Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 jan 2025, 10:05

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Ja..... uha hvor jeg ryster.

Hvad I alverden er der af kvalificeret indhold i det indlæg ???

Så ja - selv imod tåber må guderne kæmpe forgæves (og det gider jeg så ikke) men men du er da meget velkommen til at forklare mig hvilken "debat" der er at tabe ?

Spøjs holdning i øvrigt - tænk at opfattelsen af en debat er, at der skal udnævnes en vinder eller en taber, debat og dialog er vel redskaber som gør det muligt at føre en værdig diskussion om emner hvor der ikke er enighed - men ellers er jeg helt enig - for Brian er er diskussions battle vigtigere end sagen og substansen.

Brian har en holdning og jeg har en anden. Mit udgangspunkt er hensynet og virket for streetrace sporten i Danmark. Brian lever i den guddommelige opfattelse at klubrally og DASU er det eneste saliggørende på denne jordoverflade, og det trauma gider jeg ikke at bruge mit krudt på.

Stik mig en debattør som ved hvad han/hun taler om :!:

Kan vi lukke den her og komme tilbage til emnet i MIN tråd tak !!!

/Hartvig

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

For god ro og ordens skyld, inden det går for vidt:

pkt1 så er der ikke nogen der har ejerskab af en tråd. Tråden er ikke "nogens", hvorfor "Min tråd" ikke er aktuel.

pkt2. hold tonen på et sagligt niveau. Forums er til diskussion, det er nærmest meningen med dem.

mvh
Moderator.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Hartvig skrev:
@ Brian

Nu er det jo sådan at du alene deltager i diskussionen - for diskussionens skyld - i et eller andet forsøg på at demonstrerer verbal overlegenhed.

Du har absolut intet kendskab til streetrace sporten, dens aktører eller historik, og dit eneste formål at ytre dig imod mine argumenter og holdninger - kom nu bare ud af busken.

Det er jo mere end almindeligt forudindtagede holdninger du lægger for dagen her - ja det er end ikke forudindtaget, for det er mod bedrevidende faktisk.
Jeg har adskillige gange forsøgt at gøre dig klart hvad min holdning er.

1. Jeg synes at streetrace er fremragende, fordi jeg synes alt motorsport uanset afart ikke kan undgå at smitte af på alle de andre typer motorsport.
Af samme årsag er min interesse også at alle typer motorsport udøves på en måde som Hr. og Fru Danmark ikke kan sætte en finger på, men derimod blive positivt overraskede over. Netop på grund af den afsmittende virkning.

Kort sagt: Går det godt for {indsæt navn på vilkårlig motorsportsgren her}, går det godt for andre motorsportsgrene. Går det dårligt for {indsæt navn på vilkårlig motorsportsgren her}, går det mindre godt for andre motorsportsgrene.

2. Ja, (klub)rally er "min" ting - det synes jeg er sjovt, lige som at du synes at streetrace er sjovt. Jeg respekterer din holdning til streetrace, er det for meget at forlange at du respekterer min holdning til rally?

I øvrigt ser jeg ikke hvad min holdning til forskellige sportsgrene skal til debat for - indlægget handlede alene om at jeg synes at du debatterer på en måde der ikke fremmer dit budskab.

Som du kan læse af ovenstående, så har jeg en direkte interesse i at streetrace bliver et hit både internt og i offentlighedens øjne.
Som udenforstående for streetracecmiljøet (altså "næsten offentlighedens øjne"), kan jeg bare observere at jeg ikke synes at du hverken gavner "min sag", eller din egen sag.

I det konkrete tilfælde behøver jeg ikke være langt inde i miljøet omkring streetrace-sporten, for at kunne sige at din kritik af citatet virker ude af proportioner. Jeg kan ikke helt se hvad dybere kendskab skulle hjælpe med - men du må hjertens gerne forsøge at forklare mig det.

Du har valgt at sætte hårdt mod hårdt (sådan oplever jeg det i hvert fald), og uanset hvor uretfærdigt du føler dig behandlet, så forsøger jeg sådan set bare at give det råd, at det næppe er skide befordrende.

Derudover er jeg bare godt gammeldags træt af at høre på manipulation og overdrivelser (jvf. eksemplet om barnevognen til hill climb), og jeg er næppe den eneste.
Jeg er medlem af en DASU-klub ja, men jeg er bestemt ikke specielt religiøs omkring DASU. Jeg synes også de gør nogle pænt sære ting rundt omkring, og kritik er berettiget.
Men netop omtalte eksempel og det der starter tråden har intet med kritik at gøre, akkurat som dine udgydelser om (din opfattelse af) mine holdninger heller ikke rigtigt har med debat at gøre.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:

Hartvig skrev:
@ Brian

Nu er det jo sådan at du alene deltager i diskussionen - for diskussionens skyld - i et eller andet forsøg på at demonstrerer verbal overlegenhed.

Hartvig Brian har nogle gode pointer, istedet for at stikke halen mellem benene og løbe væk fra den grimme virkelighed, så prøv at sæt dig ned og skriv et velformuleret svar, et svar som er kort, konkret og vedkommende.

Grunden til jeg tror du bakker ud fordi du er velvidende om at Brian har ramt hovedet på sømmet (at han så kan finde ud af formulere sig gør det bare mere smerteligt for dig).

Så kom ind i den kamp du startede, svar sagligt, præcist og sagligt. Dit maleriske sprogbrug og overdrevne gentagelser må du gerne beholde.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Inden i alle kommer for meget i selvsving over "skurken" Hartvig, så prøv at holde jer til emnet, jeg ser at der er tilkommere på denne tråd der i stedet for at kommentere på emnet kommenterer på Hartvigs person og formuleringer. Og Hartvig prøv at tage en dyb indånding når du møder noget modstand, husk du er i DASU/fjendeland med disse skribenter og der bliver ikke taget fanger!

For at komme tilbage til emnet så syntes jeg personligt også at der er noget galt med DASU i denne forbindelse og at i ikke selv kan se det, forekommer mig mærkeligt, ikke at der ikke må være noget galt engang imellem, men det faktum, som andre Arrangører af Streetrace på den anden side af "Jerntæppet" dvs. ikke DASU Arrangører bl.a. også er inde på, så ser det ikke ud til at ske en skid på området fra DASU's side andet end et tilsyneladent ”negativt” tiltag, bevares der bliver da holdt nogle møder og skrevet et par linier engang imellem, men hvor er Arrangementerne? og hvad er det lige der sker med sværvægteren DHB/Benjamin som trækker DASU rundt i manegen år efter år efter forgodtbefindende, lunede pengene for godt til at man ville få politiet "til at kontrollere" div. tilladelser m.v. her?
Det stinker og jeg så gerne at DASU selv kom på banen med en forklaring.

Hvorfor samarbejder man ikke med disse arrangører i stedet for at bekæmpe dem…

Billede

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Jeg håber ikke at du ser mig som en DASU-forkæmper, for det er jeg på ingen måde, jeg ønsker bare så mange gode lovlige streetrace arrangementer som muligt og forstår ikke at folk ikke bare kan samarbejde ud over "grænserne"..

Hartvig, undskyld hvis jeg trådte dig over tæerne, men du må snart lære at besvare de spørgsmål der stilles og stoppe med mudderkastningen.

Jeg synes stadig Brian's spørgsmål er endda særdeles relevante, selv for en som mig der bare gerne vil se en masse race og måske hvis lejlighed byder sig også selv deltage lidt.

Uanset hvor de spørgsmål måtte komme fra, så ER de relevante for debatten og forhåbentligt arbejder alle hen imod samme mål, uanset at måden målet nås på, ikke er helt lige for alle.

.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Sorry drenge,

Uanset jeres kærlighed for den ene eller den anden, jeg vælger at melde pas på en dialog med Brian - og længere er den altså ikke for mit vedkommende.

Jeg må så samtidig acceptere, at nogen vælger på det grundlag at ophøje Brian til gud og "vinder" af debatten, men det er nok alligevel personer som jeg ikke satser på til mit heppekor, så "tabet" er til at overskue :lol:

End of that story....

Tilbage til emnet - problemet udspringer vel grundlæggende af at DASU ikke forstår streetrace sporten og kulturen, og i stedet for at udnytte den udstrakte hånd og opfordring til samarbejde, som jeg og andre på en særdeles pæn og sober facon har tilbudt DASU ved flere lejligheder, så er svaret og reaktionen et fuldkomment tåbeligt brev til landets Politimestere.

Heldigvis er sådan nogle Politimestre nogle snusfornuftige mennesker med en god dømmekraft, hvilket betyder at de bl.a. går ind og kigger på arrangørernes hidtige historik og professionalisme. Eller som en Politimester sagde til mig "havde alle DASU klubber bare havde halvt så meget styr over det som jer - så kunne vi godkende meget mere motorsport i Danmark".

Faktum er, at der mig bekendt allerede er godkendt mindst 6 lovlige streetrace arrangementer i 2008 og det får mig da bestemt til at smile :D

Og samtidig er jeg blevet spurgt af 2 DASU klubber om jeg vil være dem behjælpelig med arrangement og afvikling af deres løb - så helt skidt står det da ikke til - hvilket netop er grunden til at jeg finder DASU's forsøg på chikane desto mere fjollet.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Well, jeg er heller ikke DASU-forkæmper. Jeg ved bare at de sidder og har fat i den lange ende på mange områder.
Uanset hensigter kompetencer osv., så ville jeg ikke have meget lyst til at melde mig til samarbejde når tonen er som den ligger - så jeg kan et eller andet sted godt forstå DASU's tilbageholdenhed alene på baggrund af dette.

Hvis der er masser andre ting at være utilfreds med, så må det bruges som argumenter. Men at generalisere og manipulerende fremstille DASU som en organisation der notorisk arrangerer usikre arrangementer, baseret på én (!) hændelse - ja det er bare useriøst, og så må man måske nok forvente at responsen er derefter.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Wildert skrev:
Well, jeg er heller ikke DASU-forkæmper. Jeg ved bare at de sidder og har fat i den lange ende på mange områder.
Uanset hensigter kompetencer osv., så ville jeg ikke have meget lyst til at melde mig til samarbejde når tonen er som den ligger - så jeg kan et eller andet sted godt forstå DASU's tilbageholdenhed alene på baggrund af dette.

Hvis der er masser andre ting at være utilfreds med, så må det bruges som argumenter. Men at generalisere og manipulerende fremstille DASU som en organisation der notorisk arrangerer usikre arrangementer, baseret på én (!) hændelse - ja det er bare useriøst, og så må man måske nok forvente at responsen er derefter.

Det behøver man heller ikke, de skal bare ikke gå i kødet på andre med ting, de ikke selv retter ind efter og uanset hvordan man vælger at se på det, så ser det unægtelig lidt tænkt ud at man fyrer et sådant forslag af sted, kort tid efter at der uden for DASU regi er kommet en form for enighed iblandt Streetrace Arrangører om fælles regler.
At tro det intet betyder fo DASU er naivt, og man må derfor forvente en modreaktion, hvor åndsvagt det end måtte være...

Billede

Titel:

Kære Henrik (og alle i andre aktive debattører)

Jeg kan godt acceptere at du har en vis skepsis overfor DASU. I flere år har der jo ikke været et udvalg der er ”designet” til streetrace sporten. Ved oprettelsen af DR-U, er der imidlertid en mulighed for at skabe en ekspertise indenfor både streetrace- og dragrace sporten i DASU regi.
Jeg er da fuldt ud bevist om at vi ikke er eksperter, og ikke befinder os så tæt ved græsrødderne som bl.a. du gør, - men for at missionen kan lykkes, er vi jo afhængige af input og kloge ord fra dem der har ”fingrene i farsen”. Jeg synes vi skal gyde lidt olie på vandene, - og jeg vil ikke fedtes ind i hvad andre har gjort eller sagt engang i fortiden. Hvis du hele tiden kigger bagud og fremdrager alle de fejl og mangler du har oplevet, har du ikke nogen mulighed for at skabe et godt og udviklende samarbejde fremover. Selvfølgelig skal man da bruge de dårlige erfaringer så man ikke laver den samme fejl 2 gange, men lad ikke det negative præge udviklingen, - brug den i stedet konstruktivt.
Hvis du synes at streetracerene ikke er repræsenteret af kompetente folk i DR-U, ville det da være en rigtig god ide at finde de rette personer, og få dem udpeget til en plads i udvalget. DASU er en demokratisk organisation, så det skulle vel ikke være en umulig opgave, - men at stå udenfor hegnet og råbe skældsord fører intet til (Jo, - jeg lytter faktisk til dig)
Det der oprindelig startede denne tråd, er det referat du har læst på DASU´s hjemmeside, og jeg kan da godt forstå at du undrer dig over det brev der refereres til. Men baggrunden kender du ikke, og det er måske hér du skal søge svaret på hvad det egentlig drejer sig om. DASU er automobilsportens union, og skal varetage motorsportens interesser. Derfor værner DASU naturligvis om sit navn og omdømme. Så vidt det er mig bekendt, drejer henvendelse til Politimesterforeningen sig om at sikre at DASU´s navn ikke uretmæssigt bliver brugt i forbindelse med løbsansøgninger af ikke DASU relaterede klubber og personer. Intensionerne har intet med dine formodninger at gøre, om at DASU er ude på at gøre livet besværligt for Jer som arbejder med streetrace sporten.
For at bløde lidt op på forståelsen af hvad det egentligt er DR-U arbejder med, synes jeg at du skulle klikke ind på DASU´s hjemmeside endnu engang, og læse referatet fra sidste møde i DR-U. DASU forsøger at inkludere alle der har lyst til at deltage i DASU streetrace CUPén. Alle klubber og personer kan deltage, under de vilkår og traditioner der nu engang er. Vi har taget så mange med på råd som vi kan, du har selv haft masser af muligheder for at være med. Vi er på kravlestadiet, men vil gerne videre, der er mange ressurcer at hente via DASU, vi er åbne og positive overfor de udfordringer der ligger for os, og vores intentioner er at skabe de bedste vilkår, - også for streetracerne. Vi er fuldt ud klar over at det er et stort arbejde, og at vi skal tæt på græsrødderne for at det skal lykkes, - derfor er det sgu da træls at blive mindet om tidligere tiders fejl og mangler. Jeg vil gerne se fremad, og meget gerne i samarbejde med dig og andre der har arbejdet med streetrace helt fra starten.

Link til referat fra sidste DR-U møde vedr. streetrace cuppen: http://www.dasu.dk/regado.jsp?type=page ... &menuid=12
Klik på ”Notat vedr. streetrace”

Venlig hilsen
Erik G.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time