Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 jan 2025, 21:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 22  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2008, 18:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
så svarer jeg lige for RAVNEN!
idet DASU ikke vælger at overholde deres egne regler, er den tilladelse der (per auto) er givet ikke gyldig da 827 så ikke er overholdt.
dette gælder efter min bedste overbevisning bla KØGE.
MVH søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2008, 19:07 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Indlæg: 289
Geografisk sted: køge
lqs

jeg tro mere det er forde du gerne vil havde det sker
lige det der har jeg fortalt dig i den anden tråd
men ja du svarede aldrig tilbage på hvad den blev brudt med
men ok din beratning din mening

_________________
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2008, 22:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008, 11:06
Indlæg: 233
lqs skrev:
så svarer jeg lige for RAVNEN!
idet DASU ikke vælger at overholde deres egne regler, er den tilladelse der (per auto) er givet ikke gyldig da 827 så ikke er overholdt.
dette gælder efter min bedste overbevisning bla KØGE.
MVH søren


Det er slet ikke det som jeg spørger om.

Jeg spurgte Ravnen:
Giv mig navnet på et arrangementer hvor DASU er/var involvert, hvor de nødvendige tilladelser ikke er/var til stede

Efter han sagde det var tilfældet flere gange. Jeg vil gerne vide hvor.

_________________
Kristoffer
Tilpas billedstørrelse gratis og nemt
Fjern Antivirus XP 2008 / XP Antivirus


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2008, 23:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det er faktisk lidt lige som med spritkørselen! det at man har kørekort (tilladelse fra politi) til at køre, betyder ikke at man må køre beruset. eller på anden måde ulovligt.
det er derfor jeg mener at den auto blåstempling ansøgningen (dasu klubbens) helt åbenlyst får fra poliet, er ugyldig da viljen til at overholde DASUs egne regler mangler.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 07:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008, 11:06
Indlæg: 233
lqs skrev:
det er faktisk lidt lige som med spritkørselen! det at man har kørekort (tilladelse fra politi) til at køre, betyder ikke at man må køre beruset. eller på anden måde ulovligt.
det er derfor jeg mener at den auto blåstempling ansøgningen (dasu klubbens) helt åbenlyst får fra poliet, er ugyldig da viljen til at overholde DASUs egne regler mangler.
MVH søren


Det er en helt anden debat - jeg spørger efter navnet på et arrangementer hvor DASU er/var involvert, hvor de nødvendige tilladelser ikke er/var til stede - som Ravnen siger er tilfældet flere steder.

Det er det meddelesen fra DASU omhandler og det er derfor denne tråd belv oprettet i sin tid.

Lad os få de fakta på bordet

_________________
Kristoffer
Tilpas billedstørrelse gratis og nemt
Fjern Antivirus XP 2008 / XP Antivirus


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2008, 08:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
Gerald skrev:
Hej Henrik

Jeg har fulgt lidt med på sidelinien af dette forum, - og nu føler jeg at det er på tide at komme med et par kommentarer.
Der er mange aktører på banen når vi snakker streetrace i Danmark, - vi er et foreningsland, og der har altid været tradition for at danne foreninger omkring fælles interesser. Du er een af de ildsjæle der gør noget for sporten, det er jeg ikke i tvivl om. Vi kan alle have forskellig indgangsvinkel til at deltage i denne specielle sportsgren. Nogle gør det af nysgerrighed og interesse (officials), andre fordi de har lyst til at være aktiv deltager (kørere) og så er der også nogen der gennem deres brændende interesse ser en forretningsmulighed. Hatten af for det, jeg er selv en iværksættertype lissom dig. Jeg er engageret i sporten fordi jeg er så forbandet interesseret i motorsport, og det sociale samvær der er når vi afvikler løb her i DK. Jeg har været med til at arrangere og afvikle rigtig mange løb i DK, og det har været under mange forskellige klubber og organisationer (DASU, NAD, DHB,Mosten, DMU osv) Jeg er selv medlem af NDCD og aktiv official i denne klub. Derud over sidder jeg i dragcingudvalget i DASU.
Grunden til at jeg skriver er meget simpel: Jeg synes du kører alt for hårdt frem, - at du laver din egen union, klub er for mig OK. Men hvis du kigger rundt omkring dig, vil du opdage at det er tordenskjolds soldater der er i den forskellige klubber/organisationer. Vi er ikke så mange i DK, det er en forholdsvis "smal" sport. Bevares, vi skal da have den gjort større og bredere, - ingen tvivl om det. Men dét gør vi altså ikke ved at kaste mudder efter hinanden. Vi er så få, at det er tvingende nødvendigt at vi alle samarbejder. Hvis du jorder alle og enhver, og ikke kan se ud over din egen næse, så ødelægger du mere end du gavner. Det er for mig OK at lave nye klubber, lave løb uden om organisationer man ikke kan se en fordel i at samarbejde med, men det er sgu ikke OK at jokke på folk der arbejder seriøst med sporten. Det er vi mange der gør, inklusiv dig selv, - lad være med at tage arbejdsglæden fra nogen ved at kritisere dem sønder og sammen, det kommer der ikke noget godt ud af.
Prøv i stedet at være lidt mere imødekommende, det kunne jo være at du fik lidt mere ud af det på den facon.

Og så lige lidt til den eftertænksomme:

Når man skriver herinde, og refererer hvad andre har gjort/sagt/ment er det meget nemt at tilpasse det, så det passer ind i ens egen sandhed, - det kaldes at manipulere.

For at undgå misforståelser, er dette indlæg min personlige holdning. Det kan således ikke henføres til NDCD, DASU, eller andre organisationers holdning.

Venlig hilsen
Erik G. Sørensen
det var så hvad en DASU høvding valgte at skrive i denne tråd, for meget længe siden, med meget tyk streg under at han kun skrev på egne vegne. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 11:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
@Søren:
Hvad har det med Kristoffers "efterlysning" at gøre?

Derudover kan jeg ikke se at Gerald sætter DASU i dårligt lys med den udmelding.
I det hele taget undrer jeg mig over hvad pointen er med at bringe det indlæg frem i denne del af diskussionen.

Men derudover er jeg da enig med manden :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 12:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008, 11:06
Indlæg: 233
Wildert skrev:
@Søren:
Hvad har det med Kristoffers "efterlysning" at gøre?

Derudover kan jeg ikke se at Gerald sætter DASU i dårligt lys med den udmelding.
I det hele taget undrer jeg mig over hvad pointen er med at bringe det indlæg frem i denne del af diskussionen.

Men derudover er jeg da enig med manden :-).


Ja jeg fatter heller ikke hverken hvad det har med mit spørgsmål at gøre, eller hvad der er galt i det han skrev. Kan ved gud ikke se hvordan man kunne have formuleret det bedre

_________________
Kristoffer
Tilpas billedstørrelse gratis og nemt
Fjern Antivirus XP 2008 / XP Antivirus


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 13:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Man skal lige være væk i 5 min...

@ Kristoffer, prøv at spørge ind til hvad det egentlig var der skete i kulisserne med streetfire arrangementet på Adveøre Holme da det i første omgang blev "droppet", det andet kender jeg ikke navnet på, men spørg Henrik...

Der foregår så meget "lusk" i krogene at det ikke er til at se hvad det reelt er der foregår, man hører så mange ting man ikke må gå videre med, alle mulige mærkelige steder fra, fra nuværende/forhenværende kørere, fra arrangører, ja selv DASU folk.
DASU som er en (umiddelbart) stor bidrags yder til dette og som læser med herinde, vil slet ikke kommentere på det?. Jeg vil ikke påstå at jeg tilnærmelsesvist kender til det fulde billede af hvad der foregår, og kommer sikkert heller aldrig til det, det er nok kun forbeholdt div. gamle NCDC medlemmer, hvor hele moradset ser ud til at oprinde fra, logisk nok egentlig, da de jo har været med fra starten på godt og ondt…

Så desværre, så tror jeg at Lada er inde på noget der, det er også min opfattelse at streetrace (læs: drengerøve i inderbane biler vi ikke kan li') er noget man ser ned på, eller i hvert fald så ned på, fra visse grupperingers (læs: Dragracing/Amerikaner folk) side, den "store krig" imellem NCDC og Dragracing.dk omhandlede samme emne (efter hvad jeg er blevet oplyst), så hvad er det vi står med?

Måske man skulle prøve at kategorisere det hele lidt, for hvem handler det her egentlig om?:

Vi har den gamle garde af Dragracing/Amerikaner folk der mener at de har patent på sporten (Balladen med DHB i gamle dage, F.eks.) og som overhovedet ikke er det mindste interesseret i at lukke anderledes tænkende ind, og selvom at de bliver færre og færre, vil de hellere lade Dragracing sporten i Danmark dø ud end at give sig på det område. Her står der efter min mening NCDC ud over det hele.

Vi har nogle, også garvede Dragracing folk der har indset at hvis Dragracing i Danmark skal overleve så bliver man nødt at sluge den Kamel med at indlemme Streetrace folkene (læs: drengerøvene i inderbane bilerne vi ikke kan lide), her står der mest, (efter min mening) Dragracing.dk hen over, et tiltag her, er at der ikke må komme for mange nye medlemmer ind?! mit gæt er at man er bange for at der kommer for mange Streetrace folk ind i forhold til Dragrace folk og at det kunne tippe balancen…

Så er der Streetrace folkene, som er en blandet flok af afhoppede Dragrace folk, nybegyndere, særlinge (som mig selv), Amerikanerfolk (som tilsyneladende ikke ved at de hører til et andet sted), drengerøve, pensionister (undskyld Claus) m.fl. som bare vil have et sted hvor man kan dyrke/udvikle sin hobby, DASU eller ej. Det her er den potentielt største gruppe som også burde have noget mere at skulle have sagt (lille opråb til os selv om at tage fat).

Hvis man mener at jeg er helt galt på den, så prøv at kikke på Reglement 8, intet her eller meget lidt passer på andet end Amerikaner biler, hvor er reglerne der passer til Europæeriske/japanske biler?, her ville nogle måske sige; hvem skulle lave de ændringer og det ville være meget dyrt, svært, tidskrævende osv., mit svar er: at reglerne allerede findes, og sjovt nok i Amerika, der er bare ingen velvilje fra DASU’s side her til at gøre det, da man tilsyneladende ikke mener at det er arbejdet værd, man ved at man har brug for Streetracerene (læs: deres støtte/penge) hvis Dragracing sporten i Danmark skal reddes så hvad gør man så?, Dragrace/ amerikanerfolkene gider tilsyneladende ikke have noget fysisk at gøre med de ”vantro” men kun deres penge, så der kan vi ikke tørre dem af, ahhh… vi laver sku da bare et simpelt streetrace reglement i stedet (læs: fupper et ud af de uorganiserede Streetrace arrangører under påskud af et muligt samarbejde) finder nogle stakkels tosser/klubber der gider lægge navn til en CUP og så er den hjemme og de vantro tror nu er de rigtige Dragracere Whatever. (det ser ikke ud til at alle hoppede på den)

Så nemt er det bare ikke, hvis DASU vil have den fordel et større medlemstal kan give dem så må de også give noget tilbage, ikke bare i form af en CUP, men også at tage folk seriøst, anerkende at der er arrangører der har kæmpet for det her i mange år og at deres arbejde betyder noget i stedet for at tryne dem, samt at gøre op med den gamle garde og indskærpe at der skal være plads til alle uanset ambitionsniveau fulgt op af et reelt heldækkende reglement fra top til bund, jeg tror at man er i gang fra DASU’s side, men tror også at er modstridende interesser der holder den positive udvikling tilbage, deraf alle de problemer vi her sidder og diskuterer…

Personligt er jeg pt. ikke intresseret i at køre Dragracing på et "seriøst" plan i ægte Dragracere, ej heller er jeg intresseret i at køre ræs i regnvejr imellem lastbiltrailere og høje kantstene i IKKE lovlige gadebiler (jeg stikker ikke blår i øjnene på mig selv), hvilket jo så mere eller mindre afskriver mig fra at køre i danmark under DASU's vinger, DASU som jeg foriøvrigt selv betaler til, hvad så? skal jeg rette ind til højre og gøre en af ovennævnte aligevel?, skal jeg vælge at køre kun i udlandet? eller skal jeg sætte min lid til ikke ligeglade og ikke farvede arrangører, som af samme grund så ligger i krig med DASU, at skaffe mig et sted hvor der er plads til mig og en hurtig voksende skare af kørere med samme holdninger til "oplevelsen" at køre 402 meter på tid, uden nummerplade(fusk), gummiregler, fusk med tilladelser m.v.

@DASU: kom med et bud...

@Alle: modbevis min opfattelse...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2008, 16:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Ravnen skrev:
Man skal lige være væk i 5 min...


Til gengæld kom der også et rigtig godt indlæg ud af det!
Jeg må erklære mig enig i dine betragtniger Ravn.

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team