Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 22:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 jun 2008, 15:00 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
Jeg er jo igang med mit golf 1 diesel projekt og sad og tænkte på hvordan sådan en diesel motor motor har det med kompressore fra benzin motore? og om det er svært at få til at køre..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2008, 16:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
I mit hovede er det en bolt-on. Hvis du kan få det til at snurre med en bars penge som max tryk, så hvorfor ikke?
Så skal den bare lige ha' nogen gange i max-mængde skruen så den får nok at leve af.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2008, 16:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Men kan det svare sig i forhold til en turbo?
Kompressoren giver selvf. luft helt fra tomgang, men bundtræk plejer jo ikke lige at være en dieselmotors store problem.

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2008, 17:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
Brisse skrev:
Men kan det svare sig i forhold til en turbo?
Kompressoren giver selvf. luft helt fra tomgang, men bundtræk plejer jo ikke lige at være en dieselmotors store problem.


Det er netop det bundtræk som jeg godt kunne tænke mig at opleve :) Men samtidig mister den vel ikke pusten. sådan en diesel jo ikk lever af omdrejninger.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2008, 14:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
Jeg er ved at få fat i en skrue kompressor til mit diesel projekt. Ville lige høre hvor om i tror det her kan fungere? skal jeg montere en form for by-pass ventil?

Billede


Vedhæftede filer:
kompr-mont3.gif
kompr-mont3.gif [ 24.08 KiB | Vist 1445 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2008, 15:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
der er ingen grund til bypass på en diesel..... der er jo ikke noget gasspjæld :D

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2008, 15:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvor kommer skrue kompressoren til at sidde i forhold til centrifugal kompressoren? MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2008, 18:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
Mads B (dk) skrev:
der er ingen grund til bypass på en diesel..... der er jo ikke noget gasspjæld :D


Det ved jeg, Det var mere for at prøve at have en chance for at styre
ladetrykket.

Kan jeg virkelig kun styre det ved at skifte remhjul?


Søren det er en Eaton m45 som jo egentlig er en Roots type hvor rotorne er blevet drejet/skruet 60 grader i en spiral som de selv forklarer. Men den er hvad jeg forstår som en skrue kompressor og er udemærket godt klar over at min illustration ikke er 100% korrekt, men regnede med at man lige havde fantasi selv. da det egentlig bare er en redigeret udgave af en illustration her på PP.



Mvh Jon


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2008, 20:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Excess skrev:
Søren det er en Eaton m45 som jo egentlig er en Roots type hvor rotorne er blevet drejet/skruet 60 grader i en spiral som de selv forklarer. Men den er hvad jeg forstår som en skrue kompressor


Forkert !!! det er stadigt en ROOTS kompressor

Bare fordi rotorne/lobes er snoet så er det IKKE en skrue kompressor ... de er snoet for at mindske trykpulser

Prøv at søge lidt herinde for det har været oppe et par gange


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2008, 20:54 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
ae86 skrev:
Excess skrev:
Søren det er en Eaton m45 som jo egentlig er en Roots type hvor rotorne er blevet drejet/skruet 60 grader i en spiral som de selv forklarer. Men den er hvad jeg forstår som en skrue kompressor


Forkert !!! det er stadigt en ROOTS kompressor

Bare fordi rotorne/lobes er snoet så er det IKKE en skrue kompressor ... de er snoet for at mindske trykpulser

Prøv at søge lidt herinde for det har været oppe et par gange


For pokker altså :D det er jo netop det jeg skriver. Men at det stadig i mine øjne er en skruekompressor. Jeg ved godt at det er forkert det jeg siger. Det er ligesom det jeg prøver at sige :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team