Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 jan 2025, 14:47

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 22  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Østsjælland
Omkring mit "Nick" så er det stadig mine initialer.

At du syntes at der måtte kommme fladpandede og personlige kommentare kan vel ikke komme bag på dig, da du jo selv lagde ud med din personlige Hetz mod Dasu, den bør du vel rette mod Dasu og ikke her for at profilere dig selv.
hvis ikke der er nogen fordele i at være medlem af Dasu eller afholde det i Dasu regi hvorfor så gå i dialog?

Jeg havde en samtale med en formand fra en af de lokale motorklubber, som oplyste mig om at man havde takket nej til at bruge dit udstyr ved en tidligere lejlighed, hvilket så giver mig en ide om hvorfor du er så skide pist over Dasu klubber.

Jeg forstår simpelthen ikke dit motiv for at skrive her på siden om din utilfredshed med Dasu udover at det må være fordi du oplever at du bliver personligt ramt.

Robert Svan

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

hvis du ikke forstår dette emne, er det måske fordi du ikke har sat dig ind i hvad der egentlig sker. kan fortælle at jo mere innsider viden man har... jo mere lugter lorten! ang det her med at DASU laver mest race i dk... ja ... men bestemt ikke mest streetrace. bestemt ikke!
MVH søren

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: køge
ikke for og blande mig i denne diskotison om tidstagningen har koa dasu klub alså spugt for en del år siden Hartvig om og få ham ud og tage tider da det helt klart er det beste på denne måde

og Hartvig vilde meget gerne stille sit udstyr op til en meget fornuftig pris enda

vi måtte detsværer takke nej tak på det givene tidspungt da det kravede for meget at få sat udstyret op på den vej vi kørte på
strøm og senser vilde blive en svær ting på den vej

Titel:
Senior Medlem

lqs skrev:
hvis du ikke forstår dette emne, er det måske fordi du ikke har sat dig ind i hvad der egentlig sker. kan fortælle at jo mere innsider viden man har... jo mere lugter lorten! ang det her med at DASU laver mest race i dk... ja ... men bestemt ikke mest streetrace. bestemt ikke!
MVH søren

Hvis i mener at i kan gøre det bedre uden DASU så gør det, der er jo ingen der tvinger jer til at lave noget i DASU regi, men der er vel også nogen fordele siden i er gået i dialog???

Men søren du kan jo passende fortælle mig det jeg ikke forstår.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
RSV skrev:
Hvis i mener at i kan gøre det bedre uden DASU så gør det, der er jo ingen der tvinger jer til at lave noget i DASU regi, men der er vel også nogen fordele siden i er gået i dialog???

Men søren du kan jo passende fortælle mig det jeg ikke forstår.

Der er vist ik så meget at diskutere... Søren, eller blackrace.dk laver nogen af de bedste ræs i DK uden om dasu. Det samme gør hartvig.
Grunden til jeg mener dette, er at der kommer flere, end fkes. køge, returvejen er bedre, banen er mere sikker...

Holeby har jeg aldrig været til, der har altid været noget andet den dag som jeg skulle til... Gælder mig meget til at tage der ned.

Men når det så er sagt, støtter jeg stadige op om køge 100%. Reglerne kender jeg ik noget til, men det var, indtil i år, det eneste lovlige ræs i nærheden af KBH. Ellers hed det malmø eller holeby.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Hr. Robert Swan

Nu aner jeg simpelthen ikke hvem du er, og hvorfor du pludselig har set "lyset" og på den baggrund begynder at kaste mudder efter Racetiming.dk, som egentlig lever et glimrende liv med eller uden DASU og dine besynderlige kommentarer.

Hr. Swan - daf dog hen i DASU andedammen og lad dig klappe på ryggen mens de seriøse og professionelle fortsætter med at diskuterer hvordan vi forbedrer og udvikler streetrace sporten i Danmark.

Men som sagt - det er jo en fri verden - og har du set dig gal i skralden over, at jeg driver et lille hyggeligt tidtagningsfirma i min fritid, samtidig med at jeg tillader mig at have en personlig holdning til DASU og hele deres opførsel i forbindelse med lovligt streetrace i Danmark - så kan jeg jo ikke gøre meget andet end sige - get a life !

Eller som et måske sidste forsøg - læs dog denne og mange andre tråde jeg har været involveret i omkring lovligt streetrace - så burde det være åbenlyst for selv de blind og døve, at hvis jeg jagtede DASU forretning til Racetiming.dk - så har jeg nok ikke gjort den bedste reklame :tooth:

Så kan der vist ikke koges meget mere suppe på den ?

Hartvig

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hartvig skrev:
Hr. Robert Swan

Nu aner jeg simpelthen ikke hvem du er, og hvorfor du pludselig har set "lyset" og på den baggrund begynder at kaste mudder efter Racetiming.dk, som egentlig lever et glimrende liv med eller uden DASU og dine besynderlige kommentarer.

Hr. Swan - daf dog hen i DASU andedammen og lad dig klappe på ryggen mens de seriøse og professionelle fortsætter med at diskuterer hvordan vi forbedrer og udvikler streetrace sporten i Danmark.

Men som sagt - det er jo en fri verden - og har du set dig gal i skralden over, at jeg driver et lille hyggeligt tidtagningsfirma i min fritid, samtidig med at jeg tillader mig at have en personlig holdning til DASU og hele deres opførsel i forbindelse med lovligt streetrace i Danmark - så kan jeg jo ikke gøre meget andet end sige - get a life !

Eller som et måske sidste forsøg - læs dog denne og mange andre tråde jeg har været involveret i omkring lovligt streetrace - så burde det være åbenlyst for selv de blind og døve, at hvis jeg jagtede DASU forretning til Racetiming.dk - så har jeg nok ikke gjort den bedste reklame :tooth:

Så kan der vist ikke koges meget mere suppe på den ?

Hartvig

du må meget undskylde, men jeg siger lige min mening frit fra leveren her.

Du lyder som en skovl

Hver gang der er en der ikke er enig med dig, så enten bekendtgøre du ikke gider diskutere med præsis den person, eller også er man ikke god nok til at lege med de "seriøse og professionelle" som du selv kalder dem du er enig med/enig med dig

Hvordan fanden kan du kalde dig selv for seriøse og professionelle efter du udviser en klar dobbeltmoral hver eneste gang der er en der ikke deler din mening om DASU?

Og hvis du klare dig så godt uden DASU, hvorfor fanden bliver du så ved med at gendrive med hvor dårlige de er?

DASU er en forening med en bestyrelse lige som alle andre. Hvis folk vil ha de skal være mere streetrace orienteret, så må de sørge for de rigtige stiller op til valg på bestyrelsmøderne i stedet for at side og tude i diverse forumindlæg

Titel:
Senior Medlem

Hartvig
Jeg kaster ikke mudder efter Racetiming. men jeg stiller spørgsmål ved dine personlige motiver til at kaste mudder efter DASU??? du kæfter op om at Dasu er så forfærdelige den ene gang efter den anden, at det virker som om at det er en hetz. du tager et udrag af et referat hvilket jeg finder groft manipulerende, da der mangler noget forhistorie eller ydelig del af referatet, jeg har ikke kunne finde den resterende del, men du kunne måske være behjælpelig?? med en kilde angivelse, event. link.?

Personligt er jeg bedøvende ligeglad med at du driver et tidstagningsfirma.

Men Kan du ikke bare lave dine egne løb og så holde dine holdninger for dig selv, når du ikke vil smide alle kort på bordet, og underbygge dem med saglige argumenter.Istedet for at kæfte op og blive kællinge sur når nogen stiller spørgsmål ved dine motiver.

Når du fremture med dine personlige holdninger , må du forvente at blive kritiseret personligt.

SÅÅ kom ud af busken når nogen stiller spørgsmål i stedet for at vende ryggen til og lade som ingen ting.

Og så prøver jeg lige en gang til, HVORFOR GÅ I DIALOG MED DASU NÅR I MENER I ER BEDRE STILLET UDEN???

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
5 minutter uden at drille :wink:

Skal vi nu ikke lige falde lidt ned og komme tilbage i den rigtige kontekst - det var ikke mig der startede den personlige mudderkastnig - men jeg gider bare ikke blive skudt de forkerte hensigter og motiver i skoene.

På bl.a. dette forum er streetrace blevet diskuteret i årevis og denne tråd er blot en af mange hvor DASU er blevet diskuteret. Grunden til at den opstår er at vi er nogle engagerede mennesker, som rent faktisk bruger rigtig meget af vores tid på at forsøge at etablerer streetrace som en accepteret motorsportsgren i Danmark.

Vi har siden 2003 forsøgt at få en dialog i stand med DASU, som på det tidspukt fremstod som den oplagte og naturlige samarbejdspartner, der kunne hjælpe streetrace sporten og dens kommende foreninger og klubber godt på vej. I den forbindelse holdt vi møder med bl.a. DASU's daværende og nuværende formand samt formanden for banesportsudvalget og breddeudvalgskonsulenten (nu fyret). Jeg var personligt stor fortaler for dette samarbejde, ikke mindst fordi jeg forinden havde været medlem af en DASU klub i en årerække, og kunne se nogle fordele i at bruge DASU's netværk og erfaring i forhold til myndighederne mv.

På trods af vores åbenhed og ærlige hensigter og motiver, hvor vi bl.a. fremlagde en komplet drejebog for hvordan man kunne udvikle streetrace i Danmark, skete der ikke en snus andet end at DASU's 14 dage senere "tryllede" et streetrace reglement som DASU klubberne skulle efterleve.

Vi måtte derfor med skuffelse erkende at motiverne og hensigterne hos DASU udelukkende handlede om at beskytte domænet og ejerskabet over alt organiseret motorsport i Danmark. I grunden fair nok - hvis det samtidig er det man melder ud til kommende samarbejdspartnere.

Men det var ingenlunde hvad man gjore - man benyttede tværtimod alt vores knowhow og input til at forsøge at give kunstigt åndedræt til sine egne nødlidende dragracingklubber. Nå ja - og så kunne man jo byde ind med forsikringer som var ca. 4 gange så dyre som dem vi "amatører" allerede tegnede, ligesom vi mødte en breddekonsulent med et kompetence- og beslutningsniveau der var fuldkommen utilstrækkeligt.

Alt i alt - kunne DASU reelt ikke byde ind med noget brugbart og positivt som kunne gavne streetrace sporten i Danmark. I den erkendelse startede man så de forskellige tiltag som skulle forsøge gøre livet svært for de bestående og kommende streetrace arrangører. I forbindelse med efterfølgende dialogmøder arrangeret af DASU var det tydeligt at hensigten ikke var at gavne streetrace sporten - men derimod at fortsætte livrednigen af egne dragracing klubber, bl.a. ved at få hænderne ned i kagedåsen efter deltagernes og tilskuernes penge.

Forståelse for streetrace sportens unikke kultur og ophav var der ikke meget af - desværre.

Efter denne oplevelse måtte jeg, der hidtil havde været varm fortaler for DASU samarbejde, erkende at jeg havde taget fejl. Og jeg har så valgt at benytte denne erfaring til på f.eks. forums at udtrykke min skuffelse over DASU og deres adfærd. Hensigten er klar og tydelig - der kan lovligt og sikkert afvikles streetrace i Danmark uden DASU's medvirken.

Og jeg tager gerne min egen medicin - vi lever i en fri verden hvor folk kan skrive og tale næsten uhændret. Syntes I ikke om min holdning og debatteren om DASU, kan I bare springe indlæggene over eller komme ind på banen med mere saglige argumenter end at jeg alene er drevet af hensynet til Racetiming.dk.

Parallelt hermed har der så i årevis været afviklet lovligt streetrace i Danmark både før og efter forsøget på en DASU dialog, og det er faktisk gået rigtig godt. Alle arrangører har efterlevet den gældende bekendtgørelse på området (dette er lovteksten som regulerer motorsport i Danmark) ligesom vi har taget forskellige tiltag til samarbejde på tværs. Arbejdet er langt fra slut og bliver det måske heller aldrig, bl.a. fordi streetrace sporten konstant udvikler sig som resultat af et kæmpe arbejde i kullisen.

Konklusionen er dog at vi fortsat aldrig har fået et seriøst bud fra DASU på hvad de kan byde ind med for at gavne streetrace sporten. Tværtimod oplever vi den fortsatte chikane og brødnid

Så set fra mit synspunkt er løsningen meget nem - kan DASU ikke byde positivt og konstruktivt ind så lad os dog i det mindste værre i fred - vi har bevist at vi kan lave særdeles velfungerende streetrace arrangementer.

Jeg håber dette hjælper lidt på jeres forståelse - og jeg deltager selvfølgelig fortsat gerne til en dialog på et sagligt og værdigt niveau - såfremt man afholder sig fra at pådutte mig forkerte hensigter og motiver.

RSV - alle referater som jeg har citeret fra findes offentligt tilgængeligt på www.dasu.dk

Umiddelbart har jeg så lidt svært ved at forstå dig - du skriver at jeg manipulerer et referat med en forhistorie og med den anden hånd beder du mig skaffe dig resten af samme referat ?

Hartvig

Titel:
Senior Medlem

Hartvig

For lige at tage det sidste først du skrev:
Citat:
Umiddelbart har jeg så lidt svært ved at forstå dig - du skriver at jeg manipulerer et referat med en forhistorie og med den anden hånd beder du mig skaffe dig resten af samme referat.

Jeg skrev:
Citat:
du tager et udrag af et referat hvilket jeg finder groft manipulerende, da der mangler noget forhistorie eller ydelig del af referatet, jeg har ikke kunne finde den resterende del, men du kunne måske være behjælpelig?? med en kilde angivelse, event. link.?

Jeg skriver ikke du manipulerer med referatet med en forhistorie. men jeg finder det er manipulerende kun at bringe en del af et referat når der mangler en forhistorie eller resten af referatet. og jeg har ikke kunne finde referatet på Dasu´s hjemme side men klokken var også sen.

Du har tidligere givet udtryk for din negative holdning til DASU bla. omkring sikkerheden osv den historie har vi taget, men når du så begynder igen med at nu skriver de til politimester foreningen, hvilket jeg tolker som om at politiet skal være opmærksom på at ikke alt streetrace der er i Dasu regi, koriger mig hvis det er misforstået? så virker det som en pesonlig Hetz, og så tænker jeg hvad har du personligt imod Dasu og hvorfor?

Hartvig du bliver rost på denne side for dit arbejde for streetrace, så syntes jeg det er synd at du undergraver din egen troværdighed, ved at angribe Dasu på forskellige fronter, specielt da det ikke virker særlig troværdigt.

Hvis i seriøse streetrace planlæggere kan arrangere bedre billigere løb end Dasu så er det bare at fortsætte, det er jo ikke så svært at regne ud hvor Racerne køre hen.

Hvis i har lavet drejebogen for hvordan man kører drag og streetrace i danmark, og Dasu har kopieret dette, så er der vel ikke noget problem i opnå div godkendelser.

skulle Dasu eller nogen anden orginisation prøve at ødelægge noget for dansk streetrace med urigtige oplysninger til myndigheder. står det jo frit for at slæbe dem i retten, eller i extrabladet.

RSV

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time