Ravnen skrev:
Skal vi ikke lige stikke en finger i jorden, inden der kommer for meget fnidder i det her.
Uagtet at jeg ikke er helt enig med flere af dine punkter (se herunder), så synes jeg at det er meget fint lige at få ridset meget konkret op hvad det er vi diskuterer her. Hatten af for det!
Citat:
Kan vi blive enige om, at indtil for ganske kort tid siden brugte DASU slet ikke eller meget få kræfter på Streetrace.
Formentlig korrekt. Spørgsmålet er hvorfor. DASU er en union der samler foreninger. Unionen er som sådan ikke forpligtet til at stille sig til rådighed og tilbyde at arrangere alle afarter af motorsport som en given person kunne komme rendende og tænke sig at kunne udøve.
Det er foreningsbaseret, derfor er det også krævet at der er nogle der stiller op og gør noget ved det.
Så hvis DASU skal stå for streetrace og der ikke internt i den nuværende "bestand" i DASU er nogen der gider, ja så skal der være nogle der melder sig ind og går igang. Sådan er det med foreningsliv.
Rent moralsk kan/bør DASU nok stille med et-eller-andet som hjælp - f.eks. kontakter til myndigheder, etc.
Men det kræver også at der er nogle af dem der skal udføre arbejdet, som gider føre dialogen med DASU på et fornuftigt plan.
Citat:
Kan vi blive enige om at det var der andre der har gjort, eksklusivt, i adskillige år, lovligt vel at mærke.
Jow - og?
Citat:
Kan vi blive enige om at DASU/Streetfire her til foråret melder ud; at nu kommer det første lovlige Streetrace i København… Udover det ikke er rigtigt så er ordene "første lovlige" efter min mening, også bevidst brugt for at promovere sig selv over for folk der ikke har historien i orden, på bekostning af andre arrangører.
Vi er enige i at "første lovlige" er forkert.
Vi er IKKE enige i at det er "bevidst brugt" - det er muligt du har ret - men du ANER det faktisk ikke. Du kan spekulere, mistænke og se konspirationer, og du kan muligvis også have ret. Men du ved det ikke...
Citat:
Kan vi blive enige om DASU har sendt et, et for ikke DASU arrangører, negativt brev rundt til div. Politikredse.
Nej - vi kan blive enige om at DASU har sendt et, for arrangører uden orden i sagerne, negativt brev rundt til div. politikredse.
Det er noget andet i min bog...
Citat:
Kan vi blive enige om at der i dette brev står at man skal være opmærksom på at disse ikke DASU arrangører ikke har orden i sagerne.
Nej - vi kan blive enige om at DASU gør opmærksom på at NOGLE ikke-DASU-arrangører muligvis ikke har orden i papirerne.
Citat:
Kan vi blive enige om at DASU heller ikke har styr på sine egne sager.
Det kniber det jo godt og vel grundigt med beviserne på...
Hvis vi taler om papirarbejdet med godkendelser osv. - så tror jeg faktisk ikke der er kommet noget.
Hvis vi taler om at leve 100% op til reglementet, så har du formentlig ret - men fejl sker alle steder. De sker givet vis også til andre arrangementer. Det vil være underligt andet, og ikke være noget der i sig selv kan klandres folk.
At der så kan være virkeligt tåbelige grelle brud er en anden snak.
Citat:
Kan man forstå at der er nogle der syntes at regnestykket ikke helt går op.
Hehe - ja - men ikke nødvendigvis udfra ovenstående. Der er et par andre faktorer jeg kan komme i tanke om, som gør at nogen synes at regnestykket ikke går op.
Citat:
Det DASU gør
Hvad er det helt præcist du mener de gør?
Citat:
....men motorsport er ikke normale omstændigheder i Danmark så her kræver det at ALLE arbejder sammen om at løfte og at køre nogle af de arrangører ud på et sidespor der laver mest ræs herhjemme er bare ikke måden den opgave løses bedst på.
Kører DASU dem ud på sidespor, eller kører de mon sig selv ud på et sidespor?
Jeg ved godt hvad du mener...
Det kan sådan set også godt være at du har ret i det store og hele. Men jeg mener HELT sikkert også at der er arrangører som gør deres bedste for at reagere på DASU, på en måde så de selv er medvirkende til at havne på et sidespor...