Debatten er meget interessant. Jeg vil anbefale folk med ægte interesse at læse nogle af de mange indlæg om emnet. Der er en del nyttig info til at forstå hvad der sker.
Flere aktørere, jo bestemt!
Jeg er bekendt med indtil flere nye initiativer til at afholde race flere forskellige steder i DK, og nej, det er ikke i BlackRace.DK regi.
Jeg ved også at bek827 §8 har denne ordlyd: § 8. Politiet kan under særlige omstændigheder fastsætte yderligere vilkår for tilladelsen.
Den §8 er de nu pludseligt begyndt at anvende, med krav om DASU klub som arrangør, og med krav om DASU godkendt tidtagningsanlæg
. Så vidt jeg kan se har det ikke spredt sig til alle politikredse, men det tager selvsagt pippet fra de arrangørerer der går ud over. Således er mindst 2 streetraceinitiativer der rent faktisk ville have været 100% lovlige, løbet ud i sandet fordi politiet stillede et krav der af gode grunde ikke kunne opfyldes. Når man får indsigt i sådan et afslag, der direkte lugter af at DASU har haft en finger med i spillet i politiets afgørelse, så tænker man lige en ekstra gang over hvem det egentligt er der skriver afslaget.
Kristoffer, Wildert, m.fl. :
Ingen af jer to ville sidde stiltiende og se på at i ikke kunne få lov at afvikle en klubrallydag, eller et offroad arrangement pga en monopollignende tilstand, dikteret af en konkurrerende forening.
Så nej, alle kan ikke blive tilfredse som det er pt.
Når "ikke-DASU" arrangørere kan(skal) sidde og se på at DASU klubber afholder race efter race hvor de ikke overholder deres eget reglement(klare åbenlyse brud på Bek827) så bliver sagen bare mere speget.
Problemet er ikke nemt løst, og slet ikke noget enkelt problem, især ikke når man efterhånden har været med som interessent i nogle år.
En hel grotesk situation ville feks være at politiet sadlede om(blev sadlet om?) og skrev afslag iht bek827, §8 med krav om at Streetrace.DK/Racetiming.DK skulle være hhv. arrangør og tidtager v. al motorsport i DK.
Mon ikke en rallyklub eller 2 ville protestere?
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!