ladathomas skrev:
Deltagere i udenlandsk indregistrerede biler skal fremvise bevis for ansvarsforsikring,
- være dansk statsborger eller være permanent bosat i Danmark, for at få en endags licens
jeg vil give lqs rat der det er sku lidt mærkeligt formuleret
fremvise bevis for ansvarsforsikring, den er god nok man skal jo se om der er forsikring på
være dansk statsborger, nået med endags licensen og gøre så den er også ok
eller være permanent bosat i Danmark,
den holder sku ikke man kan jo ikke køre på ud landske plader vis man er bosat i dk, så vidt jeg er informeret
selve racet rapport
vi startede med regn vi kørte så meget vi kunne på banen for og få tørret den op med lovlig hastighed og i vær sin retning altså som almenlig kørsel
kl. ca. 20 begyndte vi så godt og prøve og afvikle nogle race men der var stadig glat men det gik ok.
vi havde kun 2 stop da afspærringen blev brudt en gang til tilskuere
og en gang da der lige kom en hare forbi banen
der var det svære stort tap af biler begrund af vejret der var 31 deltager biler og 230 tilskuere biler der betalte
jeg må indrømme som tilskuere har det nok været lidt kedeligt, da vejret ødelagde det meget.
vi havde en farlig sitoration hvor en af 4*4 bilerne skred ud på ca. 100 meter ude men der kom heldig vis styr på bilen igen
stigerne og afviklingen af selve konkuracen syntes jeg gik rimelig fornuftig alle 4 klasser blev der fundet en vinder og en pokal.
dette er som jeg oplevede lørdagen kan være andre har en anden mening, jeg stod jo som angsøgre af racet og var kun nede i starten
hilsen Lada
_________________
Mærkeligt formuleret må vi nok sige, ja, det vil jeg give dig meget ret i!
Hvad er det for en forsikring i vil kontrollere bilen for? Prøv at kontakte dit forsikringsselskab og spørge om du kan få et bevis for gyldig ansvarsforsikring til streetrace/gaderace. Jeg er sikker på du vil se problemet med den ansvarsforsikring med det samme.
Problemet vedr. Kiesas bil; Udlandske plader, ja. Ansvarsforsikring i hvilket land, hvilket navn? Reg.attest i hvilket land, hvilket navn?
jvnfør de regler i selv stak ud kan bilen næppe køre, uanset om den fik point eller ej.
Starte et race i vådt føre er et NO-NO...Det er ikke rally der blot er rettet ud! Spørg evt dragrace folket om det er ok i regnvejr.
Spørg samtidigt om baneindretningen er ok efter DASU regler med en container på den ene side og en bunke nysgerrige officialt på den anden side.
Gav i kørerne instrukser om at sigte midt mellem containeren og folkene i de gule veste ?
Farlig situation med en 4x4?? Jeg tror i skal være _NOGET_MERE_ bange for baghjulstrækkerne, især dem der stod i de gule veste klods op af banen. Eller måske for publikum! Se her for ideer til hvad der KAN ske:
http://www.youtube.com/watch?v=xiOdgzjdk6g
http://www.youtube.com/watch?v=oxI_evjFl18&NR=1
Enkelt spørgsmål mere:
Stod du som arrangør, eller som ansøger på racet?
Meget heldigt der ikke skete noget. Ærgeligt med dårlig tilslutning og dårligt vejr.
Skægt at DASU blåstempler det, taget i betragtning DASUs officielle linie udaftil. (den reelle linie er noget mere kringlet!)
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=20 ... light=dasu
Ladathomas skriver feks:
"det vel kun fær nok, vis tingene og forsikringer ikke er i orden skal man vel heller ikke havde lov og køre og kalde det lovligt
det vilde jo være en misvisning så det vel kun ok de holder lidt øje med folk vis nogle holder lovlige race ulovligt"
"lovligt race ulovligt" er vist lige essensen her. At der så ses stort på sikkerheden(race i regnvejr med nedkørselsklare officials feks) understreger nok bare pointen tror jeg. Ærgeligt(for dumt) at overtræde regler man selv har været del af at fastsætte. Virker ikke på hverken børn eller hunde ville en kendt skribent have sagt.
Start med at forholde jer til hvad det er i forlanger af deltagere, og skrot så det nummerpladekrav. Det vil være et skridt i den rigtige retning. Idet mindste er det ikke åbenlyst bedrag af myndighederne.
Håber vi næste gang ser et mere...skal vi kalde det realistisk og tidssvarende reglement? Kort det evt. ned så i magter at overholde det. Ret beset skriver i det selv.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!