Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 07:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 jun 2008, 19:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Vores dhb projekt gik rigtig fint med megasquirt iår, men jeg kan se på loggen at dyserne er max'ed ud 122% duty cycle. Så vores plan er at finde 4 dyser mere magen til, så der er 8 dyser ialt. For at få det til at virker, er det så ikke bare at vælge 8 injectors og 4 cylinders i megatune og så lodde ledningerne i parralel forbindelse?

Man kan jo selvfølgelig bare finde nogle større dyser, men de er jo ikke gratise?

De dyser vi bruger pt giver 391 ml ved 3 bar, benzintryks regulatoren er dog sat til 4 bar med vacuum nu.

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2008, 20:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Nu kan jeg ikke huske hvordan det er med spoler da de også har Impedans (Z "vækselspændings modstand") .. men der er noget med at de ohmske værdier skal lægges sammen på en lidt speciel måde nå der er tale om parallel ..

R1=?ohm
R2=?ohm

Ohm_Sum = 1 / ((1/R1) + (1/R2))


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2008, 20:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Det vil sige jeg måske skal ændre mine udgange med andre modstande eller hvordan?

Jeg spurgte på det engelske forum, og der er der en gut som skriver at jeg skal bruge den ene kanal til de første 4 dyser, samt kanal B til de sidste 4 dyser. Og så kører med 1 squirt simultaneous mode. Tror du det ville virke?

Eksempel.
Billede

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2008, 20:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Kaas skrev:
Det vil sige jeg måske skal ændre mine udgange med andre modstande eller hvordan?


Dvs at hvis du smidder eg 2 stk 3 ohms dyser i serie vil modstanden blive 6 ohm, men hvis du smider dem i parallel så vil modstanden blive 1,5 ohm

eller hvis du e.g. smidder 1 dyse med en ohmsk modstand på 12 ohm og en med 8 ohm så bliver dem samlede modstand i serie 20 ohm, men i parallel kun

1/8 + 1/12
0,125 + 0,0833.. -> 0,20833..
1/ 0,20833.. = 4,8 ohm

Dog vil jeg ikke anbefale at smide 2 dyser med uens ohmske værdier sammen da der vil løbe mere strøm igennem den med lav modstand (den "lavhomske")


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2008, 20:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Du har nu fat i noget ae86, men han vil jo ha' et sæt dyser magen til.

Men Lars, en 1-squirt taktik kunne også snildt virke med en række dyser på hver udgang, så har du nok også lidt bedre benzinkontrol hvis du kan programmere den anden udgang som tilskud (Hvis man kan det) og så den første udgang som du har gjort nu. Fordi om benzinen skal stå og vente 5-10 ms i fordampet udgave i manifolden på en eller 2 cylindre bliver den sgu ikke dårligere af.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2008, 20:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Det skal være 8 ens høj ohms dyser der skal bruges, eller tror jeg som du skriver det ender i noget skidt. Men spørgsmålet er om der skal ændres noget i boksen, eller om man bare kan gøre som ovennævnt? Jeg ved godt hvis jeg sætter dem i serie, så bliver modstanden dobbelt så stort, så det er defor parralelt ville være den rigtig metode, det er også nemt at lave.

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2008, 21:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
De sidste 4 skal ikke køre som tilskuds dyser, men sammen med de første 4. Tilskuds system er ikke til at kører ordenligt ind, så er det nemmere at der kan komme 2 gange så meget benzin. Jeg ved godt at map'et skal laves om ingen, men det er da det mindste problem. :-)

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2008, 21:53 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
12x lavohmsdyser på hver udgang kan godt lade sig gøre, dog ikke med std MS med små baner og uden flyback....

Men det er kritisk hvordan opsætningen bliver lavet i softwaren, ellers går det ikke.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2008, 06:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Jeg burde vel nok kunne køre med 4 høj ohm dyser på hver udgang på standart MS 2.2? Det er vel bare det samme som når folk bruger én kanal til alle 4 dyser, som skyder på én gang. Altså 4 dyser på kanal A og 4 dyser på kanal B. Det kan dog være jeg skal kører med 2 squirts istedet, så den skifter imellem A og B dog, på den måde kommer der alligvel benzin i alle 4 cylinder på éngang. Jeg vil måske få lidt problemmer med tomgangen.

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2008, 14:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Syntes også det er bedre med 8 lidt mindre dyser, end 4 store.
Har oplevet flere gange at det giver flere hk med 8, istedet for 4 store(ikke så god forstøvning)..
Tomgang er også nemre og styre...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team