Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 08:54

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
zoolander skrev:
er det den der sorte sierra v6 fra dhb :?:

MAT sorte :hrmpf:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midt jylland
ja matsorte, det var det jeg mente, den var da for ond, håber den kommer til at køre godt i fremtiden

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
vil sige at potentialet er der, nu skal teknikken "bare" styres ind... det er jo ret svært at lave noget der skyder en go fart på 402 banen når cylindermanden borer motoren for stramt. man forventer jo at ens cylindermand ved hvad han laver og dermed bør sige til hvis man bestiller noget arbejde der efter hans mening ikke vil spille. men der er to muligheder her...
enten ved han ikke nok om hans arbejde sat i forhold til brugen af den motor der skal arbejdes på. eller også er han uopmærksom.
I begge tilfælde er det jo ikke en mand man ønsker at få lavet noget ved en anden gang.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Yugo Turbo skrev:
vil sige at potentialet er der, nu skal teknikken "bare" styres ind... det er jo ret svært at lave noget der skyder en go fart på 402 banen når cylindermanden borer motoren for stramt. man forventer jo at ens cylindermand ved hvad han laver og dermed bør sige til hvis man bestiller noget arbejde der efter hans mening ikke vil spille. men der er to muligheder her...
enten ved han ikke nok om hans arbejde sat i forhold til brugen af den motor der skal arbejdes på. eller også er han uopmærksom.
I begge tilfælde er det jo ikke en mand man ønsker at få lavet noget ved en anden gang.

århh hold da op. det er da altid god stil at ramme noget inden for en hundrededel. eller endda en tusindedel :rock:

Titel:
Moderator

Yugo Turbo skrev:
vil

Når man nu bygger en motor med flere hundrede gange højere effekt end skidtet blev lavet til, så skal man passe på med at smide sten efter cylindermanden.(jeg siger ikke det ikke kan være berettiget, at man skal passe på med det)

Flere ting går for mig at se galt samtidigt:(bemærk jeg skriver "for mig at se")
Nyboret motor.
Meget lidt indkøring.
Tændrør er smeltet.
Ingen der har tjekket boring vs. stempeldiameter.

Der er en grund til at det tager ganske lang tid at samle en motor hvis alle tolerancer skal tjekkes.
Men meget kort tid hvis den bare skal skrues sammen.

Ærgeligt, ja, men man bør tjekke at tolerancerne er som de skal være, især hvis man står med mange penge begravet i projektet og ydelsen er høj.

Det er altid lastbilchaufførens skyld at cyklister bliver kørt ned. Cyklisterne behøver hverken tænke selv, eller passe på....De betaler dog prisen hver gang. :damn:

Hvis boringen var for stram ville et spærmål have afsløret det på 5minutter.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: I æ corolla.
kristoffer skrev:
lqs skrev:
Ravnen skrev:
Hrmmmm.....
farven har den.. væk med det latterlige frisørmærke på døren. den kunne faktisk blive helt RÅ med lidt flammelak...de har dotdæk til den også.... de har lige sat den tusinde svensker kroner ned! hvad venter div rigdrenge på?www.christellracing.se

hvem gider betale så mange penge for noget du kun kan bruge på en lige bane? kan slet ikke se det fede i at eje sådan en bil.

He he jaaa hvis man altså kan finde ud af at køre ligeud i den.
Vil sætte 2 trøfler på at du ikke kan tage 402 meter i den, med højre fod helt i bund. Uden at skulle KÆMPE for at køre ligeud..
Det må da være sjovt.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
Yugo Turbo skrev:
vil

Når man nu bygger en motor med flere hundrede gange højere effekt end skidtet blev lavet til, så skal man passe på med at smide sten efter cylindermanden.(jeg siger ikke det ikke kan være berettiget, at man skal passe på med det)

Flere ting går for mig at se galt samtidigt:(bemærk jeg skriver "for mig at se")
Nyboret motor.
Meget lidt indkøring.
Tændrør er smeltet.
Ingen der har tjekket boring vs. stempeldiameter.

Der er en grund til at det tager ganske lang tid at samle en motor hvis alle tolerancer skal tjekkes.
Men meget kort tid hvis den bare skal skrues sammen.

Ærgeligt, ja, men man bør tjekke at tolerancerne er som de skal være, især hvis man står med mange penge begravet i projektet og ydelsen er høj.

Det er altid lastbilchaufførens skyld at cyklister bliver kørt ned. Cyklisterne behøver hverken tænke selv, eller passe på....De betaler dog prisen hver gang. :damn:

Hvis boringen var for stram ville et spærmål have afsløret det på 5minutter.

Som vi allerede har talt om Henrik, så er der ikke fra min side tale om at kaste sten efter nogen som helst, men en meget stor interesse i at finde ud af hvad der gik galt, så det ikke sker igen, boringen er blevet kontroleret, godt nok af samme cylinderværksted men kontroleret er den, og tolerancen er stadig en tiendedel, hvilket jeg stadig finder alt for lidt, det nye sæt stempler er blevet bestilt med den dobbelte tolerance, ringlandet er blevet gjort mindre i boringen, stempelringene bredere og af en anden legering, tolerancen er mit valg, resten Wisecos forslag.

Mht. cylinderværkstedets andel i dette haveri, så mener jeg at jeg uden at blinke burde kunne overlade et spørgsmål om stempeltolerance til netop et cylinderværksted, og som minimum, blive underettet hvis der er tvivlsspørgsmål i samme forbindelse.

Og Henrik hvis du tror at jeg "bare" samler en motor uden at kontrolere tolerancer så er du meget galt på den, de eneste jeg ikke kontrolerede var stempel tolerancerene som var kontroleret fra cylinderværkstedets side. Og igen, du har stadig ikke set stemplerene, disse bærer ingen tegn på mager blanding overhovedet, mit gæt; når tændrørene er smeltet er det fordi at varmeudviklingen fra seks "varme" stempler havde skudt en vand pakning, resultat: ingen vand = ingen/begrænset varme afledning via topstykker.

...det største problem er nok at der findes 500 millioner kloge orakler i denne branche, og de aller klogeste af dem dukker sjovt nok altid op efter ulykken er sket...

Billede

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Ravnen skrev:
--- mit gæt; når tændrørene er smeltet er det fordi at varmeudviklingen fra seks "varme" stempler havde skudt en vand pakning, resultat: ingen vand = ingen/begrænset varme afledning via topstykker.

For nogle år siden havde jeg et smeltet stempel ved cylindervæggen fordi toppakningen var ved at gå. Det blæste et vandkammer tørt for vand og dermed køling indtil den lavede et voldsomt blow-by med olie over det hele. Den motor havde sikkert gået 50.000 km eller mere og uden nævneværdig ekstra belastning - så hvis køling svigter, så kan alt ske.

Planslibning top / blok, ARP-bolte, toppakning ?

Har tidligere på en 7.4 l chevy bådmotor fået monteret en foring gr en stempelpind havde lavet en rille. Her checkede jeg ikke ringgabet, da jeg samlede motoren. Motoren ville ikke trække når den skulle over på 2. spjældsæt i kaburatoren - den holdt ligesom igen - og nogle timer senere flækkede netop den cylinder. (jeg havde troet det var mager blanding)

Titel:
Moderator

[quote="Ravnen"][Som vi allerede har talt om Henrik, så er der ikke fra min side tale om at kaste sten efter nogen som helst, men en meget stor interesse i at finde ud af hvad der gik galt, så det ikke sker igen, boringen er blevet kontroleret, godt nok af samme cylinderværksted men kontroleret er den, og tolerancen er stadig en tiendedel, hvilket jeg stadig finder alt for lidt, det nye sæt stempler er blevet bestilt med den dobbelte tolerance, ringlandet er blevet gjort mindre i boringen, stempelringene bredere og af en anden legering, tolerancen er mit valg, resten Wisecos forslag.

Mht. cylinderværkstedets andel i dette haveri, så mener jeg at jeg uden at blinke burde kunne overlade et spørgsmål om stempeltolerance til netop et cylinderværksted, og som minimum, blive underettet hvis der er tvivlsspørgsmål i samme forbindelse.

Og Henrik hvis du tror at jeg "bare" samler en motor uden at kontrolere tolerancer så er du meget galt på den, de eneste jeg ikke kontrolerede var stempel tolerancerene som var kontroleret fra cylinderværkstedets side. Og igen, du har stadig ikke set stemplerene, disse bærer ingen tegn på mager blanding overhovedet, mit gæt; når tændrørene er smeltet er det fordi at varmeudviklingen fra seks "varme" stempler havde skudt en vand pakning, resultat: ingen vand = ingen/begrænset varme afledning via topstykker.

[quote]

Jeg antyder såmen ikke at du "bare" samler en motor. Min pointe gik på at man nok selv er nød til at være 110% på mærkerne når målet er en effektforøgelse på flere hundrede procent. Held har jo ikke ligefrem forfulgt dig i det projekt, så Murphy´s Law fungerer fint.

At Lasse kan konkludere at man ikke bør få noget lavet ved det pågældende cylinderværksted er en lidt skarp(og ikke helt retfærdig) konklusion. Ihvertfald i mine øjne.

Det bør være en helt naturlig ting at undersøge hvad der gik galt, og jeg er nu ikke så sikker på at en snæver stempeltolerance kan brænde et tændrør på den måde. Jeg ville som minimum lede efter mindst en årsag mere til havariet.

Det er næsten altid en kæde af begivenheder der forårsager et havari.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Østsjælland
-Pedersen- skrev:
kristoffer skrev:
lqs skrev:
Ravnen skrev:
Hrmmmm.....
farven har den.. væk med det latterlige frisørmærke på døren. den kunne faktisk blive helt RÅ med lidt flammelak...de har dotdæk til den også.... de har lige sat den tusinde svensker kroner ned! hvad venter div rigdrenge på?www.christellracing.se

hvem gider betale så mange penge for noget du kun kan bruge på en lige bane? kan slet ikke se det fede i at eje sådan en bil.

He he jaaa hvis man altså kan finde ud af at køre ligeud i den.
Vil sætte 2 trøfler på at du ikke kan tage 402 meter i den, med højre fod helt i bund. Uden at skulle KÆMPE for at køre ligeud..
Det må da være sjovt.

De Ford kører der kan få en Ford til at køre lige ud og så i mål er vel egentlig en slags helte eller guder :tooth:

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time