Jeg har problemer med min udluftning, da den mangler
Der var noget jeg overså, da jeg konverterede fra 10V topstykke til 20V.
Det viser sig, at ventildækslet ved mange omdrejninger fyldes næsten helt med olie, så der er både brug for olieafløb fra dette, og en udluftning via en olieudskiller som vist på billedet fra Ford. Jeg havde monteret en fin Vortex olieudskiller med returløb til bundkar - som vist - og via org PCV en tom oliedunk som catch tank. Den blev bare fyldt for hurtigt op.
I går demonterede jeg så Vortexen (af pladshensyn og som test) og satte en billig 27$ tank fra Summit og lod den benytte Vortexens returslange til bundkarret, selv om slangen måtte slå et knæk opad lige som en vandlås, før den gik ned igen.
Planlagt: ca 1/3 permanent indhold i tanken grundet "vandlåsen" - men niveau konstant, hver gang jeg har checket = no problemer.
Ellers er næste step - hvis det på sigt ikke er godt nok - at sætte en 18mm fittings i olie-proppens gevind med et T for tappehane og lodret nedløb fra cach tanken.
Men tanken fra Summit har blot et indløb ved toppen og et afløb m hane i bund og et lille KN filter i toppen. Ingen indmad.
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe)

Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer