På vej hjem fra arbejde her for 2 timer siden, røg motorlampen på igen igen...
Motorlampen har det med at ryge på i et par sekunder, og så slukke igen, kontinuerligt, når jeg kører stærkt på motorvejen med delgas.
Når den ryger på, er det mellem 5 og 15 sekunder den gør det. Samme antal sekunder går der typisk også, når den slukker igen, før den kommer på igen osv osv.
Facts:
1) Jeg skal køre over 140 / 4000rpm før den gør det.
2) Den gør det kun ved delgas. Trykker jeg foden ned, slukker den efter et par sekunder, og kommer ikke på igen, før jeg kører med delgas igen.
3) Der går typisk 5 minutter med delgas ved 4000rpm, før den kommer på første gang.
4) Jeg har skiftet lambdasonden, uden at det har hjælpet.
5) Jeg har udlæst fejlkode på motoren, hvor den siger det er lambda-problem. Desværre specificerer den ikke om den har været for mager, eller for fed.
6) Der er ingen tændingsbanken-problemer, af hvad jeg kan høre med øret. Heller ej ved fuld gas og lave rpm.
Nu til grisen:
Jeg har et godt multimeter liggende, og så kom jeg i tanke om:
http://www.powerpage.dk/tuning_blandingen_2blandingsmåler_1guide.aspx
Nu er mit spørgsmål så bare: Ville i bare skrælle et lille stykke isolering af sondens ledning ( den er enkelt-ledet, altså kun en ledning ), og tape multimeters pol fast derpå, og så lade den anden få stel? Og så køre en tur for at se hvad den viser?
Er det "så" simpelt?
Mvh Tonni