Motor / Tuning - tryk (Ford Galaxy 2.3)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#11 Indlæg af møffe »

Ravnen skrev:Det med foringerene er ikke et problem ved det ladetryk, og at "omdrejningstune" en bil med den vægt er efter min mening spild af tid og penge, en mølle kan gøre mere for det halve, jeg kan ikke lige huske om kompressionen ligger i stemplerene, men i så fald skal de også skiftes, sammen med toppen (prøv at finde en sådan for penge!) for ikke at tale om hvad knasterene koster plus det løse, jeg ville helt klart vælge tryk løsningen...
kompen ligger i toppen.. men ved det kun fra rygter (og dem er der MANGE AF) men det kan også nemt være stemplerne der er lavere. jeg skal lige når jeg får tid have lavet en dohc 2,0 blok om (boring fra 86-89mm) hvis det kan lade sig gøre.har en ide om at man kan.. da den blok jeg har ikke er for sund pga rust i cyl 2. men der er så meget at fortælle om det og meget der skal undersøges endnu før det ikke kun er "engelsk" teori og løse rygter.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
Jkp
Nyt Medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10 jan 2004, 23:34
Geografisk sted: Jydeland

#12 Indlæg af Jkp »

Hvilken kompressor skal man gå efter til sådan en 2.3i hvis det ikke skal være helt vildt, og målet er en forøgelse på 50-70 hk ca?
Nuværende bil: Citroën Saxo VTS Sport 03´ 115hk / 147nm
Ford Galaxy 2.3i 03´ 150hk / ???nm
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#13 Indlæg af luske »

Jkp skrev:Hvilken kompressor skal man gå efter til sådan en 2.3i hvis det ikke skal være helt vildt, og målet er en forøgelse på 50-70 hk ca?


sc20 (mener jeg den hedder) fra en yoyota måske ?? mener at ku huske at den kan lave omkring 200 hk

prv at give motorimport.dk et kald

MVH Luske
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#14 Indlæg af møffe »

så lige at der er en rotrex tilsalg på BG. prøv at spørge ind til sådan en. en roots fylder meget, og det er ikke plads der er mest af i sådan en galaxy (hvis jeg ikke husker forkert)
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#15 Indlæg af Ravnen »

Nemlig og den der er til salg er lige den rigtige størrelse, drop det der med "noget et eller andet fra noget et eller andet" det vil kun give dig en masse ekstra arbejde, en Rotrex skal der til hvis der kan blive plads til den.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#16 Indlæg af lqs »

ROTREX er jo sådan set også omdrejningstuning... slet ikke det samme moment som roots blæseren nede fra. MVH søren
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#17 Indlæg af Ravnen »

lqs skrev:ROTREX er jo sådan set også omdrejningstuning... slet ikke det samme moment som roots blæseren nede fra. MVH søren


Roots... er det ikke dem de laver af flintesten?
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#18 Indlæg af lqs »

joh... de er udviklet til mineindustrien ... for flere hundrede år siden.
det er så også sådan en der sidder på en top fuel!
hvornår er det lige en rotrex giver ladetryk? kig på kurven. er det optimalt til en varebil? hver sin lyst. men ville selv mene roots eller turbo var bedre. det samme gør tilsyneladende de flere bilfabrikanter!
MVH søren
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#19 Indlæg af Ravnen »

lqs skrev:joh... de er udviklet til mineindustrien ... for flere hundrede år siden.
det er så også sådan en der sidder på en top fuel!
hvornår er det lige en rotrex giver ladetryk? kig på kurven. er det optimalt til en varebil? hver sin lyst. men ville selv mene roots eller turbo var bedre. det samme gør tilsyneladende de flere bilfabrikanter!
MVH søren


JA som også er begyndt at bruge Rotrex... spørgsmålet her, er hvad der er plads til og der kommer centifugalkompressor nok ind som vinder, sammelignet med en roots på størelse med et gammelt 28" fjernsyn...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Besvar