HenrikGM skrev:
Yugo Turbo skrev:
vil
enten ved han ikke nok om hans arbejde sat i forhold til brugen af den motor der skal arbejdes på. eller også er han uopmærksom.
I begge tilfælde er det jo ikke en mand man ønsker at få lavet noget ved en anden gang.
Når man nu bygger en motor med flere hundrede gange højere effekt end skidtet blev lavet til, så skal man passe på med at smide sten efter cylindermanden.(jeg siger ikke det ikke kan være berettiget, at man skal passe på med det)
Flere ting går for mig at se galt samtidigt:(bemærk jeg skriver "for mig at se")
Nyboret motor.
Meget lidt indkøring.
Tændrør er smeltet.
Ingen der har tjekket boring vs. stempeldiameter.
Der er en grund til at det tager ganske lang tid at samle en motor hvis alle tolerancer skal tjekkes.
Men meget kort tid hvis den bare skal skrues sammen.
Ærgeligt, ja, men man bør tjekke at tolerancerne er som de skal være, især hvis man står med mange penge begravet i projektet og ydelsen er høj.
Det er altid lastbilchaufførens skyld at cyklister bliver kørt ned. Cyklisterne behøver hverken tænke selv, eller passe på....De betaler dog prisen hver gang.
Hvis boringen var for stram ville et spærmål have afsløret det på 5minutter.
Som vi allerede har talt om Henrik, så er der ikke fra min side tale om at kaste sten efter nogen som helst, men en meget stor interesse i at finde ud af hvad der gik galt, så det ikke sker igen, boringen er blevet kontroleret, godt nok af samme cylinderværksted men kontroleret er den, og tolerancen er stadig en tiendedel, hvilket jeg stadig finder alt for lidt, det nye sæt stempler er blevet bestilt med den dobbelte tolerance, ringlandet er blevet gjort mindre i boringen, stempelringene bredere og af en anden legering, tolerancen er mit valg, resten Wisecos forslag.
Mht. cylinderværkstedets andel i dette haveri, så mener jeg at jeg uden at blinke burde kunne overlade et spørgsmål om stempeltolerance til netop et cylinderværksted, og som minimum, blive underettet hvis der er tvivlsspørgsmål i samme forbindelse.
Og Henrik hvis du tror at jeg "bare" samler en motor uden at kontrolere tolerancer så er du meget galt på den, de eneste jeg ikke kontrolerede var stempel tolerancerene som var kontroleret fra cylinderværkstedets side. Og igen, du har stadig ikke set stemplerene, disse bærer ingen tegn på mager blanding overhovedet, mit gæt; når tændrørene er smeltet er det fordi at varmeudviklingen fra seks "varme" stempler havde skudt en vand pakning, resultat: ingen vand = ingen/begrænset varme afledning via topstykker.
...det største problem er nok at der findes 500 millioner kloge orakler i denne branche, og de aller klogeste af dem dukker sjovt nok altid op efter ulykken er sket...
_________________
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”