Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 06:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2008, 04:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
problemet kunne meget nemt være, at standard vandpumpe kører for hurtigt, når baghjul gør det samme! blot en teori! men en elpumpe beregnet til jobbet klarer sagen uden hjælp. MVH søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2008, 10:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008, 11:06
Indlæg: 233
Kender et par stykker der bruger Davies Craigi deres banebiler, så der altid er optimalt flow, også selv om de holder bag en safetycar

_________________
Kristoffer
Tilpas billedstørrelse gratis og nemt
Fjern Antivirus XP 2008 / XP Antivirus


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2008, 20:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
HSJ skrev:
Kapasiteå....!!! :damn: DER KAN IKKE KOMME NOK VAND IGENNEM :wink:


Det kan hjælpe at geare pumpen NED, altså så den løber langsommere.

V. høje RPM kan pumpen kavitere, og så falder ydelsen drastisk. Flere biler kan man få andet remhjul til....har du fået dit problem løst?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2008, 22:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
HSJ skrev:
Kapasiteå....!!! :damn: DER KAN IKKE KOMME NOK VAND IGENNEM :wink:


Det kan hjælpe at geare pumpen NED, altså så den løber langsommere.

V. høje RPM kan pumpen kavitere, og så falder ydelsen drastisk. Flere biler kan man få andet remhjul til....har du fået dit problem løst?


Bare spørg Ravnen, han har bokset med det problem i en hel sæson :damn:

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2008, 22:30 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ravnen skrev:
HenrikGM skrev:
HSJ skrev:
Kapasiteå....!!! :damn: DER KAN IKKE KOMME NOK VAND IGENNEM :wink:


Det kan hjælpe at geare pumpen NED, altså så den løber langsommere.

V. høje RPM kan pumpen kavitere, og så falder ydelsen drastisk. Flere biler kan man få andet remhjul til....har du fået dit problem løst?


Bare spørg Ravnen, han har bokset med det problem i en hel sæson :damn:


Løste du dit med elpumpe, eller med mindre rpm på pumpen?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2008, 08:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
HenrikGM skrev:
HSJ skrev:
Kapasiteå....!!! :damn: DER KAN IKKE KOMME NOK VAND IGENNEM :wink:


Det kan hjælpe at geare pumpen NED, altså så den løber langsommere.

V. høje RPM kan pumpen kavitere, og så falder ydelsen drastisk. Flere biler kan man få andet remhjul til....har du fået dit problem løst?


Bare spørg Ravnen, han har bokset med det problem i en hel sæson :damn:


Løste du dit med elpumpe, eller med mindre rpm på pumpen?


Det ved jeg ikke endnu, jeg troede at problemet var løst, indtil det viste sig at det stadig var der, nemlig at efter de 402 m stiger temp til over 100 grader, men jeg kørte osse med begge pumper. Indtil videre ryger EWP'en og så har jeg skaffet et remhjul med mindre dia. så må vi se om det pis holder op, meningen er at montere noget elektrisk beregnet på en V8 på den originale pumpes plads, da EWP.en er lidt for billig kina agtig efter min smag...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2008, 08:54 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
El vandpumper er meget almindelige til både. Prøv at se i tilbehørsprogrammer hertil. Eller som nævn Summit. De har i hvertfald forskellige opsætninger der passer til V8 motorer

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2008, 11:49 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ravnen skrev:
[Det ved jeg ikke endnu, jeg troede at problemet var løst, indtil det viste sig at det stadig var der, nemlig at efter de 402 m stiger temp til over 100 grader, men jeg kørte osse med begge pumper. Indtil videre ryger EWP'en og så har jeg skaffet et remhjul med mindre dia. så må vi se om det pis holder op, meningen er at montere noget elektrisk beregnet på en V8 på den originale pumpes plads, da EWP.en er lidt for billig kina agtig efter min smag...



Med fuld knald på motoren kan du næppe holde temperaturen helt i ave.

En pumpet 2JZ vil stige så meget som +15graderC, bare på et træk på rullefeltet.

Hvad er start temperaturen?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2008, 13:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
[Det ved jeg ikke endnu, jeg troede at problemet var løst, indtil det viste sig at det stadig var der, nemlig at efter de 402 m stiger temp til over 100 grader, men jeg kørte osse med begge pumper. Indtil videre ryger EWP'en og så har jeg skaffet et remhjul med mindre dia. så må vi se om det pis holder op, meningen er at montere noget elektrisk beregnet på en V8 på den originale pumpes plads, da EWP.en er lidt for billig kina agtig efter min smag...



Med fuld knald på motoren kan du næppe holde temperaturen helt i ave.

En pumpet 2JZ vil stige så meget som +15graderC, bare på et træk på rullefeltet.

Hvad er start temperaturen?


Prøver at holde den på et sted imellem 70-80 grader, et andet problem er også at køleren sad bagi og deraf lange vandføringsveje hvilket egentlig var den indledende årsag til at at bruge EWP'en, den er nu oppe foran igen såe...

eller så må vi jo prøve og se hvordan flydende Nitrogen virker som kølevæske...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2008, 15:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ravnen skrev:
[
Prøver at holde den på et sted imellem 70-80 grader, et andet problem er også at køleren sad bagi og deraf lange vandføringsveje hvilket egentlig var den indledende årsag til at at bruge EWP'en, den er nu oppe foran igen såe...

eller så må vi jo prøve og se hvordan flydende Nitrogen virker som kølevæske...


Nøj, kan du sige enorme temperaturspændinger meget lokalt? ;-)

Gevinsten ved at starte noget lavere, feks ca. 55-60grader er nok værd at tage med.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team