Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 10:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg er meget positiv over gårsdagens arrangement. ret ærgeligt med vejret, men DHB, KOE og Holeby er alle endt således fra tid til anden, sådan er vejret her i landet jo desværre. men der blev kørt og jeg forsøgte at hive forskellige med så meget som jeg kunne lokke dem... er jo ikke kørt den lange vej til køge for at holde parkeret... :mrgreen:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4600 Barbados
ladathomas skrev:
selve racet rapport
vi startede med regn vi kørte så meget vi kunne på banen for og få tørret den op med lovlig hastighed og i vær sin retning altså som almenlig kørsel

Lovlig hastighed..Hahahah. Yeah right :D

ladathomas skrev:
dette er som jeg oplevede lørdagen kan være andre har en anden mening, jeg stod jo som angsøgre af racet og var kun nede i starten

hilsen Lada

Hurtigt spørgsmål....Hvorfor skulle den Lada parkeres midt i startområdet?

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: køge
startudstyret skulle havde strøm

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
ladathomas skrev:
startudstyret skulle havde strøm

Hvilket bekræfter visse folks fordomme om at Lada bare er en gammel ombygget østeuropærisk militær generator...

Billede

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

ravnen
men det vikker
og den gjore det godt under afkørsel af vand tro nok dem nede for enden syntes det var lidt vildt nogle gange :mrgreen:

men jeg havde det fanme sjovt

Titel:
Mester Medlem

klyfax skrev:
lqs skrev:
Deltagere i udenlandsk indregistrerede biler skal fremvise bevis for ansvarsforsikring,
- være dansk statsborger eller være permanent bosat i Danmark, for at få en endags licens
en til sjov ting fra reglerne, til det lovlige DASU løb...

Hvad mener du her??

I øvrigt, så fik Kiesa ikke point i streetcuppen, da det kræver danske plader.
dem der er tvivl... bla DASU/INGVAR kunne prøve at kontakte skat for at få forklaret... tror faktisk at LADATHOMAS kan se at en god del af reglerne, til det såkaldte lovlige race, er noget hø.
MVH søren

Titel:
Moderator

ladathomas skrev:
Deltagere i udenlandsk indregistrerede biler skal fremvise bevis for ansvarsforsikring,
- være dansk statsborger eller være permanent bosat i Danmark, for at få en endags licens

jeg vil give lqs rat der det er sku lidt mærkeligt formuleret

fremvise bevis for ansvarsforsikring, den er god nok man skal jo se om der er forsikring på

være dansk statsborger, nået med endags licensen og gøre så den er også ok

eller være permanent bosat i Danmark,
den holder sku ikke man kan jo ikke køre på ud landske plader vis man er bosat i dk, så vidt jeg er informeret

selve racet rapport
vi startede med regn vi kørte så meget vi kunne på banen for og få tørret den op med lovlig hastighed og i vær sin retning altså som almenlig kørsel

kl. ca. 20 begyndte vi så godt og prøve og afvikle nogle race men der var stadig glat men det gik ok.

vi havde kun 2 stop da afspærringen blev brudt en gang til tilskuere
og en gang da der lige kom en hare forbi banen

der var det svære stort tap af biler begrund af vejret der var 31 deltager biler og 230 tilskuere biler der betalte

jeg må indrømme som tilskuere har det nok været lidt kedeligt, da vejret ødelagde det meget.

vi havde en farlig sitoration hvor en af 4*4 bilerne skred ud på ca. 100 meter ude men der kom heldig vis styr på bilen igen

stigerne og afviklingen af selve konkuracen syntes jeg gik rimelig fornuftig alle 4 klasser blev der fundet en vinder og en pokal.

dette er som jeg oplevede lørdagen kan være andre har en anden mening, jeg stod jo som angsøgre af racet og var kun nede i starten

hilsen Lada

Mærkeligt formuleret må vi nok sige, ja, det vil jeg give dig meget ret i!

Hvad er det for en forsikring i vil kontrollere bilen for? Prøv at kontakte dit forsikringsselskab og spørge om du kan få et bevis for gyldig ansvarsforsikring til streetrace/gaderace. Jeg er sikker på du vil se problemet med den ansvarsforsikring med det samme.

Problemet vedr. Kiesas bil; Udlandske plader, ja. Ansvarsforsikring i hvilket land, hvilket navn? Reg.attest i hvilket land, hvilket navn?
jvnfør de regler i selv stak ud kan bilen næppe køre, uanset om den fik point eller ej.

Starte et race i vådt føre er et NO-NO...Det er ikke rally der blot er rettet ud! Spørg evt dragrace folket om det er ok i regnvejr.

Spørg samtidigt om baneindretningen er ok efter DASU regler med en container på den ene side og en bunke nysgerrige officialt på den anden side.
Gav i kørerne instrukser om at sigte midt mellem containeren og folkene i de gule veste ? :damn:

Farlig situation med en 4x4?? Jeg tror i skal være _NOGET_MERE_ bange for baghjulstrækkerne, især dem der stod i de gule veste klods op af banen. Eller måske for publikum! Se her for ideer til hvad der KAN ske: http://www.youtube.com/watch?v=xiOdgzjdk6g
http://www.youtube.com/watch?v=oxI_evjFl18&NR=1

Enkelt spørgsmål mere:
Stod du som arrangør, eller som ansøger på racet?

Meget heldigt der ikke skete noget. Ærgeligt med dårlig tilslutning og dårligt vejr.
Skægt at DASU blåstempler det, taget i betragtning DASUs officielle linie udaftil. (den reelle linie er noget mere kringlet!)
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=20 ... light=dasu

Ladathomas skriver feks:
"det vel kun fær nok, vis tingene og forsikringer ikke er i orden skal man vel heller ikke havde lov og køre og kalde det lovligt

det vilde jo være en misvisning så det vel kun ok de holder lidt øje med folk vis nogle holder lovlige race ulovligt"

"lovligt race ulovligt" er vist lige essensen her. At der så ses stort på sikkerheden(race i regnvejr med nedkørselsklare officials feks) understreger nok bare pointen tror jeg. Ærgeligt(for dumt) at overtræde regler man selv har været del af at fastsætte. Virker ikke på hverken børn eller hunde ville en kendt skribent have sagt.

Start med at forholde jer til hvad det er i forlanger af deltagere, og skrot så det nummerpladekrav. Det vil være et skridt i den rigtige retning. Idet mindste er det ikke åbenlyst bedrag af myndighederne.

Håber vi næste gang ser et mere...skal vi kalde det realistisk og tidssvarende reglement? Kort det evt. ned så i magter at overholde det. Ret beset skriver i det selv.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
ladathomas skrev:

jeg vil give lqs rat der det er sku lidt mærkeligt formuleret

fremvise bevis for ansvarsforsikring, den er god nok man skal jo se om der er forsikring på

være dansk statsborger, nået med endags licensen og gøre så den er også ok

eller være permanent bosat i Danmark,
den holder sku ikke man kan jo ikke køre på ud landske plader vis man er bosat i dk, så vidt jeg er informeret

selve racet rapport

kl. ca. 20 begyndte vi så godt og prøve og afvikle nogle race men der var stadig glat men det gik ok.

vi havde kun 2 stop da afspærringen blev brudt en gang til tilskuere
og en gang da der lige kom en hare forbi banen

der var det svære stort tap af biler begrund af vejret der var 31 deltager biler og 230 tilskuere biler der betalte

jeg må indrømme som tilskuere har det nok været lidt kedeligt, da vejret ødelagde det meget.

vi havde en farlig sitoration hvor en af 4*4 bilerne skred ud på ca. 100 meter ude men der kom heldig vis styr på bilen igen

stigerne og afviklingen af selve konkuracen syntes jeg gik rimelig fornuftig alle 4 klasser blev der fundet en vinder og en pokal.

hilsen Lada

Mærkeligt formuleret må vi nok sige, ja, det vil jeg give dig meget ret i!

Hvad er det for en forsikring i vil kontrollere bilen for? Prøv at kontakte dit forsikringsselskab og spørge om du kan få et bevis for gyldig ansvarsforsikring til streetrace/gaderace. Jeg er sikker på du vil se problemet med den ansvarsforsikring med det samme.

Problemet vedr. Kiesas bil; Udlandske plader, ja. Ansvarsforsikring i hvilket land, hvilket navn? Reg.attest i hvilket land, hvilket navn?
jvnfør de regler i selv stak ud kan bilen næppe køre, uanset om den fik point eller ej.

Starte et race i vådt føre er et NO-NO...Det er ikke rally der blot er rettet ud! Spørg evt dragrace folket om det er ok i regnvejr.

Spørg samtidigt om baneindretningen er ok efter DASU regler med en container på den ene side og en bunke nysgerrige officialt på den anden side.
Gav i kørerne instrukser om at sigte midt mellem containeren og folkene i de gule veste ? :damn:

Farlig situation med en 4x4?? Jeg tror i skal være _NOGET_MERE_ bange for baghjulstrækkerne, især dem der stod i de gule veste klods op af banen. Eller måske for publikum! Se her for ideer til hvad der KAN ske: http://www.youtube.com/watch?v=xiOdgzjdk6g
http://www.youtube.com/watch?v=oxI_evjFl18&NR=1

Enkelt spørgsmål mere:
Stod du som arrangør, eller som ansøger på racet?

Meget heldigt der ikke skete noget. Ærgeligt med dårlig tilslutning og dårligt vejr.
Skægt at DASU blåstempler det, taget i betragtning DASUs officielle linie udaftil. (den reelle linie er noget mere kringlet!)
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=20 ... light=dasu

Ladathomas skriver feks:
"det vel kun fær nok, vis tingene og forsikringer ikke er i orden skal man vel heller ikke havde lov og køre og kalde det lovligt

det vilde jo være en misvisning så det vel kun ok de holder lidt øje med folk vis nogle holder lovlige race ulovligt"

"lovligt race ulovligt" er vist lige essensen her. At der så ses stort på sikkerheden(race i regnvejr med nedkørselsklare officials feks) understreger nok bare pointen tror jeg. Ærgeligt(for dumt) at overtræde regler man selv har været del af at fastsætte. Virker ikke på hverken børn eller hunde ville en kendt skribent have sagt.

Start med at forholde jer til hvad det er i forlanger af deltagere, og skrot så det nummerpladekrav. Det vil være et skridt i den rigtige retning. Idet mindste er det ikke åbenlyst bedrag af myndighederne.

Håber vi næste gang ser et mere...skal vi kalde det realistisk og tidssvarende reglement? Kort det evt. ned så i magter at overholde det. Ret beset skriver i det selv.

tager en af gangen der var en del he he

lgs ja jeg er 100 på det er fomuleret forkert det med udlanske plader også det jeg skrev i et tidliger inlæg

HenrikGM
de fleste udlanske plader følger bilen og ikke ejeren som i dk
det der blev kigget på var om der var ansvars forsikring på bilen
i sv har man et mærke man sætter på hvor man kan se om der er forsikring på bilen
i england ved jeg ikke helt hvordan det forgår men ved at pladerne følger bilen og ikke forsikringen.

vil give dig rat men nu er det ikke dragrace men streetrace men ja tør vej vilde sku være nr 1

officelsne som stod mit på vejen viste jeg ikke stod så tæt på vejen de skulle havde stået bag afspæringen og ja det er fuldstendigt ufosvarligt de stod det jeg må akende fejlen men kunne ikke selv se det der vor jeg stod. da jeg kørte banen igenem inden løb stod de også bag afspæringen.
og ja der skulle de være blevet.

jeg stod prisipjelt kun som medhjælper til og få det op og stå invar stod for alle tiladelser og den slags.

Titel:
Mester Medlem

det der MÆRKE på de svenske nummerplader?? kan du ikke prøve at lægge et link ind omkring det? altså det der viser at bilen er forsikret? ved samme lejlighed kunne INGVAR måske prøve at svare på div spørgsmål! eller måske en anden DASU mand..... MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Det er da ikke spor uansvarligt - det er blot standard DASU klub adfærd som det har været i årevis, og som jeg har utallige eksempler på.

DASU og DASU klubberne lever på en blåstempling som autoriteten indenfor dansk motorsport - dette er opnået gennem et stort slid og slæb fra ambitiøse amatørudøverer indtil foreningen fik storhedsvanvid, og de rigtige amatører tog over i bl.a. banesports- og dragracing udvalgene.

Her er tale om amatører som primært er drevet af personlig magt og prestige, personer som ikke har den fjerneste holdning til det ungdomssociale og trafiksikkerhedsmæssige arbejde, som de fleste tilbageværende arrangører af lovlig streetrace udfører.

At "vi" så afvikler lovligt streetrace med biler som hastigt nærmer sig 9 sekunder på 402 meter, er jo som ofte debatteret herinde - en helt anden historie.

/Hartvig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time