Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 09:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 maj 2008, 17:10 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2003, 18:32
Indlæg: 28
Geografisk sted: Kolding
Hej er der nogen herinde der ved om en vw passat 2.0 16V motorkode 9a har undersmøring af stempler ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2008, 19:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2005, 11:14
Indlæg: 227
Geografisk sted: østjylland
Martin Larsen skrev:
Hej er der nogen herinde der ved om en vw passat 2.0 16V motorkode 9a har undersmøring af stempler ?



jeps...det ved jeg :D

passat 2.0 GT-16v har de fineste undersmøringer afstemplerne
har selv gang i sådan en motorandard

har du nogen pålidelig info omkring plejlstængerne og stemplerne på sådan en motor... har skrevet lidt i et andet forum ang det med stempler/plejlstænger osv... der har de skrevet til mig at standard stempler og plejlstænger kan klarer over 300 hk... men når jeg står med de plejlstænger i hånden så syntes jeg altså at de virker lidt kleine til 300 hk... men på den anden side så virker standard plejlstænger på en 1.8T motor jo også lidt kleine og de kan jo beviseligt holde til en del...

passat plejlstængerne har samme reservedels nummer som 1.8T plejlstænger HVIS MAN SKAL KØBE NYE men det er jeg ikke så sikker på betyder at da passat motoren i tidernes morgen(1988-1994) blev lavet så var det de samme plejlstænger som der idag sidder i 1.8T.... har nogen bøjede 1.8T plejlstænger ude på mit job og når jeg sammenligner dem med passat plejlstængerne så dimensionsmessigt ligener de helt hinanden... MEN der står ikk det samme på dem.
måske du ved noget.... eller måske andre der ved noget

TOMMY

_________________
første gear er for biler uden moment


Top
 Profil  
 
 Titel: stempler
Indlæg: 10 maj 2008, 19:37 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2003, 18:32
Indlæg: 28
Geografisk sted: Kolding
min makker laver 280 turbo heste på en standart blok og det kører bare.lidt træls med undersmøring havde fået afvide man kunne sætte 16v stempler i men hvad med holdbarhed når der ikke er undersmøring ?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: stempler
Indlæg: 11 maj 2008, 20:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2005, 11:14
Indlæg: 227
Geografisk sted: østjylland
Martin Larsen skrev:
min makker laver 280 turbo heste på en standart blok og det kører bare.lidt træls med undersmøring havde fået afvide man kunne sætte 16v stempler i men hvad med holdbarhed når der ikke er undersmøring ?


ok... de 280 heste hva er så kompresionen og hvis den er sænket hvordan er det så gjort. og er de 280 heste på standard stempler og plejlstænger (Bare lige for at være 200 %sikker) og lige et sidste frækt spørgsmål... bliver de 280 heste brugt :D

du vil sikkert nok kunne sætte 2.0 16v stempler i en alm 2.0 8v blok... men jeg ved det faktisk ikke... et 2.0 16v stempel er jo helt fladt i toppen med to skrå nedfræsninger til ventilerne og en anelse forhøjning ved squish... ved ikk helt hvordan et 2.0 8v stempel ser ud men hvis det er lige som i 1.8 8v og 1.8 16v så er 8v stemplet med en udhulning ned i stemplet... vær sikker på at ventilerne kan være der hvis du vælger at sætte 16v stempler i en 8v(det TROR jeg nu at de kan).... husk at du hæver kompresionen ved at gøre dette(går ud fra at det også er meningen) og regn lidt på hvor meget du hæver den...

der er ingen problemer med at bruge 2.0 16v stempler i forhold smøring af krudspind... men undersmøringen af stemplet køler jo stemplet og det gør jo stemplet mere holdbart og modvirker tændingsbanken hvilket er en vigtig detalje.

mit råd til dig er at finde en 2.0 16v blok med stempler osv... det andet med at sætte 2.0 16v stempler i en 8v blok er noget af en halv løsning i mine øjne... men sådan er vi jo også så forskellige :)

Tommy

_________________
første gear er for biler uden moment


Top
 Profil  
 
 Titel: hk
Indlæg: 11 maj 2008, 22:07 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2003, 18:32
Indlæg: 28
Geografisk sted: Kolding
det er lavet på en standart blok :-) og med original stål toppakning. og ja de bliver brugt flittigt til ræs..

det var ham min cylinder mand der sagde det godt kunne køre skal lige se om man ikke kan bygge undersmøring i den 8v blok det er jo heller ikke originale stempler der kommmer i den


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: hk
Indlæg: 11 maj 2008, 22:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2005, 11:14
Indlæg: 227
Geografisk sted: østjylland
Martin Larsen skrev:
det er lavet på en standart blok :-) og med original stål toppakning. og ja de bliver brugt flittigt til ræs..

det var ham min cylinder mand der sagde det godt kunne køre skal lige se om man ikke kan bygge undersmøring i den 8v blok det er jo heller ikke originale stempler der kommmer i den


Du kan godt bygge undersmøring i en 8v... men du skal nok bruge lidt mere end en hånd boremaskine :)... olie kanalen ligger hele vejen hend lige til at gå i, men ikk noget man "bare"lige laver hvis det skal være godt og virke ordentligt.

jeg vil stadig foreslå dig at prøve at finde en hel bund :) og tage dig lidt kærligt af den(hone den... nye stempelringe...nye lejer...nye plejlbolte... og pakninger)

inden du får fundet stempler,(hvis du ikke har nogen) lavet undersmøring
osv så er du nok tæt på at have ofret det samme som ved at finde en hel bund og du får jo også en stærkere krumtap i en 16v bund :wink: og det er jo også værd at tage med.

jeg fandt en rimelig sund 2.0 16v (9A) bund i den blå avis som jeg fik handlet ned i 1000 kr (slap for at lave undersmøring+den stærkere krumtap) den har jeg honet, købt nye hoved+plejllejer og er klar til at sætte noget sammen(overvejer stærkere plejlstænger) men det lyder til at det nok/måske ikke er nødvendigt med stærkere plejlstænger hvis målet er 300 hk som i mit tilfælde.

Tommy

_________________
første gear er for biler uden moment


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2008, 14:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg har en 2.0 16V blok, krummer, plejlstænger og stempler hvis det er.
Der er også mellemaksel og lidt andre forskellige ting og sager.

Det er en 6A'er som er Audi's variant af 9A. Der mangler et bundkar (Audi-kar er anderledes) og oliefilterkonsollen passer heller ikke i en VW hvor kværnen ligger på tværs.
Men her kan hvad som helst Seat eller VW, uanset 8V eller 16V fra mellem 92 og 1999-2000-stykker bruges. Ikke det helt store problem at grave frem.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel: motor 6a
Indlæg: 12 maj 2008, 16:14 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2003, 18:32
Indlæg: 28
Geografisk sted: Kolding
jeg har en 2.0 8 v til at stå og har olie aksel olie pumpe fra en 9a til at ligge så det avr mest undersmøring jeg var ude efter. kan den 6a blok bygges sammen med mine stumper ? og hvor er du fra i landet ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2008, 16:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
6A er 100 identisk med 9A når vi snakker alle de "faste" dele.
Eneste forskelle er oliefilterkonsol, oliepumpe og bundkar når vi taler hvad der er på blokken. I toppen er det andre manifolder både ind og ud - men det er jo ikke aktuelt her.

Så hvad det kan bygges sammen med af stumper, afhænger af hvilke stumper du har ;-).

Men din mellemaksel (olieaksel) fra 9A er identisk med det der bruges på 6A, og 9A oliepumpe passer lige i (og er en nødvendighed for at bruge den med bundkar til de tværliggende).

Jeg bor nær Roskilde på Sjælland - så ikke lige i nærheden af dig er jeg bange for. Og jeg kommer meget sjældent i det jyske.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel: super
Indlæg: 12 maj 2008, 16:20 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2003, 18:32
Indlæg: 28
Geografisk sted: Kolding
er den blok så noget du vil af med ? hvor i landet er du fra ?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team