Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 jan 2025, 16:24

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Jeg var lige ved at geare op men Henrik rammer hovedet på sømmet bulls eye, det sjove er; hvorfor vil DASU ikke kommentere på dette emne, ville man ikke normalt prøve at forsvare sig når man bliver "eksponeret" på denne måde (som gemene fagforenings gangstere med egne agendaer)?

Jeg kan kun se to årsager:

1) Enten har man en dårlig sag.
2) Er arrogant som bare fanden.

Personligt tror jeg på dem begge, desværre og det irriterer mig, det kan ikke passe at alle i DASU syntes at det er iorden at agere på denne måde over for folk/ildsjæle som kunne være gode samarbejds partnere, det kan godt være at DASU har magt til indirekte at stoppe ikke DASU arrangementer, men de kan ikke stoppe de negative følger der vil komme af at gøre sådan og den helt sikkert vil komme tilbage som en boomerang i hovedet på dem selv før eller senere, hvordan ville de feks. kunne forsvare sig over for oplyste hoveder i politiet besidende et lille smule overblik bla. med det skete i år ved NAD ?(det var her hvor et af sidste års spændende indlæg var da autoværnet væltede omkuld ved et vindpust), hvad nytter det at kaste med sten når man selv bor i glashus, jeg styntes at det bevidner total mangel på ledelse og realitetssans fra DASUs side.

Med al respekt for div. opponenter til Hartvig m.f. så kan jeg ikke rigtigt se hvad der egentlig er i det for jer at deltage i denne diskussion, når i, efter eget udsagn, når det kommer til stykket alligevel ikke intresserer en døjt for Streetrace, er det diskusion for diskusionens skyld eller er det for at beskytte DASU, eller hvad? I bedes bemærke at de personer i her går i kødet på, arrangerede streetrace adskillige år før DASU i det hele taget gad at anderkende Streetrace som noget de gad at bruge tid på, hvorfor denne kovending fra DASUs side? og hvorfor mener i ikke at det er et problem at en organision som DASU fjentligt prøver at overtage andres foraarbejde på denne måde?

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Ravnen skrev:
Med al respekt for div. opponenter til Hartvig m.f. så kan jeg ikke rigtigt se hvad der egentlig er i det for jer at deltage i denne diskussion, når i, efter eget udsagn, når det kommer til stykket alligevel ikke intresserer en døjt for Streetrace, er det diskusion for diskusionens skyld eller er det for at beskytte DASU, eller hvad?

Jeg har flere gange nævnt at jeg deltager fordi jeg er interesseret i at al motorsport ser godt ud, fordi det har afsmittende effekt på de andre "arter", hvis én art ser godt ud. På samme måde går det ud over alle arter, hvis én art ser dårlig ud i medierne.
Det er og bliver min bevæggrund for det - uanset at jeg af og til bliver skudt i skoene at jeg kun vil diskutere for at diskutere. Hvis folk ikke tror på hvad jeg skriver om mine hensigter, så kan jeg ikke gøre mere - det er bare sådan det er så...

Når jeg så observerer noget kommunikation som muligvis bunder i en utilfredshed, eller en hændelse som er reel nok, men som jeg opfatter som overfortolket helt vildt, så prøver jeg deltage ved at trække et par pointer frem fra den anden side, så det måske ikke er sååå slemt igen, som man gerne vil have det skal være.
Alternativt har "grøftegravningen" været behandlet et par gange bare i denne tråd også - uanset hvor barnligt DASU opfører sig, og har opført sig, så kommer der intet ud af at stå og råbe af dem. Det er præcist lige så barnligt, og bringer ikke processen nogle vegne.
Hvis DASU ikke kan finde ud af at være voksne, så var det måske en ide at visse streetrace-arrangører prøvede at være det - det sker bare ikke pt.
It sucks hvis man er nødt til at sluge en kamel - trust me - I know - men er det fingerpegningen af DASU der er i højsædet her, eller er det processen for at få mere streetrace der er?

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Wildert skrev:
Ravnen skrev:
Med al respekt for div. opponenter til Hartvig m.f. så kan jeg ikke rigtigt se hvad der egentlig er i det for jer at deltage i denne diskussion, når i, efter eget udsagn, når det kommer til stykket alligevel ikke intresserer en døjt for Streetrace, er det diskusion for diskusionens skyld eller er det for at beskytte DASU, eller hvad?

Jeg har flere gange nævnt at jeg deltager fordi jeg er interesseret i at al motorsport ser godt ud, fordi det har afsmittende effekt på de andre "arter", hvis én art ser godt ud. På samme måde går det ud over alle arter, hvis én art ser dårlig ud i medierne.
Det er og bliver min bevæggrund for det - uanset at jeg af og til bliver skudt i skoene at jeg kun vil diskutere for at diskutere. Hvis folk ikke tror på hvad jeg skriver om mine hensigter, så kan jeg ikke gøre mere - det er bare sådan det er så...

Når jeg så observerer noget kommunikation som muligvis bunder i en utilfredshed, eller en hændelse som er reel nok, men som jeg opfatter som overfortolket helt vildt, så prøver jeg deltage ved at trække et par pointer frem fra den anden side, så det måske ikke er sååå slemt igen, som man gerne vil have det skal være.
Alternativt har "grøftegravningen" været behandlet et par gange bare i denne tråd også - uanset hvor barnligt DASU opfører sig, og har opført sig, så kommer der intet ud af at stå og råbe af dem. Det er præcist lige så barnligt, og bringer ikke processen nogle vegne.
Hvis DASU ikke kan finde ud af at være voksne, så var det måske en ide at visse streetrace-arrangører prøvede at være det - det sker bare ikke pt.
It sucks hvis man er nødt til at sluge en kamel - trust me - I know - men er det fingerpegningen af DASU der er i højsædet her, eller er det processen for at få mere streetrace der er?

Jeg skulle mene at Henrik lige har bekræftet Hartvigs "mareridtbillede" og det derfor, måske, er blevet umuligt eller ihvertfald meget svært at arrangere streetraceløb fremover hvis man ikke er en DASU klub OG skulle dette billede "være ægte" så kan jeg ikke se at de har en anden mulighed end at gå i kødet på DASU med alle værende midler.

Billede

Senest rettet af Ravnen 17 jul 2008, 14:34, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

Ravnen skrev:
Wildert skrev:
Ravnen skrev:

Jeg skulle mene at Henrik lige har bekræftet Hartvigs "mareridtbillede" og det derfor, måske, er blevet umuligt eller ihvertfald meget svært at arrangere streetraceløb fremover, hvis man ikke er en DASU klub OG skulle dette billede "være ægte" så kan jeg ikke se at de har en anden mulighed end at gå i kødet på DASU med alle midler.

Nemlig ja ravn,

Titel:
Mester Medlem

Ravnen skrev:
Jeg skulle mene at Henrik lige har bekræftet Hartvigs "mareridtbillede" og det derfor, måske, er blevet umuligt eller ihvertfald meget svært at arrangere streetraceløb fremover, hvis man ikke er en DASU klub OG skulle dette billede "være ægte" så kan jeg ikke se at de har en anden mulighed end at gå i kødet på DASU med alle midler.

1. Man kan "gå i kødet" på folk på forskellige måder - stok eller gulerod. Noget virker bedre end andet.... you do the math.

2. Jeg mener ikke at mareridtsbilledet er totalt bekræftet som sådan. Jo, DASU er gået efter struben - men de har også et mandat til det - eller har i hvert fald haft det.
Hvis man ser det fra hvor de står, så kan det lige så meget være at de tager ansvar for motorsporten, som det kan være at de er territoriale.

Husk på at de er PÅLAGT at tage ansvar for motorsporten. Så de kan lige så vel gøre det i bedste mening, fordi de mener at de har svaret på hvordan det skal gøres, og det følges pt. ikke.
Så kan vi diskutere om DASU gør det på den rigtige måde - den debat er en helt anden, og jeg er helt på "jeres" side et langt stykke henad vejen. Men det er en anden diskussion end DASU's HENSIGTER som er emnet her.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

Ja det er skam fint de tager ansvar, men når man har travlt med andre, skal man som minium sikre sig, at de løb de ligger navn til, er 112% iorden..

Men er sikker på fremover vil der blive holdt ekstra øje med de løb dasu afholder, og politi bliver vel nød til og tage en hendvendelse alvorligt, hvis de ikke overholder de regler de selv har stukket ud...

Syntes det er utroligt der ikke er blevet mere ballade ud af det, men det kommer måske nu, hvor kortene er lagt frem, og alle kan se hvad metoder der bliver brugt...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Wildert skrev:
Ravnen skrev:

1. Man kan "gå i kødet" på folk på forskellige måder - stok eller gulerod. Noget virker bedre end andet.... you do the math.

2. Jeg mener ikke at mareridtsbilledet er totalt bekræftet som sådan. Jo, DASU er gået efter struben - men de har også et mandat til det - eller har i hvert fald haft det.
Hvis man ser det fra hvor de står, så kan det lige så meget være at de tager ansvar for motorsporten, som det kan være at de er territoriale.

Husk på at de er PÅLAGT at tage ansvar for motorsporten. Så de kan lige så vel gøre det i bedste mening, fordi de mener at de har svaret på hvordan det skal gøres, og det følges pt. ikke.
Så kan vi diskutere om DASU gør det på den rigtige måde - den debat er en helt anden, og jeg er helt på "jeres" side et langt stykke henad vejen. Men det er en anden diskussion end DASU's HENSIGTER som er emnet her.

Hvem har pålagt DASU at tage vare på motorsporten i Danmark? eller omformuleret: hvem har sagt at det er iorden at en organisation kan have monopol på noget der vedrører os alle, jeg kunne forstå at man gik i kødet på "arrangører" der ikke kunne finde ud af at opføre sig ordentligt set ud fra et sikkerheds/ pr mæssigt synspunkt men fandenme ikke, bare fordi at en klub/arrangør, som ellers har alle papirer m.v. i orden, ikke er organiseret, det er noget forbandet svineri...
Jeg syntes at det ville klæde DASU at tage en snak med politiet samt div. implicerede instanser for at rette denne "misforståelse", at ALLE ikke DASU folk konsekvent skal afskæres fra at afholde et Streetrace arrangement.

Billede

Titel:
Mester Medlem

Ravnen skrev:
Hvem har pålagt DASU at tage vare på motorsporten i Danmark? eller omformuleret: hvem har sagt at det er iorden at en organisation kan have monopol på noget der vedrører os alle

Det er nok også en grov overfortolkning fra min side - men hvis vi tager den præcise ordlyd:

Citat:
Justitsministeriets cirkulære skrivelse nr. 62 af 26. juni 1985.

Cirkulæreskrivelse om bemyndigelse til at tillade afholdelse af motorløb på vej.
Justitsministeriet bemyndiger herved politiet til at meddele tilladelse til at afholde de i færdsels-lovens § 37, stk. 3, omhandlede internationale motorløb, orienteringsløb og præcisionsløb samt hastigheds-konkurrencer med motorkøretøjer og knallerter.
I. Internationale motorløb og motorløb over 300 km.
Tilladelse til afholdelse af internationale motorløb og nationale motorløb over 300 km kan kun meddeles af rigspolitichefen. Sådanne tilladelser kan kun gives til foreninger, der gennem deres union er tilsluttet Dansk Motorspots Råd (DMR).

II. Andre motorløb.
Tilladelse til afholdelse af andre motorløb gives af politimesteren i den kreds, hvorfra løbet ud-går, efter forhandling med politimesteren i de kredse, som løbet skal passere. Hver politimester fastsætter betingelser og vilkår for afviklingen af løbet gennem den pågældende kreds.
Tilladelsen kan alene meddeles foreninger, af hvis vedtægter det fremgår, at løbsledelsen un-der løbet skal skride effektivt ind mod medlemmer, der overtræder færdselslovgivningen eller vilkår og betingelser for tilladelsen. Endvidere skal det af vedtægterne fremgå, at foreningens ledelse har beføjelse til at iværksætte de fornødne sanktioner – herunder eksklusion - over for deltagere, der har gjort sig skyldige i sådanne overtrædelser.
Foreninger, der er tilknyttet DMR, opfylder disse betingelser.

Streetrace går ganske givet ind under kategori II, og der er reglerne lempeligere.

Men da DASU mig bekendt er den suverænt største motorsportsorganisation i DK (DMU er muligvis sammenlignelig i størrelse her - men de holder sig fra vejene generelt - so to speak), så har de også en vis tyngde i det offentlige - like it or not.
De er f.eks. den eneste organisation i DK der er godkendt til at tage ansvar for ombygninger i konkurrencesynede biler.
Like it or not - de har fat i den lange ende, og de betragtes som nogle der kan stoles på.

Citat:
Jeg kunne forstå at man gik i kødet på "arrangører" der ikke kunne finde ud af at opføre sig ordentligt set ud fra et sikkerheds/ pr mæssigt synspunkt men fandenme ikke, bare fordi at en klub/arrangør, som ellers har alle papirer m.v. i orden, ikke er organiseret, det er noget forbandet svineri...

Det er jo hele pointen... de går jo kun i kødet på dem der ikke har papirene i orden.
At en politimester vælger at stole på DASU og DASU alone - det er jo ikke DASU's skyld som sådan. De kan ikke tvinge ham til det. De kan argumentere for hvorfor de synes det er en god ide, akkurat lige som at de "uorganiserede" streetrace-arrangørene kan argumentere for hvorfor de har en god sag uden DASU.
Frit land...

Som ikke-DASU-organiseret arrangør kan man så vælge at stille sig i et hjørne og være irriteret over at DASU måske, måske ikke, har gjort noget ved nogen en gang... det er så den metode man tydeligvis ikke får noget ud af...
Eller man kan vælge at komme nogle steder, ved rent faktisk at kommunikere på en fornuftig måde med parterne, og så grine hele vejen til racet bagefter, når det er lykkedes.

Citat:
Jeg syntes at det ville klæde DASU at tage en snak med politiet samt div. implicerede instanser for at rette denne "misforståelse", at ALLE ikke-DASU folk konsekvent skal afskæres fra at afholde et Streetrace arrangement.

Arrangørerne kan blot henvise til ovenstående cirkulære...
Jeg kan stadig ikke se at man med sikkerhed kan få det til mere end at DASU forsøger at sikre sig at der er orden i papirene til arrangementerne. Motivet for dette har jeg redegjort for.

Resten af de teorier der kommer op her, kan mindst lige så vel bygge på nag og meget andet - og det korte af det lange (kald det hjælp til selvhjælp) er at det i hvert fald ikke bringer de uorganiserede arrangører nogle som helst steder hen.

Livet er uretfærdigt - get over it...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

Åhr ja - lige en tilføjelse fra cirkulæret:

"Klager over politiets behandling af løbsansøgninger afgøres af justitsministeriet."

KLAG!

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Moderator

Wildert skrev:
Åhr ja - lige en tilføjelse fra cirkulæret:

"Klager over politiets behandling af løbsansøgninger afgøres af justitsministeriet."

KLAG!

Hej Wildert.

Jeg tror pkt1 du skal læse lidt flere §, for det første du laver i ovenstående er nærmest quote-fucking i denne sammenhæng da et 402m løb dårligt kan betegnes at være over 300km....!

pkt2; et afslag vil være endeligt og kan ikke ankes, men ja, du kan klage.

pkt3; det omtalte cirkulære har meget begrænset anvendelse for 402m. Se Bek827.

Vi har forskellige holdninger til emnet, og det er fint, ellers var der ingen debat, men citere omtalte cirkulæreskrivelse i denne tråd er gående mod quotefucking.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time