seicento skrev:
Sportsvan8900 skrev:
Så siger vi det...
Prøv for sjov at sætte håndtaget i minus
Fik at vide af den smed jeg købte svejseren af at håndtaget skulle side til +.
Andre der mener håndtget skal side til - ?
Tror i har ret i at argon/co2 er til mig og ren argon er til tig.
Jamen så har jeg en lille flaske argon/co2 til salg.
Højeste bud over 850kr
Ham du købte svejseren af har enten skreget af grin da du kørte, eller kaldt sig smed uden at ane hvilken ende af svejseren der blev varm, og hvorfor!
pkt1 har du en blandgas i flasken. Duer ikke til TIG, så væk med den og frem med ren argon.
pkt2, du blæser gas ind med noget der ligner 25l/minut. Det er ca. 300% for meget.
PS: Du får råd omkring trykket ved koppen!!! GLEM DET, 10BAR er alt for sindsygt meget v. koppen. Du vil sandsynligvist ikke kunne holde pistolen stille ved det tryk og en 7mm kop, desuden vil flasken kun holde få sekunder før den er tom....Det er selvf. liter/minut der skal måles med, og du skal bruge et flowmeter til at sætte på koppen for at måle flowet ud af dysen. Manometeret er vejledende og ikke andet.
pkt3 din polaritet er forkert. Nu ved jeg ikke hvad fynboerne og sjællænderne generelt gør(!!!!), men herover i det mørke jylland sætter vi plus på stelforbindelsen, og minus på TIG brænderen....Det vil jeg foreslå dig at gøre. Så flytter du nemligt varmen fra din wolfram elektrode ned på svejsegodset, og ikke omvendt, og lige pt er det een af årsagerne til at det går helt af pommeren til med wolframelektroden
Start lige her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_tungsten_arc_welding
Google lidt på TIG welding....mange gode tips og tricks, youtube har også flere videoer der er relevante for en nybegynder.
Fedt du investerer i grejet og starter på at lære det, thumbs up.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!