Tiderne til DHB 2008

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#71 Indlæg af Ravnen »

Så starter det igen! prøv lige at tænke på at de biler der her bliver sammenlignet, er ens! lettetede, tunede, drag dæk og ikke mindst ulovlige, det er bare spørgsmålet om hvor vidt man gider at udholde hvordan lortet kører på gaden samt hvor stor en slyngel man er ved at gøre det, LÆS: kører rundt på offentlig vej med en ulovlig bil!
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#72 Indlæg af Wildert »

Ravnen skrev:Så starter det igen! prøv lige at tænke på at de biler der her bliver sammenlignet, er ens! lettetede, tunede, drag dæk og ikke mindst ulovlige, det er bare spørgsmålet om hvor vidt man gider at udholde hvordan lortet kører på gaden samt hvor stor en slyngel man er ved at gøre det, LÆS: kører rundt på offentlig vej med en ulovlig bil!


Jeg er ikke helt uenig - men heller ikke helt enig.
Personligt vil jeg skide på det lovlige eller ulovlige i det - der skal ikke være meget til førend bilerne er ulovlige og skal sniges gennem godkendelse. Sådan er det - alle bilerne er WAY beyond lovligt. Om de er på 90 eller 95 på 0 til 100 skalaen for ulovlighed er jo et fedt. Vi snakker netop ikke om biler som ligger på 10 vs. 90.

Meeen... der er nu stadig netop nogle biler som er komplet uegnede til at bruge i det daglige, alene fordi de er bygget meget kompromisløst til drag.
Så er det jo desto mere imponerende når en lidt mere hverdagsduelig bil kan slå de kompromisløse dragracere.
Her kan vi måske netop snakke om at biler der på "hverdagsdulighedsskalaen" ligger på måske 50, nogle gange slår biler på 80-85.

Altså - det er sådan for mig i hvert fald - enormt svært at kvantificere, men jeg bliver bare imponeret når det kan lykkedes folk at bygge den der kombination der kan det ene (hverdagsduligheden) halvgodt, og det andet (racet) helgodt. Det ER da mere imponerende end dem der kun kan den ene ting.

Det er for så vidt ikke ret meget anderledes end når en driftbil eller lignende, er bygget finishmæssigt som en showbil der kunne vinde priser ved udstillinger. At kunne kombinere tingene er endnu mere imponerende.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#73 Indlæg af Mads B (dk) »

En "ulovlig" bil kan godt køre på gaden uden at køre forstærkt.....

Jeg køre 13.4@402m i min, det er ikke det vildeste i verden....... men ude på vejen køre den lige så stille og civiliceret som den gjort da jeg købte den.....

På nær udstødnings larm.,.,.. men alle de unge der køre i byen med 90hk i kaddett og stor bagpot lammer det samme i deres lovlige bil....
Billede
Henrik D.S.
Junior Medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 15 sep 2003, 17:20
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

#74 Indlæg af Henrik D.S. »

Hej Alle
Jeg vil give Henrik GM ret :det er utroligt hvad der kan synes i DK :lol:

Nu har jeg været lidt impliceret i Brian Glass Corsa projek (der vandt kl 1). Hvad der er bygget om siden syn :
gearing, kraftigere trækaksler(knuste 1 i holeby), dragsliks, plast ruder, stiv stødæmper bagtil, anden bagpotte og anden motorhjælm. Samt til DHB et sæt lettet døre og bagklap. Ellers er bilen som den er til daglig når han lufter den div "mørke" steder. Motor og spjældhuse er godkendt til syn! V. hjælp af div TÛV godkendelser.
Ligeledes kørte den også efter de regler ang. benzin med max okt102 som V-max selv havde udstukket. Og som de så senere hen ikke ville håndhæve. Og alle der kender Brian G ved at Corsaen ikke er en TrailerQueen 8) Dog vil jeg da ikke forsværge at en emsig synsmand ikke vil kunne finde noget at brokke sig over :wink:
Mvh Henrik D.S.
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#75 Indlæg af Yugo Turbo »

pr. definition står der pumpe benzin i reglerne... og som jeg husker det kan der ikke købes 102 oktan nogen steder. :wink: på almene tankstationer altså
Brap brap brap...
Billede
Henrik D.S.
Junior Medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 15 sep 2003, 17:20
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

#76 Indlæg af Henrik D.S. »

[quote="Yugo Turbo"]pr. definition står der pumpe benzin i reglerne... og som jeg husker det kan der ikke købes 102 oktan nogen steder. :wink: på almene tankstationer altså[/quote]

200% enig :!: men som alle ved bliver der kørt på alt hvad der er flydene :twisted: Men for at undga problemer med dette, og "evt. uklare regler" blev der sendt en konkret forespørgsel til DHBteknik hvor der blev svaret med at det skulde overholde en FIA norm der max tillod okt 102 :reading: og det blev der så anvendt :!: det gav kun 5% men lidt har også ret. Og det var "lovligt" :gnaek:

Mvh Henrik
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#77 Indlæg af møffe »

Mads B (dk) skrev:En "ulovlig" bil kan godt køre på gaden uden at køre forstærkt.....

Jeg køre 13.4@402m i min, det er ikke det vildeste i verden....... men ude på vejen køre den lige så stille og civiliceret som den gjort da jeg købte den.....

På nær udstødnings larm.,.,.. men alle de unge der køre i byen med 90hk i kaddett og stor bagpot lammer det samme i deres lovlige bil....
det er som mange af de danske cosworther. de fleste er mappet på 98oktan og kan uden de helt store udfoldelser lave ca samme tid på et stage 3kit (330-350hk) min er opbygget ca sådan bare kun med stage1 (270hk) men det der skal til for at syne dem er ganske få ting, ofte ikke mere end hvad de fleste unge mennesker skal gøre ved deres for at bygge en sænket og potte tunet golf 3 gennem synshallen.

sænke ladetryk,skifte chip, org luftfilter i (hvis synshallen nu ikke alligevel kan li et stort keglefilter) skifte dysser måske og på med org uds. det er arbejde til en 3-5timer, i mine øjne er det en gadebil.

nej den er ikke lovlig i det øjeblik den rammer vejen igen men det er en fåtal af ting der skal gøres for at den er som den forlod fabrikken. men dette kan vendes og drejes til dommedag. tror aldrig vi bliver enige. kender også personer der køre med 400hk´s biler til og fra arbejde hver dag uden problemer (vi snakker 2l motore)

men efterhånden er det jo ikke nok til Qmile. men i hverdagen er der ikke meget der følger min 270hk´s bil.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#78 Indlæg af Havneren »

Henrik D.S. skrev:Hej Alle
Jeg vil give Henrik GM ret :det er utroligt hvad der kan synes i DK :lol:

Nu har jeg været lidt impliceret i Brian Glass Corsa projek (der vandt kl 1). Hvad der er bygget om siden syn :
gearing, kraftigere trækaksler(knuste 1 i holeby), dragsliks, plast ruder, stiv stødæmper bagtil, anden bagpotte og anden motorhjælm. Samt til DHB et sæt lettet døre og bagklap. Ellers er bilen som den er til daglig når han lufter den div "mørke" steder. Motor og spjældhuse er godkendt til syn! V. hjælp af div TÛV godkendelser.
Ligeledes kørte den også efter de regler ang. benzin med max okt102 som V-max selv havde udstukket. Og som de så senere hen ikke ville håndhæve. Og alle der kender Brian G ved at Corsaen ikke er en TrailerQueen 8) Dog vil jeg da ikke forsværge at en emsig synsmand ikke vil kunne finde noget at brokke sig over :wink:
Mvh Henrik D.S.


Jaaaaa... En af de få semmi-lovlige biler som min jo også er. Brians er nu ikke "lovlig" ej heller synet med den effekt motoren laver. Det er min heller ikke...
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#79 Indlæg af Ravnen »

Hvilket bringer mig tilbage til min kæphest: lav for helvede de klasse opdelinger der skal til for at disse diskusioner får en ende, det er så nemt, igen hvis svenskerene kan så kan vi osse, en "gade"klasse (f.eks DHB idag)/Extreme street (biler på grænsen) u. syn/Outlaw (rørramme biler) selvklart U. syn, alle kan være med, ingen bliver snydt og alle er glade...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#80 Indlæg af zoolander »

alle tiders ide RAVNEN,

Så er det som det skal være, som i gamle dage i stedet for nu :damn:
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
Besvar