HenrikGM skrev:
Har du et svinghjul der er skævt som at det slår, eller er svinghjulet skævt som at det ikke er plant længere? Det gør den del forskel på den måde man måler det....!
Det er det jeg ikke ved. Det jeg ved, er at den ryster når jeg sætter igang fra stilstand af. Og jeg ved at den rysten er kobling/svinghjulsrelateret, da jeg har haft problemet før, og har fået en mere erfaren ven til at tjekke.
Det jeg IKKE ved er om det er trykfoden der er skæv, om det er svinghjulet der er skævt eller om det er noget andet.
Umiddelbart gæt er at det er trykfoden, da den har problemer med knirken når jeg arbejder med koblingen, samtidig med den ikke slipper ordentligt når jeg filer koblingen. Måske nogle slidte fjedre, der gør at trykfoden bliver trykket skævt ind.
Se
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=19814
Jeg skal bare være på den sikre side, når jeg splitter det hele ad i en weekend. Jeg skal være sikker på at kunne få den ud og køre igen, hvor det hele virker 120%. Derfor vil jeg sikre mig på de flest mulige måder.
Om det er hele svinghjulet der snurrer rundt mens det slår sig, eller om det er fordi det ikke er plant længere ( bukket ) aner jeg som sagt ikke.
Mvh Tonni.