99 oktan i Shell nye V-power

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Henrik DT
Indlæg: 13
Tilmeldt: 25 nov 2007, 18:33
Geografisk sted: Lyngby

99 oktan i Shell nye V-power

#1 Indlæg af Henrik DT »

Faldt lige over dette, om der er noget i det ved jeg ikke... med det ville da være nice hvis det var 99 der var i....

http://www.bilmagasinet.dk/article/24448
Skjulte HK er de beste, der er ikke noget bedre end at tage fusen på folk :)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

ligner for mig blot et forsøg på omtale. men helt sikkert er det god standard benzin. MVH søren
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#3 Indlæg af Morten VJ »

Det mest utrolige er den udelukkende er udviklet til det danske marked :shock:
Vi må køre i nogen meget specielle biler :tooth:
Siden de mener at den lille markedsandel at Vpower har, og dermed få brugere af dette produkt. I lille Danmark
Retfærdigør en 6 måneders udvikling.
Men vi kommer jo også til at betale prisen 10 øre mere pr liter :damn:

For noget meget få procent af den danske bilpark har glæde af.

DVS. alle os tosser med en programmerbar motorstyring, og modeficerede motorer.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#4 Indlæg af Mads B (dk) »

Er Vpower i tyskland ikke 100oktan ? så kunne det jo godt passe at vi i vores lille milijø venlige land ikke tillader så meget af et eller andet godt i benzinen og derved ender på 99
Billede
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#5 Indlæg af Mads B (dk) »

I en gammel mail fra shell kunde service (den "gamle" V-power(97okt))

>>>>Motor oktantallet for V-Power er min. 85,0 og min. 87,5 for Blyfri oktan 98.

Begge tal er naturligvis angivet som MON(c) efter den europæiske norm for benzin.

Hvad skal du bruge oplysningen til?? <<<<

Søren Hvid Tønder
Technical advisor fuels and HSE
A/S Dansk Shell

Dem der har læste forcede induction tuning, har sikkert også bemærket at MON talet er det vigtigest for en turbo motor.


Gad vide hvad MON er på den nye V-power ?
Billede
Witz
Junior Medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 nov 2007, 12:45
Geografisk sted: Silkeborg Danmark

#6 Indlæg af Witz »

tysken kan købe oktan100..

det nemmeste for shell ville jo bare have været at tage det benzin og stoppe i vores standere.

Det er ikke bare folk med eftermonteret turbo/pressor der får glæde af det.
volkevogn med tfsi motor og fsi motorer får glæde af dette..

og hvad så hvis det koster 10øre extra, så spare man bare andre steder.
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#7 Indlæg af Slavteren »

de kan ikke bare indføre det tyske... de danske selskaber indgik en aftale om at afskaffe en af komponenterne i banzinen, og det er netop derfor at det kun er på udvalgte stationer man kan få 98 nu. at de så er nogle vatpikke og laver en frivillig ordning er en heeelt anden snak...
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Besvar