Har konverteret til turbo i stedet for kompressor på min focus og den er blevet sluttet til vandkøling og der er kommet en større IC på.
Var så ude at trille nogle km i den her i weekenden og sys den bliver meget hurtigt varm (ikke for varm) bare efter ca 2 km er den på 90 grader ved alm kørsel.
Holder jeg så stille efter at have kørt et stykke tid begynder blæseren at køle den indtil jeg bare kører omkring 50 km/t igen.
Temp måleren kommer på intet tidspunkt over 90grader.
Mit spørgsmål er så , hvad kan jeg gøre for at køle bilen bedre eller er det meget normalt. Det skal så siges at der sidder både airconkøler og intercooler foran bilens køler.
BANDIT skrev:Har konverteret til turbo i stedet for kompressor på min focus og den er blevet sluttet til vandkøling og der er kommet en større IC på. Var så ude at trille nogle km i den her i weekenden og sys den bliver meget hurtigt varm (ikke for varm) bare efter ca 2 km er den på 90 grader ved alm kørsel.
Holder jeg så stille efter at have kørt et stykke tid begynder blæseren at køle den indtil jeg bare kører omkring 50 km/t igen.
Temp måleren kommer på intet tidspunkt over 90grader.
Mit spørgsmål er så , hvad kan jeg gøre for at køle bilen bedre eller er det meget normalt. Det skal så siges at der sidder både airconkøler og intercooler foran bilens køler.
hvis den ikk bliver FOR varm så er der vel ikke noget problem... den bliver måske hurtigere varm men det kan jeg ikk lige se problemet i.
ud og prøve at gi den nogen tæv og så hend og holde stille (i tomgang) lige efter den har fået nogen klø... begynder den ikke at koge eller noget der så er det fint nok... du skal heller ikke blive bekymret hvis den lige kommer op og ramme de 100 eller et par grader over men den skal jo selvfølgelig falde igen derfra... altså køleren er stor nok og blæseren kraftig nok til at trække temperaturen ned igen
BANDIT skrev:Har konverteret til turbo i stedet for kompressor på min focus og den er blevet sluttet til vandkøling og der er kommet en større IC på. Var så ude at trille nogle km i den her i weekenden og sys den bliver meget hurtigt varm (ikke for varm) bare efter ca 2 km er den på 90 grader ved alm kørsel.
Holder jeg så stille efter at have kørt et stykke tid begynder blæseren at køle den indtil jeg bare kører omkring 50 km/t igen.
Temp måleren kommer på intet tidspunkt over 90grader.
Mit spørgsmål er så , hvad kan jeg gøre for at køle bilen bedre eller er det meget normalt. Det skal så siges at der sidder både airconkøler og intercooler foran bilens køler.
hvis den ikk bliver FOR varm så er der vel ikke noget problem... den bliver måske hurtigere varm men det kan jeg ikk lige se problemet i. ud og prøve at gi den nogen tæv og så hend og holde stille (i tomgang) lige efter den har fået nogen klø... begynder den ikke at koge eller noget der så er det fint nok... du skal heller ikke blive bekymret hvis den lige kommer op og ramme de 100 eller et par grader over men den skal jo selvfølgelig falde igen derfra... altså køleren er stor nok og blæseren kraftig nok til at trække temperaturen ned igen
Tommy
Den har fået tæv og kan sagtens holde temp uanset om jeg kører eller holder stille blir den omkrig 90 grader , men det der irretere mig lidt var at hvergang jeg køre langsom bykørsel og holder stille begynder blæseren rimelig hurtig. Så ville jeg hellere ha at den var noget koldere hele tiden
BANDIT skrev:Har konverteret til turbo i stedet for kompressor på min focus og den er blevet sluttet til vandkøling og der er kommet en større IC på. Var så ude at trille nogle km i den her i weekenden og sys den bliver meget hurtigt varm (ikke for varm) bare efter ca 2 km er den på 90 grader ved alm kørsel.
Holder jeg så stille efter at have kørt et stykke tid begynder blæseren at køle den indtil jeg bare kører omkring 50 km/t igen.
Temp måleren kommer på intet tidspunkt over 90grader.
Mit spørgsmål er så , hvad kan jeg gøre for at køle bilen bedre eller er det meget normalt. Det skal så siges at der sidder både airconkøler og intercooler foran bilens køler.
Hvis det var mig ville jeg bare leve med det.... vand og olie bliver bliver jo tilført mere varme så det er meget naturligt at det skal køles noget mere... altså at blæseren kører noget mere... vil jo indebærer større køler og mere mængde vand for at blæseren ikke skal starte så tit... det er ikk besværet værd hvis den ikk bliver for varm.