Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 21:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 jun 2008, 22:22 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2007, 12:50
Indlæg: 81
Hej derude.

Jeg har lavet DIS tænding på AE86'eren og har lige et par spørgsmål til om jeg har monteret og programmeret korrekt!

Først danner vi os lige et billede:

1. Jeg står foran bilen og kigger ind på mit triggerhjul. 36 -1.

2. Jeg har på højre side af motoren min VR føler.

3. Cylinder 1 er i kompressions top.

4. På modsatte side af sensoren har jeg slebet en tand væk, altså præcis 180grader før den kommer om til føleren.

Her er det måske en fordel at se på billedet..

5. Jeg bruger et Toyota DLI Multiplex tændingsmodul.

6. Min opsætning er i megasquirt som følger:

Generic Wheel - ON

36 - 1

Og jeg har valgt DLI multiplex som tændingsmodul.

Spark A trigger pos 12
Spark A trigger return pos 17
Spark B trigger pos 30
Spark B trigger pos 35

Er det rigtigt sat op ? altså med trigger positionerne.. ?

Mvh. Nicko!

http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=33051


Vedhæftede filer:
Filkommentar: Triggerhjulet!
DSC02626.JPG
DSC02626.JPG [ 81.36 KiB | Vist 3544 gange ]

_________________
- ae 86 4agte -
- MSnS -
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2008, 06:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis jeg forstår det riktigt så sidder sensoren ud for tand nr 17.
Når cylinder 1 er i ød.
Så med 60graders fortænding totalt, og 10 grader ved starter omdrejninger.
Får jeg
A 11 - 16
B 29 - 34

Ifølge regnearket på denne side.
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... m#wheeldec

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2008, 12:37 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2007, 12:50
Indlæg: 81
Okay det tjekker jeg lige, men hvis den sidder på tand 18 er det vil ok det her ?

Det har lige slået mig om jeg måske bruger den forkerte software ?

Fordi der hvor jeg skal vælge mine spark udgange ( LED 17 og LED 19 )
Kan jeg i LED 17 kun skifte den til det der hedder SPARK OUTPUT
Og i LED 19 kan jeg kun skifte til SPARK OUTPUT B..

Skulle man umiddelbart ikke syntes at der i LED 17 skulle kunne stå SPARK OUTPUT A ?????

Eller hvad ??

Mvh. Nickolaj..

PS.. Det er en V24 boks fra turbomotor.. Kan det være sådan at der er kage i mine INI-filer ? Så den ikke er sat op til at bruge ekstra softwaren ?

Hvordan finder jeg ud af hvilken INI min boks bruger og hvilken ini min software bruger !?

Det er fordi jeg havde et problem igår da den skulle startes op for første gang.. Den startede fint men på kun på cylinder 2 og 3.. Der er ingen Spark på 1 og 4..

Kan you help mig ?

_________________
- ae 86 4agte -
- MSnS -


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2008, 18:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Ved ikke om du bruger den forkert software, men ved mig hedder led17 spark output A og led19 spark output B, og jeg kører wasted spark.

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2008, 07:38 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2007, 12:50
Indlæg: 81
Okay Jesper..

Hvilket tændingsmodul kører du med ? og hvilker tændspoler?

Jeg kører med Toyota DLI Multiplex tændingsmodul og MSD 40.000V Dobbelt spoler, samt MSD 8,5mm tændkabler 100ohm..

Min dwell time står til 2ms ved cranking og run..
Spark output inverted..

Mit problem er at tændingspistolen flakker på cyl. 1 og 3.. JA i læste rigtig 1 og 3!! Det er lidt mærkelig at den flakker så meget på 2 forskellige spoler, hvad der er mere mærkeligt er at bilen går upåklageligt i motoren, ingen udsættere eller noget som helst...

_________________
- ae 86 4agte -
- MSnS -


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2008, 18:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det kunne lyde som et skævt hjul.
Men du bliver nok nød til at måle med et scope.
På signalerne.
Dels fra giveren, dels til modulet, og dels til tændspolerne.
Tændspolerne skal du måle under alle omstændigheder, for at finde den korrekte dwell.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2008, 22:03 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
-ae86- skrev:
Okay Jesper..

Hvilket tændingsmodul kører du med ? og hvilker tændspoler?


Kører med de indbyggede vb921'er direkte monteret til 2 tændspoler fra 4agze

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jun 2008, 12:38 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2007, 12:50
Indlæg: 81
Hjulet er ikke skævt, og der er ikke noget galt med hverken sensor eller omdrejningssignal. Det er testet i drejebænk v. 10000omdr. med henholdsvis stimboard og scope!

Desuden er hjulet afbalanceret..

Hvordan måler jeg spolerne siger du ? Og hvordan regner jeg det om til dwell

_________________
- ae 86 4agte -
- MSnS -


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jun 2008, 17:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Om dvell findes der 2 gode sider at læse om det.
http://www.megamanual.com/ms2/configure.htm#dwell
http://www.tonyfoale.com/Articles/Ignition/Ignition.htm

MVH

morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2008, 08:24 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2007, 12:50
Indlæg: 81
Nu fik jeg regnet Dwell time ud. Det gav 2,75ms..

Den flakker stadigvæk lidt, jeg har en 1,5mm2 kl. 15 til tændingsmodulet, og en 2,5mm2 til hver spole så der burde være nok strøm..

Det er mange mærkelig...

_________________
- ae 86 4agte -
- MSnS -


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team