Martin Larsen skrev:
det er lavet på en standart blok
og med original stål toppakning. og ja de bliver brugt flittigt til ræs..
det var ham min cylinder mand der sagde det godt kunne køre skal lige se om man ikke kan bygge undersmøring i den 8v blok det er jo heller ikke originale stempler der kommmer i den
Du kan godt bygge undersmøring i en 8v... men du skal nok bruge lidt mere end en hånd boremaskine
... olie kanalen ligger hele vejen hend lige til at gå i, men ikk noget man "bare"lige laver hvis det skal være godt og virke ordentligt.
jeg vil stadig foreslå dig at prøve at finde en hel bund
og tage dig lidt kærligt af den(hone den... nye stempelringe...nye lejer...nye plejlbolte... og pakninger)
inden du får fundet stempler,(hvis du ikke har nogen) lavet undersmøring
osv så er du nok tæt på at have ofret det samme som ved at finde en hel bund og du får jo også en stærkere krumtap i en 16v bund
og det er jo også værd at tage med.
jeg fandt en rimelig sund 2.0 16v (9A) bund i den blå avis som jeg fik handlet ned i 1000 kr (slap for at lave undersmøring+den stærkere krumtap) den har jeg honet, købt nye hoved+plejllejer og er klar til at sætte noget sammen(overvejer stærkere plejlstænger) men det lyder til at det nok/måske ikke er nødvendigt med stærkere plejlstænger hvis målet er 300 hk som i mit tilfælde.
Tommy