at DASU/Streetfire her til foråret melder ud; at nu kommer det første lovlige Streetrace i København… Udover det ikke er rigtigt så er ordene "første lovlige" efter min mening, også bevidst brugt for at promovere sig selv over for folk der ikke har historien i orden, på bekostning af andre arrangører.

Kan vi blive enige om DASU har sendt et, et for ikke DASU arrangører, negativt brev rundt til div. Politikredse.

Kan vi blive enige om at der i dette brev står at man skal være opmærksom på at disse ikke DASU arrangører ikke har orden i sagerne.

Kan vi blive enige om at DASU heller ikke har styr på sine egne sager.

Kan man forstå at der er nogle der syntes at regnestykket ikke helt går op.

Det DASU gør og som visse herinde åbenbart støtter, er åndssvagt. Under normale omstændigheder er konkurrence sundt, men motorsport er ikke normale omstændigheder i Danmark så her kræver det at ALLE arbejder sammen om at løfte og at køre nogle af de arrangører ud på et sidespor der laver mest ræs herhjemme er bare ikke måden den opgave løses bedst på.

Til jer Jyske Streetrace folk som støtter DASU i denne sag (hvis, i findes), hvordan har i det med at det hele drejer sig om København… som i forvejen har en bane i Malmø? Hvor meget ræs har i haft i år derovre kontra de foregående år? Kunne det have noget at gøre med at motorsport stinker i Danmark og tror i DASU’s tiltag hjælper nu hvor de har gjort sig uvenner med alle de arrangører der kunne løfte den opgave derovre…

Billede

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Ravnen skrev:
Skal vi ikke lige stikke en finger i jorden, inden der kommer for meget fnidder i det her.

Uagtet at jeg ikke er helt enig med flere af dine punkter (se herunder), så synes jeg at det er meget fint lige at få ridset meget konkret op hvad det er vi diskuterer her. Hatten af for det!

Citat:
Kan vi blive enige om, at indtil for ganske kort tid siden brugte DASU slet ikke eller meget få kræfter på Streetrace.

Formentlig korrekt. Spørgsmålet er hvorfor. DASU er en union der samler foreninger. Unionen er som sådan ikke forpligtet til at stille sig til rådighed og tilbyde at arrangere alle afarter af motorsport som en given person kunne komme rendende og tænke sig at kunne udøve.
Det er foreningsbaseret, derfor er det også krævet at der er nogle der stiller op og gør noget ved det.
Så hvis DASU skal stå for streetrace og der ikke internt i den nuværende "bestand" i DASU er nogen der gider, ja så skal der være nogle der melder sig ind og går igang. Sådan er det med foreningsliv.

Rent moralsk kan/bør DASU nok stille med et-eller-andet som hjælp - f.eks. kontakter til myndigheder, etc.
Men det kræver også at der er nogle af dem der skal udføre arbejdet, som gider føre dialogen med DASU på et fornuftigt plan.

Citat:
Kan vi blive enige om at det var der andre der har gjort, eksklusivt, i adskillige år, lovligt vel at mærke.

Jow - og?

Citat:
Kan vi blive enige om at DASU/Streetfire her til foråret melder ud; at nu kommer det første lovlige Streetrace i København… Udover det ikke er rigtigt så er ordene "første lovlige" efter min mening, også bevidst brugt for at promovere sig selv over for folk der ikke har historien i orden, på bekostning af andre arrangører.

Vi er enige i at "første lovlige" er forkert.
Vi er IKKE enige i at det er "bevidst brugt" - det er muligt du har ret - men du ANER det faktisk ikke. Du kan spekulere, mistænke og se konspirationer, og du kan muligvis også have ret. Men du ved det ikke...

Citat:
Kan vi blive enige om DASU har sendt et, et for ikke DASU arrangører, negativt brev rundt til div. Politikredse.

Nej - vi kan blive enige om at DASU har sendt et, for arrangører uden orden i sagerne, negativt brev rundt til div. politikredse.
Det er noget andet i min bog...

Citat:
Kan vi blive enige om at der i dette brev står at man skal være opmærksom på at disse ikke DASU arrangører ikke har orden i sagerne.

Nej - vi kan blive enige om at DASU gør opmærksom på at NOGLE ikke-DASU-arrangører muligvis ikke har orden i papirerne.

Citat:

Det kniber det jo godt og vel grundigt med beviserne på...
Hvis vi taler om papirarbejdet med godkendelser osv. - så tror jeg faktisk ikke der er kommet noget.
Hvis vi taler om at leve 100% op til reglementet, så har du formentlig ret - men fejl sker alle steder. De sker givet vis også til andre arrangementer. Det vil være underligt andet, og ikke være noget der i sig selv kan klandres folk.
At der så kan være virkeligt tåbelige grelle brud er en anden snak.

Citat:
Kan man forstå at der er nogle der syntes at regnestykket ikke helt går op.

Hehe - ja - men ikke nødvendigvis udfra ovenstående. Der er et par andre faktorer jeg kan komme i tanke om, som gør at nogen synes at regnestykket ikke går op.

Citat:
Det DASU gør

Hvad er det helt præcist du mener de gør?

Citat:
....men motorsport er ikke normale omstændigheder i Danmark så her kræver det at ALLE arbejder sammen om at løfte og at køre nogle af de arrangører ud på et sidespor der laver mest ræs herhjemme er bare ikke måden den opgave løses bedst på.

Kører DASU dem ud på sidespor, eller kører de mon sig selv ud på et sidespor?
Jeg ved godt hvad du mener...
Det kan sådan set også godt være at du har ret i det store og hele. Men jeg mener HELT sikkert også at der er arrangører som gør deres bedste for at reagere på DASU, på en måde så de selv er medvirkende til at havne på et sidespor...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Medlem

Ravnen skrev:

Tjaa, jeg er delvist enig med dig. DASU har haft fokus på området de sidste 3-4 år, men har ikke vidst hvilket ben de skulle stå på.

Ravnen skrev:

Jeg kender ikke så meget til forholdene ovre på "den anden side". Men ved da at Holeby arrangementerne har været lovlige.

Ravnen skrev:
Kan vi blive enige om at DASU/Streetfire her til foråret melder ud; at nu kommer det første lovlige Streetrace i København… Udover det ikke er rigtigt så er ordene "første lovlige" efter min mening, også bevidst brugt for at promovere sig selv over for folk der ikke har historien i orden, på bekostning af andre arrangører..

Jeg vil ikke udtale mig om deres motiver, men tror du har ret!

Ravnen skrev:

..

Da vi ikke kender brevets nøjagtige ordlyd, vil det være lidt forkert at sige at det tager alle ikke-DASU arrangører over en kam. Det eneste vi med sikkerhed kan konstatere er det der står i bestyrelsens referat, nemlig at de vil gøre opmærksom på at der er ikke alle der har styr på papirerne.

Ravnen skrev:

Kan man forstå at der er nogle der syntes at regnestykket ikke helt går op...

Find en organistion i samme størrelse og med ligeså mange forgreninger, som har 100% styr på sagerne. Jeg ved ikke hvor den findes. Men det er da korrekt, at de til tider ikke har helt styr på hvad der sker, ligesom der sker fejl en gang i mellem.

Ravnen skrev:
Det DASU gør og som visse herinde åbenbart støtter, er åndssvagt. Under normale omstændigheder er konkurrence sundt, men motorsport er ikke normale omstændigheder i Danmark så her kræver det at ALLE arbejder sammen om at løfte og at køre nogle af de arrangører ud på et sidespor der laver mest ræs herhjemme er bare ikke måden den opgave løses bedst på.

Til jer Jyske Streetrace folk som støtter DASU i denne sag (hvis, i findes), hvordan har i det med at det hele drejer sig om København… som i forvejen har en bane i Malmø? Hvor meget ræs har i haft i år derovre kontra de foregående år? Kunne det have noget at gøre med at motorsport stinker i Danmark og tror i DASU’s tiltag hjælper nu hvor de har gjort sig uvenner med alle de arrangører der kunne løfte den opgave derovre…

Jeg har igennem længere tid opfordret til dialog og samarbejde, men har ikke mødt ret meget velvilje fra nogen af siderne. Begge lejre siger, at de vil samarbejde, men begge sider vil have det på deres egne betingelser, og vil ikke gå på kompromis.

Streetrace siden vil: Have deres egne meget lempelige regler og ikke se hvad andre organisationer gør, for "de ved bedst hvad der er bedst i DK"

DASU siden vil: De mener de er storebror, og som sådan så skal lillebror streetrace rette ind og høre efter.

Så lang tid at lejrene er så delte, så mener jeg at alle forsøg på forsoning og kompromis er spildte kræfter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time