Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 jan 2025, 10:17

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
@ Erik

Mange mange flotte ord og pæne hensigter - og det skal selvfølgelig ikke lægges dig til last, hvad vi har oplevet med DASU indtil videre.

Men derfra og til at forvente at f.eks. jeg bare lægger mig næsegrus i støvet af beundring er der nu et godt stykke vej endnu.

Jeg må samtidig med undren læse at begrundelsen til henvendelsen skulle være for at beskytte DASU's navn og "omdømme". Absolut ingen af de seriøse arrangører som jeg kender til, kunne nogensinde drømme om at (mis)bruge DASU navn - de sætter alle en kæmpe ære i at kunne klare sig uden :!: så den holder altså bare ikke en meter. Og i alt venskabelighed syntes jeg det er pinligt hvis det er den bortforklaring som DASU sender dig i byen med.

Husk på at den eneste der sætter DASU's navn og omdømme over styr i forhold til landets lovgivende myndigheder - er DASU selv - bl.a. i forbindelse med deres dispensationer til DHB og nu senest et totalt misbrug af endags licens reglerne.

Jeg husker stadigvæk sidste gang du tilbød DASU samarbejde - og spørgsmålet er det samme som altid - hvad kan DASU bidrage med som vi ikke selv allerede gør og endda bedre på de fleste områder ?

Og lad nu være med at foreslå et dragrace reglement, som blot er rip-off fra en tid hvor alle troede at de eneste biler der kunne køre 402 meter var en Ford A fra 1932 :wink:

/Hartvig

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Gerald skrev:
. DASU er automobilsportens union, og skal varetage motorsportens interesser. Derfor værner DASU naturligvis om sit navn og omdømme. Så vidt det er mig bekendt, drejer henvendelse til Politimesterforeningen sig om at sikre at DASU´s navn ikke uretmæssigt bliver brugt i forbindelse med løbsansøgninger af ikke DASU relaterede klubber og personer. Intensionerne har intet med dine formodninger at gøre, om at DASU er ude på at gøre livet besværligt for Jer som arbejder med streetrace sporten.
.

Jeg tror da ikke at der reelt er (mis)brugt DASUs navn i forbindelse med et arrangement holdt af en ikke-DASU klub i 2007, hvorfor den begrundelse er noget tynd.

Jeg er derimod bekendt med at DASU klubber (i mere eller mindre forklædning) "stod bag" flere arrangementer, hvor man nok må erkende at DASUs regelsæt ikke rigtig kom til anvendelse, hvor DASU´s navn tilsyneladende blev anvendt for at få tilladelsen, jvnfør bek827´s krav om godkendt reglement for banesikkerhed.

Set i det lys skulle brevet måske være sendt til DASUs egne klubber, evt. CC til politimesterforeningen. Brevet kan ikke tolkes meget anderledes end at DASU krampagtigt forsøger at værne om en interesse for motorsport de mener at have eneret på, uden rigtigt at ville interessere sig. Nuværende situation er direkte aflægger af at streetracesporten var nød til at klare sig selv uden for DASUs vinger. Nu KAN de så klare sig selv, hvorfor DASU idag ser lidt overflødig ud i drag/street race.

Erik; jeg forstår godt du vil trække en streg i sandet og se fremad. Lad os nu se hvor mange DASU klubber(i mere eller mindre forklædning) der disker op med race i 2008, og lad os se om de formår at afvikle løbet så de bare matcher de kendte streetrace arrangørere. Sidste år formåede de ikke at efterleve egne krav, men måske de gør i år. Det er ihvertfald første step til en dialog at man kan holde egen sti ren.

Jeg er enig i at man skal være positiv. Dog skal man stadig være realist. Jeg ser desværre et enormt stort antal løb planlagt og annonceret til denne sæson, og ikke ret mange af dem har i skrivende stund udsigt til at kunne gennemføres uden kompromisser, rækkende fra miljøtilladelser til polititilladelser, "DASU arrangementer" incl.
DASU _kunne_ være behjælpelig hvis de virkeligt ville, og på den måde få flere streetracearrangørere i dialog, eller enddog under vingerne, men seneste brev til politiet kan knapt tolkes som andet end en skærpning af situationen. Der er tilmed almulig grund til at stille DASU i miskredit på baggrund af de seneste års opførsel, men jeg kan dog dårligt forestille mig en streetracebaseret union forsøge at stikke DASU ned med brev til politimesterforeningen.

DASU er korrekt set på kravlestadiet, men det behøver slet ikke være sådan. Adoption af den største motorsportsgren i DK ligger lige til højrebenet for DASU, forudsat der var lidt forandringsvilje. PT er der flere arrangørere af streetrace i DK der kan lægge et meget proffessionelt setup på disken, med +150 deltagerbiler. Det er altså meget besynderligt at DASU, og bla DR-U ikke kommer til dem, istedet for selv at rode rundt på kravlestadiet.
Jeg har siddet på et møde med DASU hvor det seriøst blev diskuteret at tage tid på de to konkurrerende biler med to officials v. 402m udrustet med et stopur, uden at det blev anset som et problem. Reglement8´s streetracetillæg indeholder stadigt en pasus der nævner brugen af stopur som en mulighed for at sikre der ikke køres under breakout. Reglen er tydeligvist skrevet til de rallyklubber der evt. kunne tænke sig at afholde streetrace, men kravlestadiet er vel i dette tilfælde nærmest en overdrivelse. Det er blot et eksempel til illustration.

Du er velkommen til at kontakte os (Her taler jeg på BlackRace.DK´s vegne), vi vil naturligvist samarbejde med de arrangørere der viser den fornødne seriøsitet omkring sporten, og fremad er det det hele går ud på, i mere end een forstand.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Gerald skrev:
. DASU er automobilsportens union, og skal varetage motorsportens interesser. Derfor værner DASU naturligvis om sit navn og omdømme. Så vidt det er mig bekendt, drejer henvendelse til Politimesterforeningen sig om at sikre at DASU´s navn ikke uretmæssigt bliver brugt i forbindelse med løbsansøgninger af ikke DASU relaterede klubber og personer. Intensionerne har intet med dine formodninger at gøre, om at DASU er ude på at gøre livet besværligt for Jer som arbejder med streetrace sporten.
.

Jeg tror da ikke at der reelt er (mis)brugt DASUs navn i forbindelse med et arrangement holdt af en ikke-DASU klub i 2007, hvorfor den begrundelse er noget tynd.

Jeg er derimod bekendt med at DASU klubber (i mere eller mindre forklædning) "stod bag" flere arrangementer, hvor man nok må erkende at DASUs regelsæt ikke rigtig kom til anvendelse, hvor DASU´s navn tilsyneladende blev anvendt for at få tilladelsen, jvnfør bek827´s krav om godkendt reglement for banesikkerhed.

Set i det lys skulle brevet måske være sendt til DASUs egne klubber, evt. CC til politimesterforeningen. Brevet kan ikke tolkes meget anderledes end at DASU krampagtigt forsøger at værne om en interesse for motorsport de mener at have eneret på, uden rigtigt at ville interessere sig. Nuværende situation er direkte aflægger af at streetracesporten var nød til at klare sig selv uden for DASUs vinger. Nu KAN de så klare sig selv, hvorfor DASU idag ser lidt overflødig ud i drag/street race.

Erik; jeg forstår godt du vil trække en streg i sandet og se fremad. Lad os nu se hvor mange DASU klubber(i mere eller mindre forklædning) der disker op med race i 2008, og lad os se om de formår at afvikle løbet så de bare matcher de kendte streetrace arrangørere. Sidste år formåede de ikke at efterleve egne krav, men måske de gør i år. Det er ihvertfald første step til en dialog at man kan holde egen sti ren.

Jeg er enig i at man skal være positiv. Dog skal man stadig være realist. Jeg ser desværre et enormt stort antal løb planlagt og annonceret til denne sæson, og ikke ret mange af dem har i skrivende stund udsigt til at kunne gennemføres uden kompromisser, rækkende fra miljøtilladelser til polititilladelser, "DASU arrangementer" incl.
DASU _kunne_ være behjælpelig hvis de virkeligt ville, og på den måde få flere streetracearrangørere i dialog, eller enddog under vingerne, men seneste brev til politiet kan knapt tolkes som andet end en skærpning af situationen. Der er tilmed almulig grund til at stille DASU i miskredit på baggrund af de seneste års opførsel, men jeg kan dog dårligt forestille mig en streetracebaseret union forsøge at stikke DASU ned med brev til politimesterforeningen.

DASU er korrekt set på kravlestadiet, men det behøver slet ikke være sådan. Adoption af den største motorsportsgren i DK ligger lige til højrebenet for DASU, forudsat der var lidt forandringsvilje. PT er der flere arrangørere af streetrace i DK der kan lægge et meget proffessionelt setup på disken, med +150 deltagerbiler. Det er altså meget besynderligt at DASU, og bla DR-U ikke kommer til dem, istedet for selv at rode rundt på kravlestadiet.
Jeg har siddet på et møde med DASU hvor det seriøst blev diskuteret at tage tid på de to konkurrerende biler med to officials v. 402m udrustet med et stopur, uden at det blev anset som et problem. Reglement8´s streetracetillæg indeholder stadigt en pasus der nævner brugen af stopur som en mulighed for at sikre der ikke køres under breakout. Reglen er tydeligvist skrevet til de rallyklubber der evt. kunne tænke sig at afholde streetrace, men kravlestadiet er vel i dette tilfælde nærmest en overdrivelse. Det er blot et eksempel til illustration.

Du er velkommen til at kontakte os (Her taler jeg på BlackRace.DK´s vegne), vi vil naturligvist samarbejde med de arrangørere der viser den fornødne seriøsitet omkring sporten, og fremad er det det hele går ud på, i mere end een forstand.

X 2

P.S.
Bemærk dog venligst, at DASU dog kun arrangere 201 meter løb i deres Streetcup. Jeg husker tydeligt da man foreslog tidtagning med stopure :grin:

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

egentlig mærkeligt... altså ideen med at værne om DASUs øhh... gode navn og rygte.
til NAD 2007 hang der et KÆMPE DASU banner hen over autoværn (måske det var dette banner der senere fik vinden til at vælte autoværn??) der var masser af højtstående DASU folk tilstede. men banner hang der hele dagen, uden nogen fandt det nødvendigt at gribe ind. var dette måske et DASU løb? eller?
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

ja den her tråd er faktisk ret aktuel!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Noget nyt, Søren?
Daniel.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Østsjælland
Jeg har efter nogen tids fravær lige læst denne tråd, og jeg syntes ikke at i kan være bekendt lange ud efter Hartvig, det er jo kun (for mig at se) for at pleje hans egne økonomiske interesser, at han skriver disse Dasu hade tråde, og det er vel meget forståligt da Dasu klubberne ikke vil benytte hans udstyr.

Og nej Hartvig jeg gider ikke diskutere om dit synspunkt omkring sikkerheden ved Dasu arrangement med barnevogne osv. husker nok et arrangement hvor det var valgfrit at bruge styrthjelm, som du bakkede meget op om, samtidig med at du var "sikkerhedens" moralske vogter

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
RSV skrev:
Jeg har efter nogen tids fravær lige læst denne tråd, og jeg syntes ikke at i kan være bekendt lange ud efter Hartvig, det er jo kun (for mig at se) for at pleje hans egne økonomiske interesser, at han skriver disse Dasu hade tråde, og det er vel meget forståligt da Dasu klubberne ikke vil benytte hans udstyr.

Det at DASU klubberne ikke har villet bruge hans udstyr er nok lige så meget fordi, at hans anlæg ikke har levet op til reglementet. Det har ikke været færdigt programmeret og har f.eks ikke kunnet køre bracket. Hvorvidt han er ved at have styr på det, det ved jeg ikke, det er der nok kun Hartvig selv der kan svare på.

Medlem
Brugeravatar

Hartvig skrev:
Kære streetrace venner. Med nedenstående citat direkte fra bestyrelsesreferat offentliggjort dags dato, kan I så se hvordan DASU har tænkt sig at chikanere deres "ejendomsret" igennem ved at skrive direkte til Politimesterforeningen i Danmark.

7.5 Dialogmøder
Hen over vinteren var der afviklet en række dialogmøder mellem DASUs forskellige udvalg og aktører.
7.5.1 Streetrace. Søndag d. 20. januar afholdt DRU dialogmøde, hvor Forslag til afviklingsbestemmelser for DASU Streetrace Cup 2008 blev præsenteret.
Bestyrelsen godkendte det fremlagte regelsæt, men understregede at kun medlemmer af DASU kunne opnå points tællende til DASU mesterskab eller Cup.
HP orienterede om møde afholdt 6. januar med DRU, og fremhævede en række punkter. Problematikken om løb afviklet uden DASU medvirken, og tilsyneladende uden det formelle grundlag i orden, blev drøftet, og Bestyrelsen bad BBN tilskrive Politimesterforeningen for at sikre at landets politikredse er opmærksomme på problemet inden næste sæson går i gang.

Min eneste kommentar skal være FØJ og skam jer DASU - efter 7 års medlemskab af forskellige DASU klubber har jeg i dag meldt mig ud i protest.

/Hartvig

Jeg syntes det er helt fint. Hvis folk vil arrangere et officielt event, må de sku sørge for at have styr på tingene. Både for førenes egen sikkerhed, og for dem der kommer for at se på.

Ellers ender vi med streetrace Polen-style. Hvor sikkerheden er en joke

Er DASU perfekt? nææ, men de er stadig dem der gør mest for motorsport i DK - hvad enten du kan lide dem eller ej.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Kære Feldthaus og RSV (hvem mon der så gemmer sig bag det nick :?: )

Tja.... undrede mig egentligt over, om der ikke snart måtte komme nogle
kommentarer af den lidt mere fladpandende og personlige karakter - og wupti :wink:

Missundelse og jalusi er og bliver en irrationel tilstand, som det er svært at forholde sig til og ikke argumenterer imod - men pyt - det er sommerferie så jeg prøver alligevel.

1) Det er korrekt at jeg er indehaver af et tidtagningsfirma som bl.a. laver tidtagning i forbindelse med de forskellige lovlige streetrace arrangementer i Danmark - men jeg mindes ikke at jeg nogensinde har bidraget til debatten med udgangspunkt i det forretningsmæssige.

Racetiming.dk er en non-profit virksomhed hvor alle indtægter går til transport, udstyr og udvikling af software - ikke at det egentligt rager nogen :D

Jeg har et hjerte der brænder for den lovlige streetrace sport og det er absolut kun i den egenskab jeg udtaler mig bl.a. på dette forum.

Intet af ovenstående burde være den store Ekstra Blads sensation for dem der kender Racetiming.dk og mig.

2) Lige en detalje - flere DASU klubber har flere gange spurgt om de kunne leje vores anlæg til tidtagning - og det er altså os der har takket nej tak. Nå ja - og så takkede vi for resten også nej tak til DHB en enkelt gang.

3) Vi har aldrig ønsket eller påstået at vi ville lave tidtagning til dragracing i Racetiming.dk hvilket er grunden til at vi ikke tilbyder stiger, bracket mv. og heller aldrig kommer til det.

Vi laver simpel (men uhyre præcis og driftstabil) tidtagning til anvendelse i forbindelse med lovligt streetrace. Men om det er bedre end "du kører bare når den sidste gule lamper lyser - vi er desværre gået tør for grønne" som deltagere i DASU regi må finde sig i - det vil jeg lade andre bedømme.

At vi sagtens kan lave det kan I jo bare spørge Holeby folkene om - der har vi faktisk afviklet stige race en enkelt gang - til deltagernes store irritation.

4) Racetiming.dk er mig bekendt det eneste tidtagnings "firma" i Danmark som har certificeret udstyr således at vi kan dokumenterer nøjagtigheden. Vi stiller meget gerne op til en head-to-head udfordring om hvem der måler mest nøjagtig af de systemer som vi har kendskab til at der benyttes i Danmark - bare sådan for sportens skyld :D

Så drenger - fair nok I keder jer i ferien - og har svært ved at lave nogle arrangementer som dem vi er involveret i med masser af glade deltagere og tilskuere. Men det gør det nu ikke i mine øjne fair at begynde at kaste mudder efter Racetiming.dk.

/Hartvig ROLF

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time