Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 07:21

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
Finn T Pedersen skrev:
Ja det vil gå frem og tilbage...
Du mener ikke corvette folk gør det samme ? :tooth:

Jo, men de har ikke ondt i røven ligesom alle de smart ass japser bøsser med alle deres symaskine ventiler...

Jeg har jo foreslået dig at lægge en 2JZ i "den døde stjerne" så den kan komme ud og køre istedet for at ruste op i garagen....ventiler eller ej...;-)

Det bliver over mit døde stinkende gennemhullede og forkullede lig...

...og hvis jeg skulle æde den blåhval at droppe den 4L Køln motor er der nok nogle der ville blive kede af det, for Darth kender kun til OPRUSTNING!

OPRUSTNING!!!

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ravnen skrev:
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
Finn T Pedersen skrev:
Ja det vil gå frem og tilbage...
Du mener ikke corvette folk gør det samme ? :tooth:

Jo, men de har ikke ondt i røven ligesom alle de smart ass japser bøsser med alle deres symaskine ventiler...

Jeg har jo foreslået dig at lægge en 2JZ i "den døde stjerne" så den kan komme ud og køre istedet for at ruste op i garagen....ventiler eller ej...;-)

Det bliver over mit døde stinkende gennemhullede og forkullede lig...

...og hvis jeg skulle æde den blåhval at droppe den 4L Køln motor er der nok nogle der ville blive kede af det, for Darth kender kun til OPRUSTNING!

OPRUSTNING!!!

Jeg troede det hed gennemtærring og ikke oprustning når det var en Ford :lusket:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
kristoffer skrev:
Westmus skrev:
Tja man kan nu f.eks ellers finde et klip hvor Hr. J Clarkson virker temmeligt begejstret og bruger ord som "fantastic", mens han smider en numodens amerikaner med stiv bagaksel rundt på en bane. :D

Ja det er C6'eren som jeg lige har sagt de var glade for.

C6 og stiv bagaksel????? Absolut not, sidste Corvette med stiv bagaksel var årgang 1962. Men de er jo aldrig gået fra at bruge bladfjeder i ophænget.
Jeg snakker om den nye Mustang. Samme bil som de ellers har travlt med at håne for dens stive bagaksel, får Jeremy til nærmest at ligne en glad julegris mens han banker et Roush finpudset eksemplar rundt på en bane. I øvrigt er der en rigtigt god begrundelse for at ingenørene valgte igen at bruge stivbagaksel til den nyeste model. Dens forgænger havde jo ellers uafhængigt ophæng i nogle udgaver. :)

www.youtube.com/watch?v=_1s9zG0FAqQ (Han går igang med Roush'en 5 min inde)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Westmus skrev:
kristoffer skrev:
Westmus skrev:
Tja man kan nu f.eks ellers finde et klip hvor Hr. J Clarkson virker temmeligt begejstret og bruger ord som "fantastic", mens han smider en numodens amerikaner med stiv bagaksel rundt på en bane. :D

C6 og stiv bagaksel????? Absolut not, sidste Corvette med stiv bagaksel var årgang 1962. Men de er jo aldrig gået fra at bruge bladfjeder i ophænget.
Jeg snakker om den nye Mustang. Samme bil som de ellers har travlt med at håne for dens stive bagaksel, får Jeremy til nærmest at ligne en glad julegris mens han banker et Roush finpudset eksemplar rundt på en bane. I øvrigt er der en rigtigt god begrundelse for at ingenørene valgte igen at bruge stivbagaksel til den nyeste model. Dens forgænger havde jo ellers uafhængigt ophæng i nogle udgaver. :)

jeg har heller aldrig sagt noget med stiv bagaksel :)

Den Mustang Roush går meget godt. Og så koster den kun ca 320.000 uden afgift - det er godtnok sindsygt

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Westmus skrev:
kristoffer skrev:
Westmus skrev:

Ja og i fortsættelsen der får den røv af en lotus -> http://www.youtube.com/watch?v=JmMA06vI ... re=related

her får den den "orginale" (standard) røv af en elise - > http://www.youtube.com/watch?v=TL2MYm1b ... re=related

og her køre hamond en GT500 (aka GT447) -> http://www.youtube.com/watch?v=MneTKjKHG0Q og han virker ikke imponeret..

Titel:
Mester Medlem

kristoffer skrev:
Og så koster den kun ca 320.000 uden afgift - det er godtnok sindsygt

Sidste efterår var den officielle pris for en alm. 300Hk's GT hos en Ford forhandler i USA omkring 20.000$, dengang ca 125.000,-Kr!! Den skal så bare lige have et sænkningssæt og bremseskit fra Roush ( fåes hos Ford) og vupti så styre den lige så godt. Snak lige om at de tager røven på os her i DK med hensyn til bilpriser! :ha:

Mustang konceptet har jo alle dage været at det skulle være en billig og sporty bil. Amerikanernes svar på en GTI.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Westmus skrev:
kristoffer skrev:
Og så koster den kun ca 320.000 uden afgift - det er godtnok sindsygt

Sidste efterår var den officielle pris for en alm. 300Hk's GT hos en Ford forhandler i USA omkring 20.000$, dengang ca 125.000,-Kr!! Den skal så bare lige have et sænkningssæt og bremseskit fra Roush ( fåes hos Ford) og vupti så styre den lige så godt. Snak lige om at de tager røven på os her i DK med hensyn til bilpriser! :ha:

Mustang konceptet har jo alle dage været at det skulle være en billig og sporty bil. Amerikanernes svar på en GTI.

den aller billigste kostede 20k ja, men priserne var mellem $19,650 - $32,245 + skat ifølge yahoo.

Med speciel undervogn, anden kompressor og motorstyrring samt en masse carbon plastic i kabinen, så kommer prisen jo lidt der op af, så jeg vil da sige det stadig er billigt, når man tænker på en Shelby GT500 koster $42,330-$47,155 + skat uden at være særlig speciel. Så vidt jeg kan se på deres hjemmeside er det ikke meget andet en motoren der er lavet noget ved.

Men mustang har jo også altid skulle være en billig bil til alm mennesker, så det syntes jeg da de er lykkedes rigtig godt med.

Personligt er der dog ca 50000 andre biler jeg heller ville ha... eks en gammel nissan S30Z ville jeg da hellere ha

Titel:
Mester Medlem

ae86 skrev:
[Ja og i fortsættelsen der får den røv af en lotus -> ..

Men nu siger de jo også selv at Lotus Exige'en er valgt fordi den ca er det yperligste i køremaskine der fåes fra England. Mon ikke den kan hægte de fleste normale biler af, når det drejer sig om en mindre og snoet bane som i videoen? På den baggrund synes jeg jo faktisk (den billigere) Roush gør det ganske nydeligt. Især når den jo i følge Topgear drengene er udstyret med en nærmest latterlig stiv bagaksel og kommer fra landet hvor mange mener de overhovedet ikke kan finde ud af at lave biler.

Men nu er det jo en del af Topgears underholdningskoncept at amerikanske køretøjer helst skal rakkse ned. En del andre europæiske tests af Mustangen er jo ikke nær så negative (nogle motorjounalister synes endda den er sjov at køre i) og f.eks FDM ville ikke udnævne nogen vinder da de testede den mod en Alfa Romero Brera til 800.000,- Konklusionen var nærmere at det var 2 jævnbyrdige biler, bare til 2 forskellige typer kunder. Nogle er til datteren og andre vil hellere have hendes søster.... :D

Det er iøvrigt sjovt som det kan vække folk når nogle formaster sig til at være bare en smule positive omkring køretøjer fra den del at kloden. Se bare hvad der kom ud af en simpel oplyning om at en Corvette havde lavet en rekord nede på Ringen!:tooth:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Westmus skrev:
Det er iøvrigt sjovt som det kan vække folk når nogle formaster sig til at være bare en smule positive omkring køretøjer fra den del at kloden. Se bare hvad der kom ud af en simpel oplyning om at en Corvette havde lavet en rekord nede på Ringen!:tooth:

Det skal du ikke tage dig af, sådan er Danskere, små ubetydlige mennesker der altid holder med den mest populære i "klassen" for at være på den sikre side...

Og husk de sjoveste/ mest interessante biler er ikke nødvendigvis dem en dygtig racerkører kan køre hurtigst rundt på en bane...

...det er bare de mest opreklamerede.

Jeg ville til en hver tid vælge en GT500KR frem for en hvilken "perfekt" japsergryde, der er bare noget atittude du ikke kan købe og reklamere dig til...

Billede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ravnen skrev:
Det skal du ikke tage dig af, sådan er Danskere, små ubetydlige mennesker der altid holder med den mest populære i "klassen" for at være på den sikre side...

Og husk de sjoveste/ mest interessante biler er ikke nødvendigvis dem en dygtig racerkører kan køre hurtigst rundt på en bane...

...det er bare de mest opreklamerede.

Jeg ville til en hver tid vælge en GT500KR frem for en hvilken "perfekt" japsergryde, der er bare noget atittude du ikke kan købe og reklamere dig til...

husk lige det var dig der sagde "Jo, men de har ikke ondt i røven ligesom alle de smart ass japser bøsser med alle deres symaskine ventiler..."

Moral er godt, men dobbeltmoral er dobbelt så godt :grin:

Lige som man ikke kan sammenligne alle amerikansk producerede biler, kan du sku da heller ikke sidde der og skære alle japanere over en kam.

Fordi man ikke kan lide en Corvette, så er men lige pludseligt en japansk bøsserøvsbil elsker eller hvad?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time