Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 16:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2008, 11:20 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
ae86 skrev:
Zorak skrev:
Saab-Daniel skrev:
Og benyt dig meget gerne af tændrør der passer til den turbo-motor du næsten har, mener du selv har talt om et 8'er rør? Ville være en rigtig go ide, tror jeg!
Daniel.


Ok, synes at der er blandede meninger om det bare.. Så er lidt i tvivl om det.. Søgte lidt herinde forleden hvor der blev sagt at der som regel ikke var grund til at skifte rørene.. Min svend lavede da også ca 180 hk over std på de samme rør på hans m3.. Men prøver at 8'er rør og ser hvad der sker..


Nu skriver du 8'er rør og 6'er rør .... da jeg ikke har den store viden inden for hvilke rør der plejer at være monteret std. i de forskellige ford motorer så vil jeg gerne vide hvilken fabrikat vi taler om ... det er nemlig ikke helt lige gyldigt da nogle fabrikanter bruger stigende tal for at beskrive et rør der bliver "koldere og koldere" mens andre går den anden vej... men jeg går udfra at du mener at du har monteret tændrør der er 2 nummere koldere ik ??


Ps. mit første indlæg til din anden post hvor du beskriver dit projekt (se det første svar i den tråd) der tvivler jeg på at din "Fiesta RS Turbo motorstyring med Stage2 chip" bliver nogen succes ... og jeg vil nu da du begynder at løbe ind i problemerne endnu engang anbefale noget ordentlig styring, og det behøver ikke at være som "standalone" men du kunne eventuelt koble et ms-board indover din std. styring som en "piggyback" og derved opnå mulighed for at ændre på din tænding som er lige så vigtig som dit fuel map .. især på en trykladet motor

Dem der sidder i er nogle Motorcraft tændrør, men slog modellen op på computeren foreslår et NGK BCPR6E-11 til min og et NGK BCR8ES til Rs turbo. Har som sagt ikke skiftet rør endnu, udover at have ændret mellemrummet til 0,8 mm på de rør der sidder i.

Dvs koble Megasquirt ind på dyserne og tændingen? Og så lade den originale klare brændstof relæer og tomgangsmotoren? Kan ikke lide huske hvad den ellers klarer af vigtige ting.. Men der er ikke nogen motorlampe i bilen og mener ikke den org styring er særlig "klog"..

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2008, 18:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er jo en ford så den må være ekstrem stupid :wink:

Men her er mit svar i din projekt tråd.

Den nuværende opsætning kommer helt sikkert til at koste stempler. Om en programmerbar styring koster stempler, er tvivlsomt, men det kommer helt an på tunerens evner, og tålmodighed.

En bar er ikke en bar når vi taler turbo.
En bedre måling er Kg/t.
Da det faktisk også er det motorstyringen måler, og giver benzin, og tændings tidspunkt efter.
Så hvis du har en anden turbo monteret, så flipper motorstyringen ud, da den ikke kan finde ud af det.

Jeg tror desværre at på et tidspunkt, bliver du træt af at forsøge at bygge motoren om, således at den passer til motorstyringen.

Men det er kun min mening.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2008, 20:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
Morten VJ skrev:
Det er jo en ford så den må være ekstrem stupid :wink:
Morten


good point 1 :lusket:

Morten VJ skrev:
En bar er ikke en bar når vi taler turbo.
En bedre måling er Kg/t.
Morten


good point 2 :reading:

Morten VJ skrev:
Jeg tror desværre at på et tidspunkt, bliver du træt af at forsøge at bygge motoren om, således at den passer til motorstyringen.
Men det er kun min mening.

MVH

Morten


good point 3 :damn:

hvis din fordstyring er så dum som du siger så er der nok kun en udvej og det er anden styring hvis det er både tænding og sprøjt der fumler

men igen det er så min mening :D

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2008, 21:10 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
luske skrev:
Morten VJ skrev:
Det er jo en ford så den må være ekstrem stupid :wink:
Morten


good point 1 :lusket:

Morten VJ skrev:
En bar er ikke en bar når vi taler turbo.
En bedre måling er Kg/t.
Morten


good point 2 :reading:

Morten VJ skrev:
Jeg tror desværre at på et tidspunkt, bliver du træt af at forsøge at bygge motoren om, således at den passer til motorstyringen.
Men det er kun min mening.

MVH

Morten


good point 3 :damn:

hvis din fordstyring er så dum som du siger så er der nok kun en udvej og det er anden styring hvis det er både tænding og sprøjt der fumler

men igen det er så min mening :D

MVH Luske


Det var jo også det jeg snakkede om.. :damn: At montere MegaSquirt som noget piggyback noget...

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2008, 23:02 
Offline

Tilmeldt: 09 okt 2006, 17:46
Indlæg: 5
Geografisk sted: Svendborg / Sydfyn
Til det omkring at køre 1 bar på std rs turbo stempler vil jeg sige at jeg kører 1.2 bar lige nu på mine og det kører fint. Du kan også godt dreje af dine stempler, ved du hvodan de ser ud? Der er sådan en to forhøjninger på stemplerne. Drejer du dem væk kommer de til at se ud som rs turbo stempler.

Det vil være rigtigt godt at få noget programmerbar motorstyrring på, det kommer du meget længere med end det der originale EDIS halløj. EDIS er godt nok hvis man bare lige skal have noget ud at køre.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 maj 2008, 05:57 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Lurendrejer skrev:
Til det omkring at køre 1 bar på std rs turbo stempler vil jeg sige at jeg kører 1.2 bar lige nu på mine og det kører fint. Du kan også godt dreje af dine stempler, ved du hvodan de ser ud? Der er sådan en to forhøjninger på stemplerne. Drejer du dem væk kommer de til at se ud som rs turbo stempler.

Det vil være rigtigt godt at få noget programmerbar motorstyrring på, det kommer du meget længere med end det der originale EDIS halløj. EDIS er godt nok hvis man bare lige skal have noget ud at køre.


Har en ekstra motor hvor jeg kan prøve at tage stemplerne ud på.. Hvad mener du når du siger at EDIS er noget skrammel? Du tænker ikke bare på motorstyringen? EDIS er jo hele tændings anlægget.

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 maj 2008, 22:13 
Offline

Tilmeldt: 09 okt 2006, 17:46
Indlæg: 5
Geografisk sted: Svendborg / Sydfyn
Ja prøv at hive stemplerne ud, ellers har jeg helt sikkert nogle liggende du kan bruge. Jeg mener bare at man f.eks. ikke kan cutte tændingen med EDIS, når man cutter tændingen fra motorstyrringen tænder det automatisk 10 grader før top. Men det er alletiders og godt hvis man bare skal køre uden for meget lir og gejl og med original motorstyrring, men jeg foretrækker tænding med et sluttrin og det. Men som sådan er der ikke noget i vejen med EDIS. Jeg beskrev det nok bare lige goft nok før :P .


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 maj 2008, 11:25 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 17:15
Indlæg: 25
Champion QC59 tændrør plejer at virke rigtig godt til sådan et projekt du har gang i.... bliver også tit brugt på RS Turboer hvis de får lidt ekstra lade tryk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2008, 06:03 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
carsten rs turbo skrev:
Champion QC59 tændrør plejer at virke rigtig godt til sådan et projekt du har gang i.... bliver også tit brugt på RS Turboer hvis de får lidt ekstra lade tryk


Ok må lige prøve det.. Men prøvede at søge på Google efter sådan et Champion men kunne ikke finde noget.. Må se om jeg kan oversætte det til et NGK nummer.. Kunne være lækkert hvis den ikke tændingsbankede uden oktanbooster indtil MS kom på..

EDIT: Monterede et par NGK BCR8ES rør og det gjorde ikke nogen forskel.. Men bestiller nok MS på torsdag eller sådan noget..

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2008, 21:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
har en FRST ikke std bankesensor? er det ikke pga du ikke har den monteret? mener at kunne huske at de sidste ERST havde bankesensor.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team