Man skal lige være væk i 5 min...
@ Kristoffer, prøv at spørge ind til hvad det egentlig var der skete i kulisserne med streetfire arrangementet på Adveøre Holme da det i første omgang blev "droppet", det andet kender jeg ikke navnet på, men spørg Henrik...
Der foregår så meget "lusk" i krogene at det ikke er til at se hvad det reelt er der foregår, man hører så mange ting man ikke må gå videre med, alle mulige mærkelige steder fra, fra nuværende/forhenværende kørere, fra arrangører, ja selv DASU folk.
DASU som er en (umiddelbart) stor bidrags yder til dette og som læser med herinde, vil slet ikke kommentere på det?. Jeg vil ikke påstå at jeg tilnærmelsesvist kender til det fulde billede af hvad der foregår, og kommer sikkert heller aldrig til det, det er nok kun forbeholdt div. gamle NCDC medlemmer, hvor hele moradset ser ud til at oprinde fra, logisk nok egentlig, da de jo har været med fra starten på godt og ondt…
Så desværre, så tror jeg at Lada er inde på noget der, det er også min opfattelse at streetrace (læs: drengerøve i inderbane biler vi ikke kan li') er noget man ser ned på, eller i hvert fald så ned på, fra visse grupperingers (læs: Dragracing/Amerikaner folk) side, den "store krig" imellem NCDC og Dragracing.dk omhandlede samme emne (efter hvad jeg er blevet oplyst), så hvad er det vi står med?
Måske man skulle prøve at kategorisere det hele lidt, for hvem handler det her egentlig om?:
Vi har den gamle garde af Dragracing/Amerikaner folk der mener at de har patent på sporten (Balladen med DHB i gamle dage, F.eks.) og som overhovedet ikke er det mindste interesseret i at lukke anderledes tænkende ind, og selvom at de bliver færre og færre, vil de hellere lade Dragracing sporten i Danmark dø ud end at give sig på det område. Her står der efter min mening NCDC ud over det hele.
Vi har nogle, også garvede Dragracing folk der har indset at hvis Dragracing i Danmark skal overleve så bliver man nødt at sluge den Kamel med at indlemme Streetrace folkene (læs: drengerøvene i inderbane bilerne vi ikke kan lide), her står der mest, (efter min mening) Dragracing.dk hen over, et tiltag her, er at der ikke må komme for mange nye medlemmer ind?! mit gæt er at man er bange for at der kommer for mange Streetrace folk ind i forhold til Dragrace folk og at det kunne tippe balancen…
Så er der Streetrace folkene, som er en blandet flok af afhoppede Dragrace folk, nybegyndere, særlinge (som mig selv), Amerikanerfolk (som tilsyneladende ikke ved at de hører til et andet sted), drengerøve, pensionister (undskyld Claus) m.fl. som bare vil have et sted hvor man kan dyrke/udvikle sin hobby, DASU eller ej. Det her er den potentielt største gruppe som også burde have noget mere at skulle have sagt (lille opråb til os selv om at tage fat).
Hvis man mener at jeg er helt galt på den, så prøv at kikke på Reglement 8, intet her eller meget lidt passer på andet end Amerikaner biler, hvor er reglerne der passer til Europæeriske/japanske biler?, her ville nogle måske sige; hvem skulle lave de ændringer og det ville være meget dyrt, svært, tidskrævende osv., mit svar er: at reglerne allerede findes, og sjovt nok i Amerika, der er bare ingen velvilje fra DASU’s side her til at gøre det, da man tilsyneladende ikke mener at det er arbejdet værd, man ved at man har brug for Streetracerene (læs: deres støtte/penge) hvis Dragracing sporten i Danmark skal reddes så hvad gør man så?, Dragrace/ amerikanerfolkene gider tilsyneladende ikke have noget fysisk at gøre med de ”vantro” men kun deres penge, så der kan vi ikke tørre dem af, ahhh… vi laver sku da bare et simpelt streetrace reglement i stedet (læs: fupper et ud af de uorganiserede Streetrace arrangører under påskud af et muligt samarbejde) finder nogle stakkels tosser/klubber der gider lægge navn til en CUP og så er den hjemme og de vantro tror nu er de rigtige Dragracere Whatever. (det ser ikke ud til at alle hoppede på den)
Så nemt er det bare ikke, hvis DASU vil have den fordel et større medlemstal kan give dem så må de også give noget tilbage, ikke bare i form af en CUP, men også at tage folk seriøst, anerkende at der er arrangører der har kæmpet for det her i mange år og at deres arbejde betyder noget i stedet for at tryne dem, samt at gøre op med den gamle garde og indskærpe at der skal være plads til alle uanset ambitionsniveau fulgt op af et reelt heldækkende reglement fra top til bund, jeg tror at man er i gang fra DASU’s side, men tror også at er modstridende interesser der holder den positive udvikling tilbage, deraf alle de problemer vi her sidder og diskuterer…
Personligt er jeg pt. ikke intresseret i at køre Dragracing på et "seriøst" plan i ægte Dragracere, ej heller er jeg intresseret i at køre ræs i regnvejr imellem lastbiltrailere og høje kantstene i IKKE lovlige gadebiler (jeg stikker ikke blår i øjnene på mig selv), hvilket jo så mere eller mindre afskriver mig fra at køre i danmark under DASU's vinger, DASU som jeg foriøvrigt selv betaler til, hvad så? skal jeg rette ind til højre og gøre en af ovennævnte aligevel?, skal jeg vælge at køre kun i udlandet? eller skal jeg sætte min lid til ikke ligeglade og ikke farvede arrangører, som af samme grund så ligger i krig med DASU, at skaffe mig et sted hvor der er plads til mig og en hurtig voksende skare af kørere med samme holdninger til "oplevelsen" at køre 402 meter på tid, uden nummerplade(fusk), gummiregler, fusk med tilladelser m.v.
@DASU: kom med et bud...
@Alle: modbevis min opfattelse...
_________________ corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
|