Gerald skrev:
. DASU er automobilsportens union, og skal varetage motorsportens interesser. Derfor værner DASU naturligvis om sit navn og omdømme. Så vidt det er mig bekendt, drejer henvendelse til Politimesterforeningen sig om at sikre at DASU´s navn ikke uretmæssigt bliver brugt i forbindelse med løbsansøgninger af ikke DASU relaterede klubber og personer. Intensionerne har intet med dine formodninger at gøre, om at DASU er ude på at gøre livet besværligt for Jer som arbejder med streetrace sporten.
.
Jeg tror da ikke at der reelt er (mis)brugt DASUs navn i forbindelse med et arrangement holdt af en ikke-DASU klub i 2007, hvorfor den begrundelse er noget tynd.
Jeg er derimod bekendt med at DASU klubber (i mere eller mindre forklædning) "stod bag" flere arrangementer, hvor man nok må erkende at DASUs regelsæt ikke rigtig kom til anvendelse, hvor DASU´s navn tilsyneladende blev anvendt for at få tilladelsen, jvnfør bek827´s krav om godkendt reglement for banesikkerhed.
Set i det lys skulle brevet måske være sendt til DASUs egne klubber, evt. CC til politimesterforeningen. Brevet kan ikke tolkes meget anderledes end at DASU krampagtigt forsøger at værne om en interesse for motorsport de mener at have eneret på, uden rigtigt at ville interessere sig. Nuværende situation er direkte aflægger af at streetracesporten var nød til at klare sig selv uden for DASUs vinger. Nu KAN de så klare sig selv, hvorfor DASU idag ser lidt overflødig ud i drag/street race.
Erik; jeg forstår godt du vil trække en streg i sandet og se fremad. Lad os nu se hvor mange DASU klubber(i mere eller mindre forklædning) der disker op med race i 2008, og lad os se om de formår at afvikle løbet så de bare matcher de kendte streetrace arrangørere. Sidste år formåede de ikke at efterleve egne krav, men måske de gør i år. Det er ihvertfald første step til en dialog at man kan holde egen sti ren.
Jeg er enig i at man skal være positiv. Dog skal man stadig være realist. Jeg ser desværre et enormt stort antal løb planlagt og annonceret til denne sæson, og ikke ret mange af dem har i skrivende stund udsigt til at kunne gennemføres uden kompromisser, rækkende fra miljøtilladelser til polititilladelser, "DASU arrangementer" incl.
DASU _kunne_ være behjælpelig hvis de virkeligt ville, og på den måde få flere streetracearrangørere i dialog, eller enddog under vingerne, men seneste brev til politiet kan knapt tolkes som andet end en skærpning af situationen. Der er tilmed almulig grund til at stille DASU i miskredit på baggrund af de seneste års opførsel, men jeg kan dog dårligt forestille mig en streetracebaseret union forsøge at stikke DASU ned med brev til politimesterforeningen.
DASU er korrekt set på kravlestadiet, men det behøver slet ikke være sådan. Adoption af den største motorsportsgren i DK ligger lige til højrebenet for DASU, forudsat der var lidt forandringsvilje. PT er der flere arrangørere af streetrace i DK der kan lægge et meget proffessionelt setup på disken, med +150 deltagerbiler. Det er altså meget besynderligt at DASU, og bla DR-U ikke kommer til dem, istedet for selv at rode rundt på kravlestadiet.
Jeg har siddet på et møde med DASU hvor det seriøst blev diskuteret at tage tid på de to konkurrerende biler med to officials v. 402m udrustet med et stopur, uden at det blev anset som et problem. Reglement8´s streetracetillæg indeholder stadigt en pasus der nævner brugen af stopur som en mulighed for at sikre der ikke køres under breakout. Reglen er tydeligvist skrevet til de rallyklubber der evt. kunne tænke sig at afholde streetrace, men kravlestadiet er vel i dette tilfælde nærmest en overdrivelse. Det er blot et eksempel til illustration.
Du er velkommen til at kontakte os (Her taler jeg på BlackRace.DK´s vegne), vi vil naturligvist samarbejde med de arrangørere der viser den fornødne seriøsitet omkring sporten, og fremad er det det hele går ud på, i mere end een forstand.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!