kristoffer skrev:
Tilbage i 2003 da jeg via. Lovlig-streetrace.dk begyndte at arbejde for at leje den gamle flyvestation Værløse på en fast kontrakt, der var det ikke DASU eller sponsorene der leverede dødsstødet - men de aktive deltageres evne til at sige et og gøre noget andet.
Hehe - lyder sgu' lidt som mig, omend jeg ikke har været syltet så meget ind i det som du har.
Men jeg bevægede mig også på Striben, var med i Klub Striben, og havde en naiv tro på det her med at "hvis bare vi får et sted at køre, så bliver alt godt".
Den tro er jeg ude over FOR LÆNGST.
90% af dem der kommer på Striben og lignende, vil ALDRIG møde op til et lovligt streetrace-arangement, for de er ikke tiltalt af sporten og konkurrencen som sådan. De er tiltalt af den her "outlaw-mentalitet" der hersker om det.
Det retfærdiggøres bare internt i gruppen af sådan et fællesmantra, hvor man render og messer om at det er samfundets skyld, og myndighederne er også bare selv ude om det når der ikke er et sted at køre.
Da det gik op for mig at folk fanderme ikke en gang ku' opføre sig ordentligt når politiet bare kom forbi og passede deres arbejde - så var jeg stået af.
Derfor tror jeg personligt heller ikke på at det i sig selv er en løsning på Striben-problematikken, for man henvender sig til to forskellige grupper.
Retfærdigvis skal det dog siges, at jeg opfatter det bestemt ikke som Hartvigs mission at stoppe Striben, men at tilbyde et alternativt til dem der er bare lidt fornuftigt tænkende.
Det er sgu' fair nok - der er ikke andet at gøre. Resten kan ikke gøre andet end at køre sig selv ihjel, blive sat under pres af politiet, eller bare forhåbentligt blive voksne med tiden.
Hartvig har en stensikker målsætning om at forsøge at kombinere kulturen med ordnede forhold. Det kan jeg kun tage hatten af for.
Der hvor min hamster ryger af hjulet, er når paranoiaen tager over, og der bliver set spøgelser, som jeg synes der blev i denne tråd.
Når der så samtidig bliver kørt frem med floromspundne vendinger om enkeltstående tilfælde, overdrivelser om blåstempling af uheldige hændelser osv. - så daler min sympati igen.