vw golf skrev:
okay det vil sige at min gamle opel der tændingsbanker en smule og står til 10 grader skal stilles til 12 grader i stedet (altså teoretisk).
Nej !!
hvis den tændingsbanker ved 25 grader så stilles den tilbage/ned/retarderes til eg. 22 grader (husk på at vi snakker om
fortænding dvs. før TDC)
Jeg har lige kikket på Powerpage og jeg tror jeg ved hvor du er tabt .. jacob snakker om -10 grader og 10 grader for henholdsvis grader målt på krumtappen i forhold til før og efter TDC (0 grader) ... men når vi snakker om tændings tidspunkt så bruger man ikke graderne efter 0 grader (TDC) vi snakker kun om grader BTDC altså "minus" graderne
når jeg siger en fortænding på 25 grader så er det 25grader før TDC (altså "-25 grader") og hvis den tændingsbanker her så justeres tændingen lidt ned eg. til 22 grader (-22)... alt sammen foregår før TDC
Prøv at læse det han skriver her engang til ..
http://www.powerpage.dk/tuning_ignition_map.aspx dog så skal du erstatte alle de steder han skriver eksplosion/eksplosionen med forbrænding/forbrændingen, da det andet er forkert