Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 11:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtfyn
Hey skal til og montere et par sparco sprint sæder i min bil, og tænkte da det alligevel kun er mig der køre den bare og lave en ramme der passer på bunden af bilen og en der passer på sædet, og så forbinde dem hvor det passer mig bedst. Eller er det helt tosset ikke og lave det justerbar frem og tilbage? Ellers nogle forslag til og lave det fornuftigt?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Køb de rigtige sædebeslag der hører til dine sæder og så tag den derfra...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
sprint er heldigvis rimeligt nemt at lave beslag til. jeg ville/ gør / har gjort det at lave dem på de originale skinner i førersædet, og sætte passagersædet i en fast position.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Slavteren skrev:
sprint er heldigvis rimeligt nemt at lave beslag til. jeg ville/ gør / har gjort det at lave dem på de originale skinner i førersædet, og sætte passagersædet i en fast position.

Oki var bare om det hurtigt blev noget "lal" hvis man brugte sådan et par gamle skinner, men det plejer måske og spille fint?
Ellers noget man bør huske med diverse vinkler når man montere dem? :-)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

altså der vil jo altid være lidt slør i et gammelt system. et par gange har der været lidt mugne miner til teknisk over det, men ikke noget problem når jeg har forklaret at bilen køres af 3 forskellige. mhs til vinkler plejer jeg at ha en hjælper, og så ellers stable hvad jeg nu har under sædet til det får den rigtige position. sådan en sprint sæde skal jo ha den rigtige vinkel i første forsøg når det ikke kan justeres. Det eneste problem jeg har haft med starletten med det system er en glideskinne der er knækket, men for det første burde belastningen være mindre hvis du ikke direkte bruger bilen til race, og jeg tror ikke det var konstruktionen den var galt med i forhold til alm slid og et mont. beslag i karossen der kunne gi mere efter end godt var..
husk hellere at ha lidt for kort til rattet end lidt for langt, og ha sædet monteret lavt, så går du ikke helt galt i byen.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Slavteren skrev:
altså der vil jo altid være lidt slør i et gammelt system. et par gange har der været lidt mugne miner til teknisk over det, men ikke noget problem når jeg har forklaret at bilen køres af 3 forskellige. mhs til vinkler plejer jeg at ha en hjælper, og så ellers stable hvad jeg nu har under sædet til det får den rigtige position. sådan en sprint sæde skal jo ha den rigtige vinkel i første forsøg når det ikke kan justeres. Det eneste problem jeg har haft med starletten med det system er en glideskinne der er knækket, men for det første burde belastningen være mindre hvis du ikke direkte bruger bilen til race, og jeg tror ikke det var konstruktionen den var galt med i forhold til alm slid og et mont. beslag i karossen der kunne gi mere efter end godt var..
husk hellere at ha lidt for kort til rattet end lidt for langt, og ha sædet monteret lavt, så går du ikke helt galt i byen.

Oki mange tak for lidt info du:-) Så er der lidt og gå efter. For ja tror sgu gerne den skal side lige i skabet mht vinkler for man kan holde ud og side der!!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

tjae, at man bruger de originale glideskinner gir jo en lille smule justeringsmulighedder. der kan af en eller anden grund godt være forskel på hvor langt fremme jeg sidder i sædet, måske det har noget med tøj at gøre. under alle omstændighedder kan man jo altid "justere" på noget man har byget selv...

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time