Ravnen skrev:
Så starter det igen! prøv lige at tænke på at de biler der her bliver sammenlignet, er ens! lettetede, tunede, drag dæk og ikke mindst ulovlige, det er bare spørgsmålet om hvor vidt man gider at udholde hvordan lortet kører på gaden samt hvor stor en slyngel man er ved at gøre det, LÆS: kører rundt på offentlig vej med en ulovlig bil!
Jeg er ikke helt uenig - men heller ikke helt enig.
Personligt vil jeg skide på det lovlige eller ulovlige i det - der skal ikke være meget til førend bilerne er ulovlige og skal sniges gennem godkendelse. Sådan er det - alle bilerne er WAY beyond lovligt. Om de er på 90 eller 95 på 0 til 100 skalaen for ulovlighed er jo et fedt. Vi snakker netop ikke om biler som ligger på 10 vs. 90.
Meeen... der er nu stadig netop nogle biler som er komplet uegnede til at bruge i det daglige, alene fordi de er bygget meget kompromisløst til drag.
Så er det jo desto mere imponerende når en lidt mere hverdagsduelig bil kan slå de kompromisløse dragracere.
Her kan vi måske netop snakke om at biler der på "hverdagsdulighedsskalaen" ligger på måske 50, nogle gange slår biler på 80-85.
Altså - det er sådan for mig i hvert fald - enormt svært at kvantificere, men jeg bliver bare imponeret når det kan lykkedes folk at bygge den der kombination der kan det ene (hverdagsduligheden) halvgodt, og det andet (racet) helgodt. Det ER da mere imponerende end dem der kun kan den ene ting.
Det er for så vidt ikke ret meget anderledes end når en driftbil eller lignende, er bygget finishmæssigt som en showbil der kunne vinde priser ved udstillinger. At kunne kombinere tingene er endnu mere imponerende.