Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 jan 2025, 14:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Jeg er langt fra altid enig med Henrik i hans udtalelser og vi har stødt hovederne sammen en hel del gange efterhånden.

Men, jeg forstår godt hans harme over DASU's måde at håndtere tingene på og ligefrem at kontakte politiet og bede dem holde øje med de arrangementer der søges tilladelse til.

Det er klart at politiet vil vægte DASU's henvendelser rimeligt højt, de er jo udadtil et respekteret organ i forbindelse med race i Danmark. Og det synes jeg og en del andre, er ufattelig dårligt at de udnytter på den måde.

For mig ser det nemlig også ud som om at de udelukkende er ude på at beskytte deres egne interesser i stedet for at få udbredt legal streetrace på et bredt plan i Danmark.

P.S. Jeg har ingen økonomiske interesser i den verden, bare lige så ingen skyder mig noget i skoene.

.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Dette er en uendelig diskussion, da der er forskellige indgangsvinkler til emnet.....!! Nogle har sportslige interesser, og andre har økonomiske interesser i streetrace :roll: At nå til enighed mellem disse 2 folkefærd, er nok et håbløst mål... :lee:

Henrik

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
@ RSV

Dejligt at du fandt den fornuftige tone frem igen - det gør alt andet lige dialogen meget mere konstruktiv :wink:

Citat:
Du har tidligere givet udtryk for din negative holdning til DASU bla. omkring sikkerheden osv den historie har vi taget, men når du så begynder igen med at nu skriver de til politimester foreningen, hvilket jeg tolker som om at politiet skal være opmærksom på at ikke alt streetrace der er i Dasu regi, koriger mig hvis det er misforstået? så virker det som en pesonlig Hetz, og så tænker jeg hvad har du personligt imod Dasu og hvorfor?

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad du mener med ovenstående - men jeg tolkede det (dengang i marts måned 2008) som om at DASU netop bruger deres potentiele autoritet i et forsøg på at påvirke landets Politimestre til at have ekstra øje på de streetrace arrangementer som ikke afvikles i DASU regi. Med mit kendskab til initiativtageren til tiltaget er jeg 100% overbevist om at hensigten også udelukkende har karakter af chikane imod de "vantro".

At initiativet så bestemt ikke er lykkedes må vi nok takke vores eget hurtige lobby arbejde samt et mangeårigt godt samarbejde med de lokale politimyndigheder for.

Citat fra Politimester: "Hvis alle motorsportsarrangører blot havde samme orden i penalhuset som jer - var det meget nemmere at give tilladelser til motorsport generelt her i landet"

Citat:
Hvis i har lavet drejebogen for hvordan man kører drag og streetrace i danmark, og Dasu har kopieret dette, så er der vel ikke noget problem i opnå div godkendelser.

2 væsentlige misforståelser her !

1) Vi laver intet der har med dragrace at gøre - vi arrangerer lovligt streetrace (at så dragracerne siver over til os i mangel af egne arrangementer er en helt anden sag). Ingen af dem jeg kender i miljøet ser arrangementer med dragracing som vores målsætning - tværtimod - dragrace er en anden diciplin som hører hjemme i f.eks. NDCD og Dragracing.dk.

2) Vi har absolut ingen problemer med at få godkendelser til afvikling - ej heller tegning af forsikring - eller andre tænkelige problemer. Men ingen af os syntes at det er specielt rart når "konkurrenten" benytter ufine tricks.

@ John Sahl

Tak for din opbakning - dette er jo essensen af at vi ikke nødvendigvis skal falde hinanden om halsen allesammen - men på trods af uenigheder trods alt kan enes om det overordnede formål - at lave noget godt streetrace :!:

/Hartvig

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Skal vi lige slå fast en gang for alle at når de skriver:
"Problematikken om løb afviklet uden DASU medvirken, og tilsyneladende uden det formelle grundlag i orden, blev drøftet, og Bestyrelsen bad BBN tilskrive Politimesterforeningen for at sikre at landets politikredse er opmærksomme på problemet inden næste sæson går i gang. "

Betyder det at politiet bliver notificeret om problemet, fordi det "formelle grundlag" ikke er i orden - og ikke som hartvig tror, bare fordi det ikke er et event som DASU er med i.

Citat:
Med mit kendskab til initiativtageren til tiltaget er jeg 100% overbevist om at hensigten også udelukkende har karakter af chikane imod de "vantro".

Og du undre dig over DASU ikke gider ha noget med dig at gøre?

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
kristoffer skrev:
Betyder det at politiet bliver notificeret om problemet, fordi det "formelle grundlag" ikke er i orden - og ikke som hartvig tror, bare fordi det ikke er et event som DASU er med i.

Som jeg skrev i denne tråd i marts:

Wildert skrev:
Hvis du nu tog dine "DASU-hader-mig"-briller af, og stille og roligt læste hvad du selv har citeret, så står der intet andet end at man opfordrer politimestrene til at sikre at papirarbejdet er i orden på ikke-DASU-arrangementer.
Længere er den ikke. Da du jo evigt og altid i brede vendinger sørger for at udpensle at jeres papirarbejde angiveligt skulle være i orden, så ser jeg slet ikke problemet?!? Det er tydeligvis ikke jer de har fokus på...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Wildert skrev:
kristoffer skrev:

Som jeg skrev i denne tråd i marts:

Wildert skrev:
Hvis du nu tog dine "DASU-hader-mig"-briller af, og stille og roligt læste hvad du selv har citeret, så står der intet andet end at man opfordrer politimestrene til at sikre at papirarbejdet er i orden på ikke-DASU-arrangementer.
Længere er den ikke. Da du jo evigt og altid i brede vendinger sørger for at udpensle at jeres papirarbejde angiveligt skulle være i orden, så ser jeg slet ikke problemet?!? Det er tydeligvis ikke jer de har fokus på...

100% korrekt, men manden er igen gået i selvsving og bliver ved med at fremture med sine faktuelt forkerte påstande. Det irritere mig grænseløst at man kan svine en organisation til på den måde, og kalde personer i deres bestyrelse det ene og det andet - og så samtidigt ikke kunne forstå hvorfor man ikke kan få ordlyd i en debat.

Det er personer som Hartvig der - modsat hans egen overbevisning - er med til at grave endnu større grøfter mellem de forskellige grupper.

Tilbage i 2003 da jeg via. Lovlig-streetrace.dk begyndte at arbejde for at leje den gamle flyvestation Værløse på en fast kontrakt, der var det ikke DASU eller sponsorene der leverede dødsstødet - men de aktive deltageres evne til at sige et og gøre noget andet.

De fleste streetrace foreninger har og vil altid ha et ambivalent forhold til DASU. På den ene side gerne vil anerkendes, men samtidigt ikke vil accepter der er visse spilleregler der skal overholders for at ha en sikker sport/fornøjelse.

I mine øjne hører streetrace slet ikke hjemme i DASU regi. Det vil altid være en subkultur/rankultur - kald det hvad du vil - for de færeste vil bygge deres biler, så de kommer til at overholde alm sikkerhedskrav.

eks: Hvor mange af de biler der var tilmeldt KOE overholdt de regler der var varslet?

Hvis nogen vil starte en organisation op - fastsætte et regelsæt og sørge for det bliver overholdt, så ville tingene nok se lidt anderledes ud. Men det vil folk ikke, så det kommer ikke til at ske.

Titel:
Mester Medlem

kristoffer skrev:
Tilbage i 2003 da jeg via. Lovlig-streetrace.dk begyndte at arbejde for at leje den gamle flyvestation Værløse på en fast kontrakt, der var det ikke DASU eller sponsorene der leverede dødsstødet - men de aktive deltageres evne til at sige et og gøre noget andet.

Hehe - lyder sgu' lidt som mig, omend jeg ikke har været syltet så meget ind i det som du har.
Men jeg bevægede mig også på Striben, var med i Klub Striben, og havde en naiv tro på det her med at "hvis bare vi får et sted at køre, så bliver alt godt".
Den tro er jeg ude over FOR LÆNGST.
90% af dem der kommer på Striben og lignende, vil ALDRIG møde op til et lovligt streetrace-arangement, for de er ikke tiltalt af sporten og konkurrencen som sådan. De er tiltalt af den her "outlaw-mentalitet" der hersker om det.
Det retfærdiggøres bare internt i gruppen af sådan et fællesmantra, hvor man render og messer om at det er samfundets skyld, og myndighederne er også bare selv ude om det når der ikke er et sted at køre.

Da det gik op for mig at folk fanderme ikke en gang ku' opføre sig ordentligt når politiet bare kom forbi og passede deres arbejde - så var jeg stået af.

Derfor tror jeg personligt heller ikke på at det i sig selv er en løsning på Striben-problematikken, for man henvender sig til to forskellige grupper.

Retfærdigvis skal det dog siges, at jeg opfatter det bestemt ikke som Hartvigs mission at stoppe Striben, men at tilbyde et alternativt til dem der er bare lidt fornuftigt tænkende.
Det er sgu' fair nok - der er ikke andet at gøre. Resten kan ikke gøre andet end at køre sig selv ihjel, blive sat under pres af politiet, eller bare forhåbentligt blive voksne med tiden.

Hartvig har en stensikker målsætning om at forsøge at kombinere kulturen med ordnede forhold. Det kan jeg kun tage hatten af for.

Der hvor min hamster ryger af hjulet, er når paranoiaen tager over, og der bliver set spøgelser, som jeg synes der blev i denne tråd.
Når der så samtidig bliver kørt frem med floromspundne vendinger om enkeltstående tilfælde, overdrivelser om blåstempling af uheldige hændelser osv. - så daler min sympati igen.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Okay - så er hele hylekoret på plads :D

Citat:
"Betyder det at politiet bliver notificeret om problemet, fordi det "formelle grundlag" ikke er i orden - og ikke som hartvig tror, bare fordi det ikke er et event som DASU er med i."

Nej - det betyder at DASU i deres totalle desperation over ikke at kunne få deres egne klubber til at hænge sammen, og tiltrække den nye generation af streetracere - vælger den nemme og uprofessionelle facon at skrive til landets politimestrere for at forsøge at chikanerer sig til magten - set fra min stol altså.

Der er aldrig nogensinde blevet påtalt eller blevet stoppet et eneste lovligt streetrace løb arrangeret af Streetracing.dk, Blackrace, Holeby eller 402meter.dk på grund af at det "formelle grundlag" ikke var i orden - faktisk er der aldrig været andet end imødekommenhed og forståelse fra Politiet - så hvem er det lige der er på grundløst territorium her.

For god ordens skyld - hvis I vælger at holde jer til emnet og afholde jer fra alle disse personlige platheder så skal jeg gerne gøre det samme - nu er det jo egentligt mig selv der har startet tråden tilbage i marts 2008 og kan I ikke lide lugten så er I jo velkommen til at finde et andet bageri.

Og Brian - sorry du kender min holdning til dine dum smarte kommentarer - så lige i din sammenhæng melder jeg fortsat hus forbi.

Hartvig :coffee:

Titel:
Mester Medlem

Hartvig skrev:
Og Brian - sorry du kender min holdning til dine dum smarte kommentarer - så lige i din sammenhæng melder jeg fortsat hus forbi.

Det kaldes debat...
I øvrigt en debat jeg lige pt. havde med Kristoffer, fordi jeg mente der var et par ting der skulle nuanceres...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ja-ja

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time