Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 08:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
Underlig overskrift... men det drejer sig om en yota ae86 som skal have en 1.6 16v kompressor motor og megasquirt V3.0.
Lyder lige umiddelbart som en rimelig opgave, men jeg har ikke den std motor som bilen er født med, jeg har en kompressor motor hvor ALLE ledninger er klippet over :grr: og en megasquirt som er delvist samlet og vist nok ikke helt rigtigt!!
HVIS nogen kunne tænke sig at bruge lidt af deres fritid :up: og give mig et par fif ang lednings farver til div komponenter... så modtages det med kyshånd.
Kan jeg trigge på den fordeler lign ting som sidder ikke langt fra tandremmen, eller er jeg tvunget ud i 36 minus 1 tandhjul på krumtappen?
Tændspoler - sidder 2 dobbelt spoler på nu, i den anden ende af motor, kommer nok til at side i vejen når den ikke skal side på tværs men på langs :| , hvordan og hvorledes kobler jeg dem til mega? Som jeg har har læst mig til kan V3.0 std "kun" styre en tændspole ....
Der kommer nok MANGE spørgsmål inden bilen er ud og trille, så jeg sætter min lid til at nogen kloge toyota folk kan lede mig på et spor....

På forhånd tak. :coffee:

Senest rettet af VAG mekaniker 14 jul 2008, 22:36, rettet i alt 3 gange.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Juelsminde
Hvis det er en boks fra turbomotor.dk kan den trigge på det originale og også styre dine dobbeltspoler. Jeg tvivler dog på det er ham der har lavet den hvis du siger at den er samlet forkert.

Titel:
Senior Medlem

Boksen er IKKE fra turbomotor.dk , det er som jeg er oplyst en købe/byggeselv udgave.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: I æ corolla.
Nu kender jeg intet til v3 ms.
Men men. Hvis du er fra herning omegnen, vil jeg da tilbyde at du kan lure på mit orginale 4agze "intakte" ledningsnet da jeg rykker motoren ud om nogle dage.

Plus jeg kan huske hvad de fleste ledninger er til..

Titel:
Senior Medlem

Tak for budet men er fra kerteminde/fyn :roll: så det bliver noget af en køretur....
Bliver nok lavet så den kører så std som nu muligt til at begynde med, så kan det pilles ved de ædlere dele senere :up:
Men men men, der kan ske ændringer....

Titel:
Junior Medlem

Ja du kan godt trigge i dit fordeler dæksel, på det inderste hjul. Det er et 24 tands hjul, så du skal slibe 2 tænder væk, altså 1 overfor hinanden.

Også skal du programmere det inde i dit wheel decoder set up, at du kører med wasted spark osv..

Jeg har en ae86 med megasquirt og dis- turbo og mere.. kig lidt her:
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=33051

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time