Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 jan 2025, 09:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

jamen DASU er en "sjov" størrelse'

jeg køre selv gokart, og for et par siden var der en sag hvor man ville indføre en klasse ( rotax mini max ) hvor motorer mm holdt længere men at der stadig var den samme sportslige udfordring som i de tilsvarende klasser.

det var helt åndsvagt, de kørte som forsøg, og så blev det forbudt, de måtte end ikke træne i Danmark.

jeg kører selv gearkart, , der findes et elektrohydraulisk gearskifte, men det må jeg ikke køre med, ej heller til træning.

Det står i DASU's regelment, jamen så melder jeg mig ud, Yep, så kan jeg bare ikke køre nogen steder.

det stinker lidt.

selvfølgelig skal der være nogle regler, men det er deres holdning til nye/anderledes ting som bekymre mig.

personligt synes jeg sgu at det at køre 402 meter ligeud er røvsygt. men fordi man ikke har interessen/ forståelsen for noget, så må man gerne ha' respekt for andres holdninger/ideer.

det har DASU desværre ikke

mvh

Martin

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Minder lidt om en fagforening ikke, her er det også "tilladt" at smadre firmaers økonomi med blokader, ødelægge folks private egendom og fryse folk ud af deres arbejdsplads hvis de ikke "retter ind", "tænker forkert" eller støtter selsamme fagforening, fy for satan siger jeg bare. Enighed gør måske stærk men filmen knækker der hvor enkeltpersoner får for meget magt til at udføre deres egne korstog. DASU folkene burde hellere sætte sig ned og tænke over hvorfor folk prøver at undgå dem, noget som kun bliver værre når de gør sådan noget som det her...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
ladathomas skrev:
ps
kun medlemmer af DASU kunne opnå points
men man kan alså stadig køre race på endagslicens

Nå ok, så kan alle jo stadige deltage...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Medlem

Ravnen skrev:
Minder lidt om en fagforening ikke, her er det også "tilladt" at smadre firmaers økonomi med blokader...

tjaa, men desværre er der hvert år mange tusinde danskere der bliver snydt af deres arbejdsgiver, i form af manglende løn, feriepenge, manglende overtidsbetaling mm.

her har fagforeninger en beretigelse

blokader er et glimrende middel til at få lidt for smarte firmaer til at makke ret.

hvis alle firmaer nu betalte den løn de skulle, ja så var der ikke brug for fagforeninger.

virkeligheden er desværre en anden. der er mange virksomhedsindehavere der ikke bryder sig om fagforeninger hvofor mon ??

ja så kan de jo ikke underbetale, snyde og platte de mennesker som udføre et stykke arbejde for deres firma.

at være medlem af en forening, det være sig lige fra foreninger der arbejder for den tværstribede salamanders yngleområder til DASU, så handler det at man har et instrument man kan benytte politisk. her kan man igennem lobbyarbejde mm præge politikere,embedsmænd mm.

MEN !!!, desværre er der også de mennesker som når de for lidt magt, bliver TOTALT umulige og KUN vil deres egne ideer. det sker alle steder, også i DASU.

mvh

Martin

Mester Medlem

Hartvig skrev:
Kære streetrace venner. Med nedenstående citat direkte fra bestyrelsesreferat offentliggjort dags dato, kan I så se hvordan DASU har tænkt sig at chikanere deres "ejendomsret" igennem ved at skrive direkte til Politimesterforeningen i Danmark.

7.5 Dialogmøder
Hen over vinteren var der afviklet en række dialogmøder mellem DASUs forskellige udvalg og aktører.
7.5.1 Streetrace. Søndag d. 20. januar afholdt DRU dialogmøde, hvor Forslag til afviklingsbestemmelser for DASU Streetrace Cup 2008 blev præsenteret.
Bestyrelsen godkendte det fremlagte regelsæt, men understregede at kun medlemmer af DASU kunne opnå points tællende til DASU mesterskab eller Cup.
HP orienterede om møde afholdt 6. januar med DRU, og fremhævede en række punkter. Problematikken om løb afviklet uden DASU medvirken, og tilsyneladende uden det formelle grundlag i orden, blev drøftet, og Bestyrelsen bad BBN tilskrive Politimesterforeningen for at sikre at landets politikredse er opmærksomme på problemet inden næste sæson går i gang.

Min eneste kommentar skal være FØJ og skam jer DASU - efter 7 års medlemskab af forskellige DASU klubber har jeg i dag meldt mig ud i protest.

/Hartvig

Lad dem, de gøre det bare endnu sværer for dem selv.
De er godt på vej til og grave deres egen grav, ser ingen grund til og prøve stoppe dem.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark
Jeg ligger vist også stadig inde med en video fra et DASU HillClimb løb hvor der går "civile" rundt på vejen/banen og endda lige efter et rigtig godt men blindt sving. Videoen viser også et højtstående DASU medlem der går i en paniklignende tilstand da han opdager jeg filmer episoden :D

DASU og Sikkerhed, jaja :)

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Martin Mikkelsen skrev:
Ravnen skrev:
Minder lidt om en fagforening ikke, her er det også "tilladt" at smadre firmaers økonomi med blokader...

tjaa, men desværre er der hvert år mange tusinde danskere der bliver snydt af deres arbejdsgiver, i form af manglende løn, feriepenge, manglende overtidsbetaling mm.

her har fagforeninger en beretigelse

blokader er et glimrende middel til at få lidt for smarte firmaer til at makke ret.

hvis alle firmaer nu betalte den løn de skulle, ja så var der ikke brug for fagforeninger.

virkeligheden er desværre en anden. der er mange virksomhedsindehavere der ikke bryder sig om fagforeninger hvofor mon ??

ja så kan de jo ikke underbetale, snyde og platte de mennesker som udføre et stykke arbejde for deres firma.

at være medlem af en forening, det være sig lige fra foreninger der arbejder for den tværstribede salamanders yngleområder til DASU, så handler det at man har et instrument man kan benytte politisk. her kan man igennem lobbyarbejde mm præge politikere,embedsmænd mm.

MEN !!!, desværre er der også de mennesker som når de for lidt magt, bliver TOTALT umulige og KUN vil deres egne ideer. det sker alle steder, også i DASU.

mvh

Martin

Glem ikke; Folk der bliver frosset ud af deres arbejdsplads fordi de har valgt den forkerte trosretning.. undskyld fagforening...

Det er lidt der DASU er på vej hen (eller måske har været længe). Gør som vi siger - det er den "rigtige trosretning", pyt med at deres setup for Drag- og Streetrace under dem overhovedet ikke hænger sammen herhjemme og vi skal da slet ikke høre efter hvad dem der dyrker sporten har at sige, de skal da bare tromles, for det er os der har magten...

Personligt så jeg gerne at DASU varetog Drag- og Streetrace sporten i DK på "fuld rulle" men som det er idag magter de bare ikke opgaven...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Lad os håbe at DASU trods alt følger med på forums som f.eks. her på PowerPage.

Jeg håber stadigvæk at vores initiativ med Dansk Legal Streetrace Union kan bredde sig, således at vi med et par tusinde medlemmer bliver en stemmeattraktiv gruppe for politikkerne.

Kompromisset er jo snublende oplagt - kopier DASU's allerede godkendte streetrace reglement, og lad det så være op til de enkelte klubber og arrangører at supplerer med egne regler efter behov og afviklingstype. Naturligvis uden muligheder for at lempe på fællesreglementet.

På den må kan vi med trylleslag fjerne vores egen udfordring med at få 3-4 klubber og arrangører til at blive enige om et kæmpe reglementsgrundlag, som f.eks. DASU's reglement 8 endt som.

Så lad os foreslå et symbolsk medlemsskab til 1 kr. og lad indtægterne gå til Streetrace fonden, som derefter kan yde økonomisk bistand til streetrace sportens ildsjæle.

Den her hjemmeside vil jeg gerne starte med at donerer og sponsorerer http://www.dlsu.dk

Håber vi ses til sæsonpræmiere på Holeby den 5. april :up:

/Hartvig med 40,3 i feber :hrmpf:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: køge

Det tro jeg de gør, men nå det kommer til stykket støtter de fleste jo alle de race der er om det er Dasu eller anden der stå bag

Det ved du jo også godt

Og sige de ødelægger det for dig er jo også sluder, de har så vidt jeg ved selv kontagtet dig for og få en dialog, men du vil åbenbart side på market for dig selv. som jeg kan forstå det på den nye side du har lavet http://www.dlsu.dk

Kompromisset er jo snublende oplagt - kopier DASU's allerede godkendte streetrace reglement,

Modsiger du ikke dig selv lidt her ??

Bare de kan endter lidt på det men hvorfor her er et reglemang som er simpelt og nemt og forstå, men så skal det klubber kunne ændre i det. Hvorfor dog det ??
Det vilde da være best alle køre med samme regler hele vejen rundt så intet kan misforstås

undskyld mit sure indlæg men syntes altså rat skal være rat

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
ladathomas skrev:

Det tro jeg de gør, men nå det kommer til stykket støtter de fleste jo alle de race der er om det er Dasu eller anden der stå bag

Det ved du jo også godt

Nu er det jo en påstand som er svær at imødekomme, alt den stund at de eneste DASU klub relaterede streetrace arrangementer jeg kender til er KOA løbende og der er deltagerne jo endnu ikke blevet udfordret på et fuldt årligt DASU medlemsskab til min. kr. 600 pr. år. NDCD forsøgte så en enkelt gang at inviterer streetracerne og der mødte under 10 stk. op - er der en rød tråd eller ???

Citat:
Og sige de ødelægger det for dig er jo også sluder, de har så vidt jeg ved selv kontagtet dig for og få en dialog, men du vil åbenbart side på market for dig selv. som jeg kan forstå det på den nye side du har lavet http://www.dlsu.dk

Endnu en klassisk misforståelse - DASU kommer aldrig til at ødelægge noget for mig, og at mit mit motiv skulle være af holde markedet for mig selv, kan jeg da heldigvis nemt modbevise idet jeg faktisk slet ikke deltager aktivt som arrangører længere, men tværtimod stiller erfaring og teknisk bistand til rådighed for 4 klubber i Danmark.

Du har bestemt også brug for læsebriller hvis du kan udlede det ud af www.dlsu.dk hjemmesiden - jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad du bygger din (mis)forståelse på.

Citat:
Kompromisset er jo snublende oplagt - kopier DASU's allerede godkendte streetrace reglement,

Modsiger du ikke dig selv lidt her ??

Endnu en gang jeg fatter ikke dit kommentar, men for de blinde og døve skal jeg da gerne forklare den åbenlyse sammenhæng.

I stedet for at en paragrafkamp er det da snublendear nemt at "kopiere" DASU's allerede godkendte streetrace reglement, det er jo lidt svært ikke at godkende noget som allerede er godkendt i forvejen.

Men oplys mig endelig om hvor du ser en selvmodsigelse.

Citat:
Bare de kan endter lidt på det men hvorfor her er et reglemang som er simpelt og nemt og forstå, men så skal det klubber kunne ændre i det. Hvorfor dog det ??

Det vilde da være best alle køre med samme regler hele vejen rundt så intet kan misforstås

Det er jo for dælen osse det der lægges op til med et fælles basisreglement - men streetrace arrangørerne har forskellige løbstyper som vil kræve forskellige tillægsreglementer fra løb til løb - længere er den ikke.

Citat:
undskyld mit sure indlæg men syntes altså rat skal være rat

Ja - ret skal være ret - sure opstød giver jeg ikke et klap for, men konstruktiv kritik og dialog gider jeg dog fortsat godt ofre lidt tid på.

/Hartvig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time