- Jeg plejer(bil og MC) at bruge 5/40 olie de første 20-50 km (lave vekslende omdrejninger - små vejer er perfekte med sving og lignede)
- Eferfølgende skifter jeg Filter og går over på alm olie og kører 500 km på samme måde
- Skifter olie og filter
- Kører med lidt mere omdrejninger(max. halvgas) op til 1000km - og der efter langsomt mere omdrejninger til den har gået 1500 og er oppe på fulde omdrejninger.
- Nyt filter og olie.. derefter normale olieskift ved 5000 km
Det vigtigste er at få temeperaturen op inden den skal lave noget
Nogle siger det er overkill, men jeg har det bedst med at tage tiden til at gøre det rigtigt. Det er lige som med Sex - hvis du vil leve med motoren/konen i lang tid uden problemer, så husk forspillet
Den eneste motor jeg ikke har gjort det på er Mercedes diesel (både bil og lastbil) frem til 1998-2000. De skulle bar have Fuld knald fra start, et havde de bedst af.